Piše: C. R.
Mlade generacije se namesto za gledanje televizije ali brskanje po družbenih omrežjih odločajo za uživanje igričarskih vsebin.
35 % mladih dnevno igra videoigre, 73 % pa jih spremlja, kako igre igrajo drugi, kaže najnovejša raziskava v Sloveniji, ki jo je izvedel Esport1 CEE. Raziskava, ki je vključevala 730 anketirancev, kaže, da je povprečen čas igranja več kot 3 ure na dan, vsak dan. Raziskava je reprezentativna za slovenski trg.
E-šport je mlada, a cvetoča industrija 21. stoletja in postaja glavni vir zabave novih generacij. Raziskava v Sloveniji, ki jo je izvedlo regionalno podjetje za e-šport Esport1 CEE, kaže, da 35 % mladih dnevno igra videoigre. 80 % od 730 anketiranih igra vsaj 2 uri na dan.
Najbolj priljubljene so strelske igre
Strelske igre so najbolj priljubljena kategorija med slovenskimi priložnostnimi in bolj zagretimi igralci, kot so Fortnite, VALORANT, CS:GO in Call of Duty. League of Legends je izjema med njimi. Večigralska spletna igra v bojni areni (Multiplayer Online Battle Arena), najbolj priljubljen e-športni naslov na svetu, je vzgojila kar nekaj slovenskih zvezdnikov ¾ Mihael „Mikyx” Mehle, Tim „Nemesis” Lipovšek in Juš “Crownshot” Marušič so v preteklosti nastopali na najvišjem tekmovalnem nivoju v Evropi. Medtem ko so redni igralci osredotočeni na strelske igre, občasni igralci po navadi uživajo v simulatorskih igrah, pri čemer je nogometna simulatorska igra FIFA prva na seznamu.
Video igre so alternativa televiziji in družbenim medijem
Občasni igralci preživijo približno eno uro na dan ob gledanju igričarske vsebine, medtem ko redni igralci navadno porabijo približno 1,5 ure za igranje iger in konzumiranje e-športnih vsebin. Najbolj priljubljena platforma za spremljanje e-športa v Sloveniji je YouTube, med najbolj strastnimi igričarji pa je priljubljen tudi Twitch. Gledanje e-športov in priložnostnih streamerjev prek pametnih telefonov je vse bolj priljubljeno, saj več kot 70 % rednih in strastnih igralcev iger dogajanje spremlja preko svojih mobilnih naprav. Ko se sprašujemo o njihovi motivaciji, je ključni kazalnik zabava, ki predstavlja potencialno alternativo gledanju televizije ali brskanju po družbenih omrežjih.
S športom se ukvarjajo
V nasprotju s stereotipi, ki obkrožajo igričarje in e-športnike, se v Sloveniji 3 od 4 hardcore gamerjev redno ukvarja s fizičnim športom. Infografiko s podrobno statistiko lahko najdete TUKAJ.
O raziskavi:
Spletna anketa je potekala med 14. februarjem in 21. marcem 2022 ter je vključevala 730 anketirancev (494 znotraj, 236 zunaj igričarske skupnosti) z dodatnimi intervjuji.
O Esport1
Podjetje Esport1 je bilo ustanovljeno leta 2016 kot madžarsko e-športno medijsko podjetje in hitro postalo središče za novice številka 1 v državi. Esport1 je dalj časa medijski partner največjih svetovnih organizatorjev turnirjev in tekmovanj, med njimi ESL, Blast, Riot Games in Ubisoft.
Leta 2022 se je podjetje razširilo na območje srednje in vzhodne Evrope in je sedaj prisotno v Sloveniji in na Hrvaškem. Gamerje in ljubitelje e-športa dosežemo preko naših spletnih strani z novicami, prenosi, tekmovanji
in rešitvami. Naš cilj je, da dostavimo kakovostno in zabavno e-športno ter gaming vsebino in promoviramo to industrijo v regiji. Z našimi partnerji ustrežemo potrebam ljubiteljev e-športa na inovativen, pristen in zaupljiv način. Zato naši bralci, gledalci, partnerji in sodelavci izberejo nas.