Piše: STA
Na Upravni enoti Ljubljana vse uporabnike upravnih storitev pozivajo, naj se za obisk na upravni enoti predhodno naročijo. Prednost imajo namreč naročene stranke, nenaročeni pa morajo počakati na prvi prost termin, kar lahko traja tudi več ur, je v pogovoru za STA opozorila v. d. načelnice Upravne enote Ljubljana Andreja Erjavec.
Uporabniki naj se naročijo preko spletne aplikacije UeNaročanje ali s klicem na številko 01 828 16 90 za storitve na Upravni enoti Ljubljana oziroma na 01 828 16 94 za obisk krajevnih uradov Dobrova, Ig, Medvode, Notranje Gorice, Škofljica, Velike Lašče in Dol pri Ljubljani.
Urejanje osebnih izkaznic, potnih listov in vozniških dovoljenj tudi na Linhartovi cesti
Za urejanje dokumentov lahko uradniki na Tobačni ulici 5 sprejmejo največ 900 oseb na dan. Na Upravni enoti Ljubljana pa so zaradi velikega števila strank za urejanje osebnih izkaznic, potnih listov in vozniških dovoljenj odprli dodatna okenca na Linhartovi cesti 13, kjer lahko na dan sprejmejo do 300 oseb.
Vodja referata za javni red Nina Benić je dodala, da se lahko za ureditev osebnih izkaznic, potnih listov in vozniških dovoljenj prebivalci obrnejo tudi na drugih 57 upravnih enot po Sloveniji, saj za te dokumente ne velja krajevna pristojnost. Opozorila je, da se vsako leto konec aprila začne povečano število strank, ki traja do sredine julija, saj “gredo takrat vsi na dopust in ugotovijo, da jim dokumenti potečejo ali pa so jim že”. Zaenkrat sprejmejo vse stranke, naročene in nenaročene, vendar z aprilom vseh zagotovo ne bodo mogli več sprejeti, je dodala.
Na dan enoto Tobačna ob 750 naročenih strankah obišče med 150 in 200 nenaročenih, ki čakajo, kar povzroča slabo voljo, vodstvo pa dobiva pritožbe. “Na 900 strank dobimo tri pritožbe, tako da smo, kar se tega tiče, odlični,” meni v. d. načelnice.
Letos na območju Upravne enote Ljubljana skupaj poteče nekaj manj kot 55.000 osebnih izkaznic, potnih listov in vozniških dovoljenj. V lanskem letu pa je skupaj poteklo približno 106.000 dokumentov, naredili pa so jih 113.000, “kar pomeni, da k nam pridejo tudi dnevni migranti”. Ob tem so naredili še okoli 60.000 prijav prebivališča, je povedala Benić.
Ne glede na gnečo na upravnih enotah po oddaji vloge stranka dobi osebni dokument v največ petih delovnih dneh, ob prioritetni izdelavi v treh delovnih dneh, če je vloga oddana do 10. ure pa jo lahko na Upravni enoti Celje prevzame še isti dan.
Ob velikem številu klicev rešitev v skupnem klicnem centru za vso Slovenijo
Za naročanje imajo vzpostavljen klicni center, kjer mesečno sprejmejo okrog 11.000 klicev, je povedal vodja oddelka za upravno poslovanje Ernest Mencigar. Za ostale informacije pa stranke kličejo na druge telefonske številke, 1. marca so tako prejeli 6500 klicev, kar je po Mencingarjevih besedah nemogoče odgovoriti. Na dan odgovorijo na okoli 2000 klicev. “Mi smo dosegljivi, ampak nas ne dobite,” je dejal.
Na mesečni ravni dobijo okoli 102.000 klicev, “kar Ljubljana enostavno ne zmore”. Mencigar rešitev vidi v enotnem klicnem centru za vse slovenske upravne enote, kjer bi zaposleni naročali v vse upravne enote.
Ljubljanska med upravnimi enotami najbolj obremenjena
Ljubljanska upravna enota zaradi krajevne pristojnosti za prijavo stalnega in začasnega prebivališča dobi veliko vlog, tudi ker je Ljubljana prestolnica in univerzitetno mesto. Dnevno prejmejo do 300 vlog, tedensko pa jih obdelajo okoli 1300.
Sogovorniki so opozorili, da je na vseh področjih, ki jih urejajo na upravnih enotah, ljubljanska najbolj obremenjena, saj je pristojna za Ljubljano in devet okoliških občin, ob tem pa so edina upravna enota v Sloveniji, kjer vsak dan delajo tudi popoldan.
Erjavec je poudarila, da bi na Upravni enoti Ljubljana potrebovali dodatne zaposlitve na vseh področjih dela, najbolj pa na oddelku za okolje in prostor in oddelku za tujce. Ministrstvo za javno upravo je sicer odobrilo 10 dodatnih zaposlitev na področju reševanja vlog tujcev.
Fluktuacija zaposlenih je zelo velika zaradi dvoizmenskega delovnega časa, količine dela in nizkih plač. Uradniki na okencih so namreč umeščeni v 22. plačni razred, kar pomeni, da imajo osnovno plačo nižjo od minimalne.
Na Upravni enoti Ljubljana sprejmejo veliko tujcev, največ težav pa povzroča komunikacija, saj velikokrat pričakujejo, da bodo uradniki znali njihov jezik. Erjavec je opozorila, da se zaradi strokovnega jezika marsikaj izgubi v prevodu, tujci pa jih pogosto narobe razumejo. Težavo predstavljajo tudi nepopolne vloge, zato se njihovi postopki lahko zavlečejo za več mesecev.
Zaostanke imajo tudi na področju gradbene zakonodaje. Na leto sicer rešijo okoli 3600 vlog, v reševanju pa jih imajo letno okoli 5500. Posamezni uradnik na Upravni enoti Ljubljana ima naenkrat v reševanju tudi do 70 vlog, optimalno število vlog pa bi bilo 30, je opozorila Erjavec.
Ključno povečati digitalizacijo javne uprave
Februarja so se na ministrstvu za javno upravo sestali člani skupine za reorganizacijo in modernizacijo upravnega poslovanja upravnih enot. Erjavec pričakuje, da bo do konca leta znano, kako naj bi se reorganizirali. Ključne težave vseh upravnih enot pa vidi v digitalizaciji javne uprave, informatiki, boljši organizaciji in zadostnemu številu zaposlenih uradnikov. Veliko si obeta tudi od reorganizacije in pričakuje bolj uravnoteženo obremenitev uradnikov med vsemi upravnimi enotami.
Trenutno je odprt razpis za načelnika Upravne enote Ljubljana, na katerega se bo prijavila tudi trenutna v. d. načelnice Erjavec. “Prijavila se bom zaradi zaposlenih, ki si zaslužijo boljše pogoje dela in več spoštovanja ter pozitivno usmeritev,” je pojasnila za STA in dodala, da si bo prizadevala za odpravo težav, ki so se nabirale leta.