5 C
Ljubljana
sreda, 18 decembra, 2024

Pomoč slovenskih podjetnikov nesrečnim otrokom v Ukrajini

Piše: M. Bo.

Humanitarni konvoj dobrodelne ustanove Rdeča žoga in SBC – Kluba slovenskih podjetnikov je minuli teden v Ukrajino odpeljal nujno pomoč, namenjeno ukrajinskim otrokom, ki jih je vojna najbolj prizadela.

Vojna je postopno zapustila naslovnice medijev, a trpljenje prebivalcev Ukrajine ostaja in se še poglablja. Najbolj so prizadeti najbolj nedolžni – otroci. Pomoč je danes še bolj potrebna kot na začetku vojne, ko so nujne potrebščine v državo prihajale z vsega sveta, ocenjujejo v SBC – Klubu slovenskih podjetnikov, kjer so kmalu po začetku ruske invazije na Ukrajino prek dobrodelne organizacije Rdeča žoga pozvali člane kluba, da donirajo za otroke v Ukrajini. Sredi junija so poziv razširili in v sodelovanju z Radiem 1 k pomoči povabili tudi poslušalce. Odziv je bil odličen, na koncu so zbrali kar 101.000 evrov.

Tovornjaka napolnjena do zadnjega kotička

Nato so s hrano in z drugimi nujnimi potrebščinami napolnili dva ogromna tovornjaka. Humanitarni konvoj je proti 800 kilometrov oddaljeni ukrajinski meji odpeljal prejšnji ponedeljek zjutraj. Cilj: glavno zbirališče pomoči v kraju Mukačevo na vzhodu Ukrajine, od koder bo pomoč razporejena naprej po državi. »Tovornjaka smo napolnili do zadnjega kotička,« je dejala zastopnica ustanove Rdeča žoga Maruša Pečečnik. Med drugim so pri članih kluba SBC natovorili 16 palet plenic in 2 paleti »vložkov« (podjetje Orbico), 16 palet pitne vode (podjetje Dana) in šolske potrebščine za 1.000 otrok (podjetje Eurocom).

Tovornjaka je spremljalo vozilo s sodelavcema SBC – Kluba slovenskih podjetnikov, direktorico digitalnih projektov Anabelle Ann Logar in snemalcem Blažem Gregoričem, ki sta vestno dokumentirala dogajanje, imela pa sta tudi posebno nalogo: del pomoči sta v Mukačevu naložila v kombi in se z njim odpravila v kraj Jablonica.

Konvoj Rdeče žoge in SBC (Foto: SBC)

»Razvidno je, da vstopamo v drug svet«

A pred tem je bila dolga pot. »V torek zgodaj zjutraj smo se odpravili proti ukrajinski meji. Šest kilometrov pred mejnim prehodom smo naleteli na stoječo kolono. Ker je naš namen humanitaren, so nas madžarski policisti usmerili na prednostni cestni pas, po katerem smo se pripeljali direktno do meje. To nam je prihranilo več ur časa,« je poročala Anabelle Ann Logar. »Mejni postopki so zelo temeljiti, razvidno je, da vstopamo v drug svet. Celoten postopek nam je vzel skoraj 8 ur,« je dodala in izpostavila predanost voznikov tovornjakov, ki sta kljub dolgemu čakanju in ekstremni vročini poskrbela, da so sredstva varno prispela na cilj.

V Mukačevu jih je pričakala ekipa Karitas in njihova kontaktna oseba Mira Milavec, ki je dejala, da sta tovornjaka kluba SBC ena redkih iz Slovenije, ki si ta čas upajo iti v Ukrajino. Humanitarna pomoč iz naše države je zelo dobrodošla, saj so potrebe po nujnih življenjskih potrebščinah veliko večje, kot so bile na začetku vojne. Na določenih območjih sploh ni več mogoče kupiti hrane …

Del pomoči izročili neposredno otrokom

Pripeljano pomoč so raztovorili v skladišče Karitas, od koder jo bodo distribuirali naprej do neposredno ogroženih območij v državi. Del pomoči pa so preložili v kombi, s katerim sta se Logarjeva in Gregorič odpravila v begunski center v Jablonici. »1,5 tone zbranih sredstev smo preložili direktno na manjši kombi, s katerim se odpravljava naprej do zatočišča v Jablonici, kjer nas nestrpno pričakuje 170 ljudi, od tega kar 80 otrok. Zaradi dolgega čakanja na meji smo časovno v zamudi, saj moramo do Jablonice prispeti do policijske ure, ki se začne ob 23. uri. Če nam ne uspe, si bomo morali najti prenočišče na poti, saj so kazni zelo visoke,« je z nevarne poti še sporočila Logarjeva.

Človekoljubni odziv podjetnikov

»Člani SBC so se z dobrodelnostjo že v preteklosti večkrat izkazali. Tudi v primeru Ukrajine so se takoj odzvali našemu pozivu in nesebično priskočili na pomoč. Pomembno je, da pomoč dobijo otroci, saj so prav oni največje žrtve te nesmiselne tragedije v Evropi, kjer smo imeli mir dolgo časa za nekaj samoumevnega,« pravi Jerneja Lampret, direktorica projektov v SBC – Klubu slovenskih podjetnikov, ki koordinira celotno dobrodelno akcijo in skrbi za njeno izvedbo. Človekoljubni odziv podjetnikov je dokaz, da ti razumejo stisko najranljivejših in se znajo odzvati, ko je to potrebno. Kot pravi Mihael Blažič, član SBC in lastnik podjetja Blažič: »Veseli nas, da bomo lahko sredstva, ki smo jih zbrali, prek nujnih potrebščin poslali pomoči potrebnim v Ukrajini, predvsem otrokom. S široko paleto šolskih potrebščin bomo obdarili 1.000 osnovnošolcev.«

POSLOVNE NOVIČKE

Akrapovičeva novost bo razveselila voznike audijev

Celoten izpušni sistem je za več kot 40 odstotkov lažji od serijskega, hkrati pa pri visokih vrtljajih poskrbi za 7,5 kW (10,2 KM) večjo moč. Tudi zvok se jasno razlikuje od serijskega. (Foto: SBC)

Pri Akrapoviču so na trg poslali najnovejši izdelek za Audijevo serijo avtomobilov RS: izpušni sistem Evolution Line (Titanium) za modela audi RS 3 (8Y) sportback in limuzina. Lahek izpušni sistem vključuje cevi in dušilec iz visoko odpornega titana, ki so s povezovalno cevjo iz visokokakovostnega nerjavnega jekla pritrjeni na serijski izhodni cevi motorja avtomobila. Njegovo podobo zaokrožata ročno izdelana izhoda iz ogljikovih vlaken z notranjim delom iz titana. Vse Akrapovičeve izpušne sisteme za serijo avtomobilov audi RS tako odlikuje enak videz.

Pot do uspeha: 30 let Interblocka, Rolls-Royce v igralništvu

Knjiga »Diamond players club« je namenjena vsem tistim, ki iščejo pot do uspeha. (Foto: SBC)

Predsednik SBC – Kluba slovenskih podjetnikov Joc Pečečnik ima te dni še en dodaten razlog za veselje. V roke je namreč dobil svojo prvo knjigo »Diamond players club«, ki je izšla ob 30-letnici Interblocka. Podjetje Interblock je nedavno dobilo novega lastnika, sicer pa gre za zaščiteno blagovno znamko, ki je pojem za vrhunske elektronske igralne aparate brez omejitve števila igralcev. Knjiga opisuje pot uspeha podjetja od Pečečnikovih začetkov v Šmarci do zgodbe Interblocka, ki velja za Rolls-Royce v igralniški industriji. Vključene so tudi pripovedi ljudi, ki so bistveno pripomogli k uspehu.

 

Futura DDB, Pristop in AV Studio na vrhu slovenskega oglaševanja

Bogata žetev članov SBC na največjem oglaševalskem dogodku pri nas: osvojili so 2 veliki nagradi, 5 zlatih in 11 srebrnih nagrad. (Foto: SBC)

Na Slovenskem oglaševalskem festivalu (SOF), ki je potekal 14. in 15. junija v Avditoriju Portorož, je bila bera zmagovalcev, ki prihajajo iz vrst SBC – Kluba slovenskih podjetnikov, izjemno bogata. Za najboljše dosežke so člani kluba skupno osvojili 2 veliki nagradi, 5 zlatih in 11 srebrnih nagrad; Futura DDB je prejela 2 veliki nagradi, 4 zlate in 3 srebrne nagrade, Pristop je prejel 1 zlato in 7 srebrnih nagrad, AV Studio pa je prejel 1 srebrno nagrado. Najboljša mlada kreativca sta Tit Lončar in Sara Sešlar Naraks (Pristop), druga najboljša pa Tina Križaj in Luka Štuhec (Futura DDB).

Sklepna slovesnost: Mentorski program SBC in GEA College

V letošnjem študijskem letu je pet izbranih študentov pridobilo neprecenljivo mentorsko izkušnjo. (Foto: SBC)

SBC – Klub slovenskih podjetnikov je gostil sklepno slovesnost Mentorskega programa SBC in GEA College, ki je namenjen povezavi študentov z uspešnimi podjetniki. Goste je nagovorila direktorica SBC Maja Kocmur, prav tako je vsem navzočim čestitke izrekel predsednik SBC Joc Pečečnik. Vsi mentorski pari so na dogodku predstavili svojo unikatno zgodbo in dosežene cilje, ki so si jih zadali. Mentorji v 2. generaciji programa so bili Sabina Sobočan (Varis Lendava), Gregor Bogataj (Extra Lux), Uroš Mlakar (Naturalica Foods), Peter Ladič (Intera) in Sebastjan Česnik (K8, Upravljavska družba).

SBC Nasledniki – na obisku v podjetju Olma

V podjetju Olma so poskrbeli za lep sprejem in pogostitev ter pokušino oljčnega olja in: vina Monte Rosso. (Foto: SMC)

SBC Nasledniki, otroci članov kluba SBC, so se v prijetnem in hkrati kreativnem ozračju družili v podjetju Olma, kjer so si najprej ogledali podjetje, v drugem delu obiska pa je bil večji poudarek na vsebini; beseda je tekla o tem, s kakšnimi izzivi se srečujejo kot nasledniki, ko pridejo v družinsko podjetje – ali jim je ob prihodu lažje ali se morajo pri delu toliko bolj dokazovati. Nasledniki so delili svoje izkušnje in se strinjali, da je dobro, da naslednik čim več zna, se že v času šolanja med počitnicami vključuje v delo podjetja in pridobiva tudi izkušnje v drugih podjetjih.

Za dodatne poslovne novice kliknite tukaj.

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine