9.1 C
Ljubljana
nedelja, 17 novembra, 2024

RTV Slovenija po dveh letih spet opravlja raziskave javnega mnenja, tokrat z agencijo Mediana. Največ vprašanih podpira stranko SDS Janeza Janše.

Piše: L.K.F.

Kakor poroča portal Siol.net, je RTV Slovenija po dveh letih spet naročila javnomnenjsko raziskavo o podpori slovenskim političnim strankam. Tokrat je raziskavo opravila agencija Mediana. RTVS je namreč po letu 2019 zaključila sodelovanje z agencijo Ninamedia Nikole Damjanića, pri kateri so se pojavljali številni pomisleki glede morebitne korupcije pri sklenitvi posla in objektivnosti izvajanja samih raziskav.

Rezultati raziskave so pokazali, da največ vprašanih podpira stranko SDS Janeza Janše. Med opredeljenimi anketiranci ji je naklonjenih 23,7 odstotka vprašanih. Na drugem mestu ji sledi SD Tanje Fajon s podporo 17,2 odstotka vprašanih, na tretjem pa je Levica Luke Mesca z 12,2-odstotno podporo. Kot je razvidno s spodnje grafike, je četrta LMŠ Marjana Šarca, ki za Levico zaostaja za 0,1-odstotne točke. Peta je NSi Mateja Tonina z 8,6-odstotno podporo, šesta pa SAB Alenke Bratušek, ki jo je podprlo 6,3 odstotka vprašanih.

Pod štiriodstotnim parlamentarnim pragom so ostale: Zeleni Slovenije (3,1 odstotka), Pirati (2,9 odstotka), SLS (2,5 odstotka), SNS (2,3 odstotka), Dobra država (2,2 odstotka), DeSUS (2 odstotka), SMC (1,2 odstotka), ki pa v času izvajanja ankete še ni bila združena z GAS-om v stranko Konkretno.

V grafiki je prikazan preračun, ki upošteva le volivce, opredeljene za posamezne stranke, kar omogoča primerjavo z volitvami.

Velike razlike med rezultati različnih raziskav

Velike razlike med rezultati različnih raziskav so med drugim posledica različnih načinov anketiranj. Zgornja grafika tako nazorno kaže, kako deleži nihajo v daljšem obdobju po anketah Parsifala za Novo24TV, Mediane za POP TV in Dela ter Ninamedie za Večer in Dnevnik.

Mediana je za TV Slovenija merila tudi, kako bi lahko na razmerje moči vplivale novoustanovljene stranke. Po njihovih podatkih je podpora strankam med opredeljenimi anketiranci naslednja:

– SDS (14,7 odstotka);

– SD (13,5 odstotka);

– Levica (11,8 odstotka);

– Povežimo Slovenijo (SLS, SMC, GAS, Zeleni Slovenije in Nova ljudska stranka) (9,1 odstotka);

– LMŠ (8,7);

– Naša Dežela Aleksandre Pivec (7,6 odstotka);

-SAB (7,2 odstotka);

– Stranka zelenih dejanj Jureta Lebna (6,2 odstotka);

– NSi (5,9 odstotka);

– Pirati (5,1 odstotka);

– Dobra država (3,2 odstotka);

– DeSUS (2,5 odstotka);

-SNS (1,7 odstotka).

V članku in grafikah, tako še dodajajo na Siolu, je uporabljen preračun, ki upošteva le volivce, opredeljene za posamezne stranke, kar omogoča primerjavo z volitvami in drugimi raziskavami. Po preračunu so odstotki približno za tretjino višji od izvirnih rezultatov javnomnenjskih raziskav, v katerih upoštevajo še neopredeljene anketirance.

Ninamedia ostala brez posla na RTV Slovenija

V preteklosti je javnomnenjske ankete za TV Slovenija izvajala agencija Ninamedia, katere prvi človek je Nikola Damjanić, ki je bil v času sklenitve sodelovanja s TV Slovenija na predlog stranke Pozitivna Slovenija član programskega sveta RTV Slovenija. Zato so se, kljub temu da se je iz lastništva Ninamedie začasno umaknil, pojavljali številni pomisleki glede kršitve zakona o RTV pri sklenitvi posla, saj ta poslovanje programskih svetnikov z zavodom prepoveduje, in objektivnosti izvajanja samih raziskav.

»Sodelovanje z Ninamedio se je v decembru 2019 izteklo. Kakovostne raziskave javnega mnenja so v interesu vsakega javnega medijskega servisa, tudi RTV Slovenije. Ker pa smo kot javni zavod zavezani postopkom javnega naročanja in ker želimo pridobiti najboljšega mogočega izvajalca na področju raziskav javnega mnenja, pripravljamo razpis, ki bo vseboval vse strokovne metodološke zahteve, potrebne za kakovostno izvedbo tovrstnih raziskav,« so v začetku lanskega leta po koncu sodelovanja z Ninamedio sporočili iz RTV Slovenija.

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine