3.3 C
Ljubljana
četrtek, 19 decembra, 2024

Daljša obala omogoča večji pretovor kontejnerjev

Piše: C. R.

Kontejnerska obala na južnem delu prvega pomola koprskega pristanišča je daljša za 100 m. Danes smo jo ob prisotnosti ministra za infrastrukturo Jerneja Vrtovca slovesno predali namenu. 

Podaljšana obala z novim priveznim mestom, ki smo ga poimenovali vez 7D, je le del obsežne investicije, saj v zaledju obale nadaljujemo z gradnjo skoraj 25.000 m2 velike površine za odlaganje kontejnerjev. Gradnja poteka na morju, zato je celotna konstrukcija podprta z jeklenimi piloti. Skupaj jih bo kar 770, povprečne dolžine 65 metrov. Nove skladiščne površine bodo nared predvidoma v prvem kvartalu naslednjega leta. Letna kapaciteta kontejnerskega terminala bo takrat znašala milijon in pol TEU. Vrednost celotne naložbe znaša 45,6 milijona evrov. Del sredstev zanjo smo pridobili iz evropskega projekta NAPA4CORE.  »Kontejnerizacija blaga v svetovni trgovini je dosegla neslutene razsežnosti. Ladjarji gradijo vse večje ladje in temu se moramo pristanišča prilagajati. V nasprotnem primeru bi izpadli iz vseh pomembnejših blagovnih tokov. Zato je nova pridobitev, nov vez 7D, le začetek«, je pomen investicije poudaril predsednik uprave Luke Koper Dimitrij Zadel.

Glede na to, da že danes polovica vseh kontejnerjev, ki jih pretovorimo v Kopru (v letu 2020 skoraj milijon TEU), potuje po železnici, je prihodnji razvoj koprskega pristanišča v veliki meri odvisen od pravočasno zgrajene dodatne železniške povezave z zaledjem. T.i. drugi tir bo v funkciji leta 2026, vendar država posodablja tudi ostale dele slovenskega železniškega omrežja. Minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec je na odprtju novega veza poudaril, da bodo na ministrstvu naredili vse kar je v njihovi moči za podporo razvojnim projektom Luke Koper, saj se bo s tem hitreje razvijala tudi slovenska logistika.

Luka Koper
foto: Žiga Intihar

V Luki Koper smo že naročili tudi dve novi kontejnerski dvigali razreda super post-panamax (dve že imamo), ki bosta prišli konec prihodnjega leta. Poleg tega se bomo po letu 2022 lotili še izgradnje severnega dela prvega pomola, ki bo prav tako namenjen kontejnerjem. »Če upoštevamo, da je izgradnja drugega tira vredna milijardo evrov, potem je lažje razumeti drzno in ambiciozno strategijo Luke Koper, da do leta 2025 investira pol milijarde evrov in tako izkoristi povečane železniške kapacitete«, je poslovni strateški načrt povzel predsednik nadzornega sveta družbe Uroš Ilić.

Dejavnost pretovora kontejnerjev na prvem pomolu smo pričeli razvijati leta 1979, ko smo zgradili prvih 150 m obale. Od takrat do danes je zadnje podaljšanje operativne obale že četrto po vrsti. Danes kontejnerska obala meri v dolžino skoraj 700 m, za pretovor pa uporabljamo 9 kontejnerskih dvigal, v naslednjem letu 11. V štirih desetletjih smo na prvem pomolu pretovorili skoraj 12 milijonov kontejnerjev (TEU), od tega kar dve tretjini v zadnjih 10-ih letih. Po številu pretovorjenih kontejnerjev ima Luka Koper največji kontejnerski terminal v Jadranu.

Vir: Luka Koper, d. d.

 

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine