Piše: C. R.
Po slovenskem železniškem omrežju je sredi januarja letos prvič zapeljal sodoben dvonadstropni (dvopodni) električni vlak KISS.
Deset dvonadstropnih električnih vlakov KISS švicarskega proizvajalca Stadler vozi po elektrificiranih progah, največ pa med Ljubljano, Kranjem in Jesenicami ter Ljubljano, Zidanim Mostom, Sevnico in Dobovo. Vlaki potnikom omogočajo večjo udobnost, prostornost in funkcionalnost, prav posebno doživetje pa gotovo ponuja pogled skozi panoramska okna nadstropje više. Sodobni vlaki švicarskega proizvajalca Stadler ne nazadnje pomenijo pomemben dvig kakovosti prevoza Slovenskih železnic in hkrati javnega potniškega prometa v Sloveniji.
»Do konca leta 2022 bo v skladu s pogodbo o dobavi novih vlakov, sklenjeno med Slovenskimi železnicami in podjetjem Stadler, po slovenskih tirih zapeljalo vseh 52 naročenih novih vlakov – od tega bo 21 enopodnih in 10 dvopodnih (dvonadstropnih) električnih ter 21 enopodnih dizelskih vlakov, ki nastajajo v tovarni Stadler na Poljskem. Skupna vrednost naročenih vlakov je 320 milijonov evrov brez DDV.«
Hitrejši in energijsko varčni vlaki
Novi dvonadstropni vlak ima 292 sedišč in 277 stojišč. V 2. razredu je 256 sedišč, 20 sedišč je zložljivih, 16 pa jih je v 1. razredu. Dvonadstropni vlaki KISS imajo hitrejše pospeševanje in potovalne hitrosti do 160 kilometrov na uro. Gre za sodobne in prostorne vlake, ki omogočajo enostavnejši vstop in izstop tudi gibalno oviranim osebam – vsi vlaki imajo namreč izvlečno stopnico in dodatno mobilno klančino za invalidski voziček. Na vlaku je na voljo sodoben potniški informacijski sistem, ki je prilagojen tudi slepim in slabovidnim ter gluhim in naglušnim potnikom. Sedeži so opremljeni z vtičnicami za polnjenje elektronskih naprav, potnikom pa je na voljo tudi brezplačen signal Wi-Fi. Vlak z velikimi panoramskimi okni omogoča tudi prevoz do 10 koles, ima tudi prostorne toaletne prostore, ki so prilagojeni gibalno oviranim osebam, na vlaku pa je tudi previjalna miza za otroke. Novi vlaki so tudi energijsko varčni.
Ta čas je v promet vključenih 10 električnih dvopodnih, 16 električnih enopodnih in 9 dizelskih enopodnih vlakov Flirt.
Z novimi vlaki bodo Slovenske železnice v prihodnjih letih povečale tudi pogostost regionalnih povezav z manj postanki in lokalnih vlakov z večjo zmogljivostjo, potnikom pa bomo zagotovili tudi večjo udobnost in zanesljivost prevoza.
Novi Stadlerjevi vlaki bodo gotovo pripomogli tudi k dvigu zadovoljstva med potniki.
Novi dizelski in električni vlaki bodo Slovenskim železnicam omogočili tudi čezmejno regijsko povezovanje proti Avstriji in Hrvaški, udobno, hitro in brez nepotrebnega prestopanja, kar bo še dodatno pripomoglo k zadovoljstvu potnikov in priljubljenosti železniškega prevoza kot okolju najbolj prijaznega načina transporta. S tem projektom je bil storjen prvi korak k celoviti modernizaciji voznega parka potniškega prometa, ki je eden najpomembnejših strateških ciljev Slovenskih železnic. Na Slovenskih železnicah do leta 2025 načrtujemo celovito prenovo železniškega potniškega voznega parka.
Železnica igra v zadnjih letih vse pomembnejšo vlogo v zelenem, trajnostnem turizmu, bolj in bolj je priljubljen tudi kolesarski turizem, ko kolesarji pri raziskovanju kolesarskih poti uporabljajo kombiniran prevoz – vlak+kolo.
Vir: Slovenske železnice