11.4 C
Ljubljana
petek, 18 oktobra, 2024

Pravice in odgovornosti v republiki: Imeti in nositi orožje

Piše: Michael P. Tremoglie

Ustanovitelj Ljudske republike Kitajske Mao Ce-tung je med sklepnim govorom na šestem sestanku odbora centralne stranke 6. novembra 1938 razglasil: »Vsak komunist mora razumeti resnico, politična moč izhaja iz cevi pištole. Naše načelo je, da stranka nadzoruje orožje … Vse stvari izhajajo iz cevi orožja …« »Orožja ruske komunistične stranke so ustvarila socializem …«

Mao je govoril o vsiljevanju komunistične tiranije. S tem je, čeprav ne namerno, jasno pokazal, kako pomembno je, da državljani nosijo orožje za obrambo življenja in ohranitev svobode. Američani vemo, da pravica do nošenja orožja preprečuje vladavino morilskih diktatorjev, kot je bil Mao Ce-tung, ter da varuje pred zločinci in nasilneži. To je del naše dediščine ne glede na dejstvo, da si nekateri levičarski Američani prizadevajo to pravico odpraviti.

Pravica do posesti in nošenja orožja je zapisana v 2. amandmaju k Ustavi Združenih držav Amerike, v enem od amandmajev, ki se običajno imenujejo Listina pravic (The Bill of Rights). V tem amandmaju piše: »Ker je dobro urejena milica potrebna za varnost svobodne države, se ne sme kršiti pravica ljudi do posesti in nošenja orožja.« Vendar je ta naravna ali božja pravica potrjena tudi drugje.

Ustanovitelji moje države Pensilvanije so to priznali, še preden je bila leta 1791 sprejeta Listina pravic. Pensilvanska deklaracija o pravicah iz leta 1776 pravi, da imajo ljudje pravico nositi orožje za obrambo sebe in države.

Potrjeno je tudi v znamenitem Blackstonovem Komentarju, Knjiga I, 1. poglavje, kjer avtor na strani 139 navaja: »Peta in zadnja pomožna pravica subjekta, ki jo bom zdaj omenil, je, da ima orožje za obrambo, ki ustreza njegovemu stanju in stopnji ter je dovoljena z zakonom. […] je dejansko javna pravica pod ustreznimi omejitvami in pomeni naravno pravico do upora in samoobrambe v vseh primerih, ko so ukrepi družbe in zakonov za omejitev nasilja in zatiranja nezadostni in neučinkoviti.«

Ta pravica do posesti in nošenja orožja je pogosto povezana z angleško Listino pravic iz leta 1689, po kateri imajo subjekti »… lahko orožje za svojo obrambo, ki ustreza njihovemu stanu in je dovoljeno po zakonu«. Angleži so katoličanom žal prepovedali uveljavljati to pravico. Do tega pride, ko se pravice štejejo za dodeljene od vlade namesto od Boga ali po naravi sami.

Pravica do nošenja orožja je sveta. To ni izmišljena pravica, kot je pravica do splava. Ta pravica tudi ni izpeljana iz drugih pravic. Gre za naravno ali od Boga dano pravico. Je namreč sestavni del pravice do samoobrambe. Ali kot je zapisal Robert Heinlein v svojem romanu Starship troopers iz leta 1959: »Moralnost – vsi pravilni moralni zakoni – izhaja iz nagona po preživetju. Moralno ravnanje je ravnanje, ki presega posameznika.«

Tudi Aristotel je poznal pomembnost orožja. V svoji Politiki je v Knjigi 7 zapisal, da je med predmeti, nepogrešljivimi za obstoj države, tudi orožje. Menil je, da je treba »imeti orožje za obrambo in za namene vladanja v primerih neposlušnosti ter ga uporabiti proti tistim, ki ga poskušajo zlorabljati.[…]«

Več kot dva tisoč let kasneje, junija 2022, je vrhovni sodnik ZDA Samuel Alito napisal pritrdilno ločeno mnenje v zadevi »New York State Rifle Association proti Bruenu, New York State Superintendent of Police«: »Sodišče je sklenilo, da 2. amandma varuje pravico do hrambe in posesti pištole za obrambo svojega doma … Amandma je kodificiral že obstoječo pravico, ki izhaja iz naravne pravice do odpora in samoobrambe … ključna točka je bila, da imajo ljudje, »ne samo pripadniki organizirane milice«, pravico do uporabe orožja za samoobrambo. Vrhovno sodišče je tudi ugotovilo, da je vsem Američanom zagotovljena pravica do posesti običajnega orožja ob upoštevanju nekaterih razumnih in natančno opredeljenih omejitev«.

Posest orožja za obrambo svojega življenja ali življenja bližnjega ali za zavarovanje svobode naroda je odgovornost pa tudi pravica državljanov v republiki. Zakaj Slovenija glede na zgodovino ne priznava te naravne pravice ali pravice, ki ji jo je dal Bog, ni jasno. Obstoj Slovenije namreč izhaja iz nasilnega razpada tiranske komunistične vlade.

 

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine