1 C
Ljubljana
petek, 22 novembra, 2024

Rail Baltic gre naprej

Piše: J. Š. 

230 milijonov evrov je dodeljenih za izgradnjo glavne proge Rail Baltic v Estoniji v obdobju 2024–2027; Cilj projekta je povezati Estonijo, Latvijo, Litvo in Poljsko s hitro železnico, vendar je zastoj že začel vzbujati dvom glede prihodnosti podjetja.

A 17. oktobra je bil podpisan sporazum o financiranju, ki Estoniji za dokončanje temeljnih gradbenih del na prvih treh odsekih hitre železniške proge Rail Baltic ter njihovih križišč in prometnih vozlišč dodeljuje 196 milijonov evrov iz instrumenta Connecting Europe.

Estonija bo dodala dodatnih 34 milijonov evrov, s čimer se bo skupna naložba v gradbena dela povečala na 230 milijonov evrov. Po navedbah estonskega ministrstva za podnebje bo celotni organizaciji Rail Baltic, vključno s prispevki baltskih držav namenjenih približno 1,1 milijarde evrov.

Večja dela, načrtovana v letu 2024

“Financiranje jev skladu z zahtevami skoraj v celoti dodeljeno prednostni nalogi, železniški povezavi Rail Baltic – gre za enega najpomembnejših infrastrukturnih projektov v regiji. Hitra železniška povezava z Evropo ne prinaša le priložnosti za naše gospodarstvo in krepitve varnost, temveč ima z zmanjšanjem odvisnosti od cestnega prometa in spodbujanjem prehoda na bolj trajnosten način potovanja tudi velik vpliv na zmanjšanje ogljičnega odtisa,” je dejala estonska ministrica za podnebje Kristen Michal.

Rail Baltic bi povezoval Estonijo, Latvijo in Litvo s Poljsko in prek nje z evropskim železniškim omrežjem. (Vir: Ministrstvo za promet Republike Latvije)

S sredstvi, pridobljenimi iz kroga prijav, bo v Estoniji zgrajenih približno 22 kilometrov proge Rail Baltic. Zemeljska dela za železnico bodo opravljena v treh odsekih in bodo zaključena najpozneje do leta 2027.

Poleg zemeljskih del bodo zaključeni tudi železniški objekti, viadukti, dostopne ceste in predor ter protihrupne ograje.

V skladu z estonsko strategijo državnega proračuna naj bi bila v obdobju 2024–2027 v izgradnjo Rail Baltic vložena več kot 1 milijarda evrov iz podpornih skladov EU in državnega sofinanciranja.

Odsek Tallinn – litovsko-poljska meja do leta 2026

Namen projekta Rail Baltic je vključiti baltske države v evropsko železniško omrežje, ki povezuje Estonijo, Latvijo in Litvo s Poljsko. Projekt se je začel leta 2010, od leta 2020 pa naj bi bila hitra železniška povezava iz Talina do litovsko-poljske meje zaključena do leta 2026. Ker obsežno infrastrukturno podjetje očitno zaostaja za časovnim načrtom, se je v Estoniji soočilo tudi s kritikami in pozivi k opustitvi celotnega projekta.

Predvidena je največja hitrost potniškega vlaka Rail Baltic bo znašala 249 km/h za potniške in 120 km/h za tovorne vlake.

 

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine