2.3 C
Ljubljana
ponedeljek, 25 novembra, 2024

Kupci bodo na letošnji črni petek namesto po luksuznih dobrinah najverjetneje posegali po bolj osnovnih potrebščinah

Piše: C. R.

V času izzivov, ki jih prinašajo naraščajoči življenjski stroški, se bodo trgovci med letošnjimi novembrskimi popusti verjetno soočali s spremenjenimi nakupovalnimi trendi. Rezultati najnovejše raziskave družbe Boston Consulting Group (BCG) nakazujejo, da bodo letošnji potrošniki verjetno bolj usmerjeni v nakup osnovnih potrebščin kot v izdelke višjega cenovnega razreda, kljub pričakovani povečani skupni porabi v primerjavi z lanskim letom.

Študija Black Friday Consumer Sentiment 2023 kaže, da se je delež potrošnikov, ki nameravajo izkoristiti popuste, od lanskega leta povečal s 67 % na 74 %. Namesto luksuznih izdelkov bodo iskali predvsem vsakdanje artikle, kot so oblačila za odrasle in otroke, pri čemer potrošniki pričakujejo vsaj 30-odstotni popust. Pričakujejo, da bodo med črnim petkom in drugimi akcijami, zlasti ob vse bolj priljubljenem dnevu samskih (Singles’ Day), porabili do 20 % več kot v prejšnjem letu.

Naraščajoča zaskrbljenost zaradi inflacije

Raziskava o potrošnikovih namerah, ki je zajela več kot 7.000 potrošnikov iz Avstralije, Kanade, Nemčije, Švice, Poljske, Združenega kraljestva in Združenih držav Amerike, razkriva, da je približno tri četrtine potrošnikov zaskrbljenih zaradi inflacije in stalnega naraščanja cen osnovnih živil. Med sodelujočimi državami so največjo zaskrbljenost izrazili prebivalci Avstralije in Poljske.

V zadnjih treh mesecih je polovica anketiranih zmanjšala svoje ne-nujne nakupe , skoraj toliko jih tudi pogosteje preverja in primerja cene. Dodatno štirje od desetih anketiranih prilagajajo svoje nakupe glede na sezonske ponudbe in razprodaje.

Raziskava nadalje kaže, da številni potrošniki začnejo iskati ugodne ponudbe že v oktobru pred glavno sezono novembrskih razprodaj. Več kot dve tretjini anketiranih načrtuje novembrske popuste izkoristiti za nakup božičnih daril po ugodnih cenah, a sedem od desetih se še ni odločilo, katere blagovne znamke ali izdelke bodo izbrali.

Trendi nakupovanja med potrošniki

Med najbolj priljubljenimi kategorijami za nakupovanje med črnim petkom po svetu so tradicionalno oblačila za odrasle, otroške igrače in izdelki zabavne elektronike. Po najnovejših podatkih iz raziskave je za tekočo sezono v primerjavi s prejšnjo mogoče pričakovati stagniranje prometa v segmentih oblačil in igrač, medtem ko se za elektronske izdelke napoveduje upad prodaje.

„Ne glede na to ali je trenutna sprememba v nakupnih navadah med novembrskimi popusti le začasen odziv na globalne gospodarske razmere ali pa nakazuje na dolgoročnejšo spremembo v vedenju potrošnikov, je za ohranitev konkurenčnosti na trgu nujno, da trgovci prilagodijo svoje strategije. Potrošniki postajajo bolj selektivni in pričakujejo personalizirane ponudbe ter boljšo vrednost za svoj denar. Trgovci se morajo prilagoditi tem spremembam in razmisliti o inovativnih pristopih k privabljanju kupcev, ki bodo sledili novim trendom nakupovanja. To vključuje ne le prilagajanje ponudbe in cenovne politike, ampak tudi investiranje v izboljšano nakupovalno izkušnjo ter boljše razumevanje potreb potrošnikov. Tisti trgovci, ki bodo znali prisluhniti svojim strankam in prilagoditi svoje strategije, bodo ostali konkurenčni in relevantni na trgu,” je povedala Melanie Seier Larsen, generalna direktorica in partnerica v BCG.

Raziskava BCG navaja, da namerava le 10 % anketiranih kupiti luksuzne izdelke, med katerimi prevladujejo predstavniki generacije Z, stari med 16 in 24 let. Prav tako 14 % kupcev razmišlja o nakupu dražjih izdelkov, ki so sicer cenejši od luksuznih. Posebno pozornost pritegne Poljska, kjer kar 28 % potrošnikov načrtuje nakup dražjih izdelkov, medtem ko 12 % poljskih strank razmišlja o nakupu luksuznih izdelkov, kar je več kot v drugih državah, vključenih v raziskavo.

Po podatkih raziskave BCG potrošniki na sedmih trgih med črnim petkom porabijo okrog 410 USD (približno 375 EUR). ZDA vodijo s povprečnimi izdatki 460 USD (približno 420 EUR) na osebo – največ med vsemi anketiranimi državami. Na drugi strani pa so Avstralci najbolj preudarni, saj v povprečju porabijo 260 USD (približno 238 EUR) na osebo.

Ključni faktorji pri nakupnih odločitvah

Pri nakupnih odločitvah se v raziskavo vključeni potrošniki večinoma osredotočajo na najboljšo ponudbo, najugodnejše razmerje med ceno in vrednostjo ter na najnižjo ceno. Skoraj polovica anketiranih je izpostavila tudi pomembnost brezplačne dostave in enostavnega vračila. Poleg tega potrošniki pri odločitvi upoštevajo tudi pozitivne ocene, edinstvenost izdelka in trajnost ter etične vidike – slednje je kot ključni faktor pri nakupni odločitvi izpostavilo le 11 % anketirancev.

Razcvet spletnega nakupovanja

Na črni petek ima namen izključno v fizičnih trgovinah nakupovati le desetina anketiranih. Za izključno spletno nakupovanje se odloči tretjina kupcev, medtem ko kombinirano, torej v fizičnih in spletnih trgovinah, načrtuje nakupovati 58 % kupcev. Po podatkih raziskave BCG 52 % tistih, ki nakupujejo le prek spleta, raje obišče spletne tržnice kot uradne spletne trgovine posameznih blagovnih znamk, kar je za 15 odstotnih točk več kot prejšnje leto. Interes za uradne spletne trgovine blagovnih znamk je padel za 3 odstotne točke na 18 %, platforme za prodajo rabljenega blaga so izgubile 6 odstotnih točk, pri čemer le 4 % kupcev izraža interes za nakupovanje na teh platformah. Dodatnih 15 % anketiranih namerava za nakupovanje na črni petek izkoristiti spletne tržnice, ki ponujajo izdelke več blagovnih znamk.

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine