1.7 C
Ljubljana
petek, 22 novembra, 2024

Čistke vladajočih močno škodijo Siolu

Piše: Peter Jančič (Spletni časopis)

Na tretjem mestu je po dosegu že drugi mesec zapored portal državnega Telekoma Siol.net, ki je po čistkah, ki jih je s premierjem Robertom Golobom pomagala izvesti Vesna Vuković, v primerjavi s konkurenti izgubil okoli sto tisoč dosega.

Na lestvici dosega (števila bralcev) ga je že prejšnji mesece prehitel Zurnal24.si, ta mesec pa Metropolitan.si, je pokazala meritev Oglaševalske zbornice MOSS. Nazadnje je bil Siol.net po dosegu na tretjem mestu pred tem marca 2020. Z začetkom aprila 2020 sem kot odgovorni urednik prevzel vodenje portala in po tem je bil ves čas na drugem mestu za portalom POP TV 24ur.com. Ena od posledic Golobovih menjav je bil tudi vzpon portala POP TV, ki je v lasti podjetja iz Češke. Ko je vlada zamenjala vrh SDH, Telekoma in TSmedie, ki izdaja Siol.net, je imel Siol.net praviloma okoli sto tisoč bralcev prednosti pred zasledovalci. Ta prednost je v letu in pol povsem izginila. Se je pa v tem času močno povzpel portal konkurenčnega telekomunikacijskega operaterja Telemach N1, ki je v lasti skupine United Group, za katero je srbski poslovnež Dragan Šolak, ki ima podobne portale v številnih balkanskih državah.

 

Kot že prejšnji mesec je po dosegu N1 tudi ta mesec prehitel portal RTVSLO, kar je precejšnja sramota, saj ima RTVS veliko prednost pred drugimi, ker niso odvisni od trga, plačujemo jih namreč vsi s posebnim prispevkom, ki ga drugi mediji ne dobivajo. Tudi na RTVSLO je vlada Roberta Goloba s čistko predčasno zamenjala poslovni in uredniški vrh in s tem pokazala, da se požvižga na avtonomijo in neodvisnost medijev. Z njimi ravna kot s svojo transmisijo, torej na način kot so v prejšnjem režimu, ki je bil diktatura. Na Telekomu je novi šef uprave Boštjan Košak za urednika oktobra 2022 nastavil Mihaela Šuštaršiča iz državne STA, sicer podpisnika peticije 571 novinarskih aktivistov proti Janezu Janši (SDS), ki pa z delom in vodenjem medijev, ki se za bralce borijo na trgu, ni imel izkušenj.

V primerjavi z dogajanjem marca lani sta bralce ob Siol.net izgubila le še portala Delo.si in Slovenskenovice.si, oba sta v lastni časopisne hiše Delo poslovneža iz Idrije Stojana Petriča.

Prejšnji mesec je oglaševalska zbornica opozorila, da spletno mesto Siol.net v februarju 2024 občasno ni bilo dosegljivo zaradi prenove spletne strani, zaradi katere se promet ni izmeril v celoti. Ta mesec podobnih opozoril več ni, prenova pa, ker so po branosti tretji, kot kaže ni bila uspešna. Ali pa še ni pokazala pravih rezultatov.  Na upad branosti v zadnjem letu je zanesljivo vplivalo tudi, ker je novi odgovorni urednik Šuštaršič že pred časom ukinil možnost komentarjev bralcev.

Po kriteriju časa branja, ki ga bralci namenijo portalom, se je trend upadanja, se zdi, začasno ustavil, vrstni red na vrhu pa se zadnje mesece ne spreminja. Po času branosti je na vrhu RTVSLO, sledita 24ur in Siol.net.

V primerjavi z marcem pred letom pa vsi največji portali še izgubljajo.

Vsi podatki v članku so povzeti po merjenju obiskanosti spletnih strani MOSS, ki poteka pod okriljem Slovenske oglaševalske zbornice (SOZ) od leta 2006 in rezultatih, ki jih o dosegu in povprečnem dnevnem času spremljanja obiskovalca javno objavlja oglaševalska zbornica. Še podrobnejše rezultate in podatke za daljše časovno obdobje si lahko ogledate tukaj: https://www.moss-soz.si/rezultati/.

V raziskavo so vključeni le mediji, ki so se za to sami odločili in za meritev tudi plačajo. Ti mediji prejmejo tudi veliko podrobnejše vsakodnevne podatke o branosti portalov.

Spletni časopis ni med temi mediji, ker si dodatnih stroškov kot majhen igralec na trgu ne more privoščiti. Kot urednik več največjih medijev v državi pa sem v preteklosti imel dostop do podrobnejših dnevnih podatkov.

Obdelava javno objavljenih podatkov in grafični prikaz je delo Spletnega časopisa. V preteklosti je oglaševalska zbornica objavljala tudi podatke o prodanih nakladah dnevnega časopisja, a so to ukinili konec leta 2017 po hudem upadu prodanih naklad, ki je doletel večino vseh dnevnikov.

Podatki o branosti Spletnega časopisa po meritvi Google analytics za zadnje mesece pa so takšni:

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine