-1.5 C
Ljubljana
petek, 22 novembra, 2024

(PISMO BRALKE) Azilni dom na Obrežju: “Občani Brežic tega ne bomo dovolili, uporabili bomo vsa zakonita sredstva!”

Piše: Milena Srpčič

Na izredni seji državnega zbora februarja letos, je vlada sprejela sklep o azilnih domovih. Eden izmed dveh azilnih domov naj bi stal tudi na mejnem prehodu Obrežje.

O tej postavitvi predhodno občina in občani nismo bili obveščeni. Ustava RS zagotavlja lokalno samoupravo vsem slovenskim državljanom (9. člen Ustave RS), ki  nam zagotavlja, da sodelujemo pri upravljanjih lokalnih zadev javnega značaja, ki je temeljno demokratično načelo. Zapisno je, da je lokalna samouprava pokazatelj demokracije, ki v ospredje postavlja državljana, ki ima pravico odločanja kadar gre za kakovost življenja, potrebe in interese, o pomembnih odločitvah in odločanju v lokalnem okolju. Lokalna samouprava in občina kot nosilka je poseben element političnega sistema, ki ga ta vlada ni upoštevala in z to odločitvijo kršila naša demokratična načela. Na odločitev vlade nismo imeli nobene možnosti ugovora in vpliva na njeno odločitev. Vlada je z takim načinom avtokratične odločitve pokazala svojo moč in oblast, ki nasprotuje demokratičnem odločanju in državljanom občine Brežice in onemogočila sodelovanje pri odločanju ter se odrekla nadzoru neliberalne in nedemokratične oblike vladanja. Z ten dejanjem je vlada kršila 15. člen Ustave RS (uresničevanje in omejevanje pravic), ki jih imamo državljani kot temeljne človekove pravice in svoboščine. Svoje pravice pri odločanju ima zapisane tudi Evropska listina o lokalni samoupravi. Evropska listina o lokalni samoupravi vsebuje standarde za določitev in zaščito pravic lokalnih oblasti,  svoje pravice pri odločanju in sodelovanju odločitev, ki vplivajo na naše vsakdanje življenje.

Migracije v Evropo se povečujejo in najbolj je obremenjena zahodna balkanska pot, ki poteka čez Slovenijo. Prebivalci občine Brežice nepreklicno nasprotujemo odločitvi vlade. Tujca, ki na nezakonit vstopi v državo Slovenijo, je potrebno napotiti v državo iz katere je nezakonito vstopil. Glede na državljanstvo migrantov,  Slovenija ni prva varna država iz katere so ti migranti prišli in bi lahko za azil zaprosili že pred vstopom v Slovenijo. Slovenija meji z štirimi varnimi državami. Glede na znana dejstva iz dogovorov in sporazumih EU, v Slovenijo migranti ne morejo vstopiti, ker nismo prva varna država, kjer bi migranti lahko zaprosili za azil. Iz tega izhaja dejstvo, da azilnih domov ne potrebujemo in ne vem, kako vladi to ni jasno. Nezakoniti vstopi niso dovoljeni in jih moramo preprečiti. Sprašujem vas, kakšen je to pravni red, ki se izvaja v Sloveniji? Zato obstajajo pravni razlogi, da se meja zapre. Nesmiselno je ustanovitev registracijskega centra in azilnega doma na Obrežju.

Slovenija ima suvereno pravico, da nadzorujejo vstop in nadaljnjo prisotnost tujih državljanov na svojem ozemlju. Pravno podlago za mejno kontrolo sicer še vedno predstavlja nacionalna zakonodaja, Schengenski sporazum pa določa le minimalne kriterije in obseg izvajanja mejne kontrole. V samo organizacijo služb in način njihovega dela se sporazum ne spušča. Le-to je potrebno prilagoditi dejanskemu stanju na meji, upoštevajoč geografske značilnosti in prehodnost območja. Cilj Schengenskega sporazuma je uvedba popolne kontrole na zunanjih schengenskih mejah, vendar pa v tem primeru ne gre za pravno zavezujočo zahtevo.  13. člen Zakonika o schengenskih mejah opredeljuje, da se državljanu tretje države, ki ne izpolnjuje vseh pogojev za vstop v državo, zavrne vstop na ozemlje držav članic schengenskega območja. Ta določba se uporablja v zvezi za pravico do azila, mednarodno zaščito ali izdajo vizuma za daljše bivanje. V tej določbi je navedeno, da se državljan tretje države, ki nima veljavne potne listine, ali ima ponarejeno potno listino, nima vizuma ali dovoljenja za bivanje, nima ustrezne dokumentacije, ki bi potrjevale namen in pogoje bivanja na ozemlju države članice Evropske unije, nima dovolj sredstev za preživljanje glede na obliko bivanja, je predpisan ukrep zavrnitve vstopa. Take osebe predstavljajo grožnjo varnosti, zdravju in mednarodnim odnosom.

Prebivalci ob meji med državo Slovenijo in Hrvaško imamo drastične spremembe v vsakdanjem življenju. Ker smo enakopravni državljani Slovenije imamo pravico živeti srečno, kakovostno, varno… Pristojni državni organi se niso posvetovali z lokalno skupnostjo in nam niso dali možnosti pripomb, niso nas vprašali, kako se počutimo in kakšno mnenje imamo. Nobena nevladna organizacija, ki jo plačujemo Slovenci nas ni vprašala o našem težkem položaju in o varstvu naših pravic. Zakaj jih davkoplačevalci plačujemo? Sedanji vladi  svetujem, da nameni več pozornosti varovanju zunanje meje EU in več ostrega sodelovanja, spoštljivega komuniciranja, ki bo opozoril Hrvaško o  Zakoniku o schengenskih mejah, ki je bil sprejet kot Uredba (ES) št. 562/2006 Evropskega parlamenta in Sveta EU. Hrvaška ne izpolnjuje svoje dolžnosti. Hrvaška očitno na zunanji meji EU ne opravlja temeljito kontrolo pri vstopu državljanov tretjih držav. Očitno ne preverja ali ima oseba ustrezno veljavno listino za prehod meje…Tudi v času, ko smo imeli obmejno policijsko kontrolo med Slovenijo in Hrvaško, Hrvaška svojega dela ni opravljala dosledno. Ko so slovenski policisti zavrnili tujega državljana, so ga hrvaški policisti vrnili nazaj po drugi strani prehoda in to se je ponavljalo (podatki iz zanesljivih virov).  To se je dogajalo vsak dan. Tudi nekdanja inšpektorica za tujce Tanja Kogoj, je vsakodnevno izdajala depeše policistom na meji in z njenim odlokom je v tem času vstopilo več kot 100.000 tujcev.

Zaradi »Schengna« so bile ukinjene kontrole na notranjih mejah. Potrebno pa je poudariti, da je potrebno večje preverjanje in kontrole na zunanjih mejah Schengenskega območja. To pomeni za državo Hrvaško veliko obremenitev, a nima dovolj strogih ukrepov in kontrole, ki omogoča nezakonito migracijo. Posledica je vse več migrantov v Sloveniji in neizmerno veliko prošenj za azil. Upravljanje in nadzor zunanjih meja EU je zatajil. Migranti izkoriščajo azilni sistem in nujna je sprememba azilne politike in ne gradnja azilnih domov. Uredba Dublin III navaja, da morajo prosilci za azil prošnjo vložiti v državi prvega vstopa v Unijo. V slovenijo prihaja največ migrantov iz države Hrvaške in ne vem komu to ni jasno. Zato je potrebno državi Hrvaški jasno in glasno poudariti, da okrepi nadzor na zunanji meji EU. Hrvaška ima možnost, da zaprosi za podporo Agencije Frontex pri varovanju njene zelene meje z Bosno in Hercegovino. Obmejni državljani nasprotujemo nezakonitim migracijam. Pričakujemo, da v državo vstopi vsak zakonito in z dokumenti. Slovenija je dolžna preprečevati zlorabe azilnih postopkov in gradnja azilnih domov. Zagotoviti moramo izgon prestopnikov in si prizadevati za boljše varovanje zunanjih meja EU. Vsi dobro vemo, da je največ vstopov na meji z Hrvaško po Zahodni balkanski poti. Številni prosilci za azil zlorabijo inštrument Zakona o mednarodni zaščiti azila v Sloveniji in v vseh ostalih državah ter tako prehajajo državne meje do njihovega cilja. Zakaj gradnja azilnega doma na Obrežju ali kjer koli drugje? Namesto, da bi Hrvaška uredila potrebne postopke, ki postopke opušča, naš predsednik vlade vidi rešitev v tem, da vse ilegalne prehode legaliziramo. Po moji laični pameti, je ta izjava nedopustna in skrajno snobovska. Običajni ljudje nimamo fakultetne izobrazbe, kar tudi ne predstavlja drugega kot papir, ker določeni osebi ne pomeni nič v kolikor ni sposobna uporabljati »kmečko pamet«, ki jo imamo običajni ljudje.

Tudi odločitev predsednice Nataše Pirc Musar, ki je pomilostila dva obsojenca in tihotapca migrantov je absurdno dejanje. Tihotapca sta vozila ljudi čez državno mejo. Dejstvo je, da ima predsednica zakonsko podlago in možnost, da obsojenca pomilosti, a le z soglasjem vseh vpleteni institucij kot je tožilstvo, sodišče. Za pomilostitev ni bilo utemeljenih razlogov in njena odločitev je bila aristokratska. Nima etičnih načel do slovenskih državljanov, žal je tako. Prav tako se predsednica ne zaveda, da je tihotapstvo zavrženo dejanje in predstavlja kriminal in ni predstavila širši javnosti razloge za svoje dejanje. Tihotapcem je pokazala pot za nadaljevanje kaznivih dejanj, ki je trgovina brez meja še posebno iz nemirni področij Afrike in Bližnjega vzhoda. Pokazala je tihotapcem in migrantom, kje lahko vstopijo v Slovenijo in kako bomo z njim ravnali. Predsednik vlade gospod Golob, bi moral biti tisti, ki si bi prizadeva, da bo migracije zmanjšal, si prizadeval, da bo te stvari uredil, sodeloval z drugimi državami, da bi s skupnimi močmi ta problem učinkovito rešili, ilegalne migrante pa vrnili v državo od koder so prišli oz. v prvo varno državo, ki so jo prestopili.
Kaj je azilni dom? To je oblika mednarodne zaščite, ki jo EU odobri na svojem ozemlju in v skladu z Ženevsko konvencijo, je begunec oseba, ki beži iz države svojega izvora zarasi strahu pred preganjanjem, vojne ali nasilja  ali je upravičena do subsidiarne zaščite. Azilni postopek se mora po nujnem postopku spremeniti. Na račun davkoplačevalcev azilant dobi hrano, pijačo, stanovanje zdravniško oskrbo, žepnino…Za upokojence, poplavljence, starostnike, revno šibke in pridne delavce ni denarja, a imamo denar za migrante. Slovenija pa ima denar in sicer 10-20 milijonov za nevladne organizacije.

Slovenija bi morala bolj varovati svojo južno mejo in na mejo poslati vojsko (kar dopušča 37. a člen Zakona o obrambi). V Sloveniji ne izvršujemo zakon o meji in opustitev dolžnega ravnanja, je kaznivo dejanje po Kazenskem zakoniku. V Sloveniji se ne spoštujejo mednarodne pogodbe in podpisi, pravo Evropske unije in pravo države Slovenije. Vsi državljani moramo zahtevati od predsednika države, da spoštuje pravni red države na prvem mestu, ker so ilegalne migracije nedopustne. Vsem nam je jasno, da Schengen ne deluje. Ne vem kako razmišljajo evro poslanci, a jasno je, da gre za islamizacijo Evrope. Na protestnem shodu na Obrežju smo vaščani okoliških vasi in občani občine Brežice, jasno povedali, da migranti niso reveži, ni starčkov, ni otrok, ni žensk ampak so mladi moški. Občani imamo oči in dobro vidimo, kaj se dogaja v naši okolici. Nihče nas ne bo prepričal, da bo na Obrežju azilni dom, ker ni nobene potrebe. Imamo pravico do kakovostnega in varnega življenja. In kje so naše človekove pravice? Sprašujemo se, kje so petkovi kolesarji v Ljubljani, ko gre za azilni dom? Tudi občani občine Brežic imamo kolesa in bomo ob petkih hodili kolesariti in protestirati pred parlament in se tudi potrudili, da bodo obveščeni domači in tuji mediji o aristokratskih odločitvah naše vlade. Preprečiti moramo ilegalne migracije, zlorabe azilnih postopkov, izgnati prestopnike, bolj zavarovati zunanje meje EU, azilne in registracijske ustanove za migrante postaviti na zunanjih mejah EU, kjer bodo imeli migranti standarde sprejema, ki jih je določila EU. V Sloveniji po zakonu ne potrebujemo azilnega doma na Obrežju. Azilnega doma na Obrežju ne bo, ker občani občine Brežice tega ne bomo dovolili. Uporabili bomo vsa možna sredstva proti aristokratski vladi.

Milena Srpčič, Velike Malence

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine