Piše: C. R., STA
Interventni zakon za zagotovitev večje letalske povezljivosti, ki ga je DZ potrdil prejšnji teden, je slaba odločitev, je za STA ocenil hrvaški strokovnjak za civilno letalstvo Alen Šćuric. Slovenija bi morala po njegovem mnenju skleniti dogovor z enim od letalskih prevoznikov, ki bi vzpostavil predvsem povezave z destinacijami v regiji.
Kot je ob robu današnje mednarodne konference o letalstvu Nova zračna vrata v Evropo: Sprostitev potenciala južne Evrope v Ljubljani dejal Šćuric, je glavna težava način, na katerega se je država lotila podeljevanja finančnih spodbud.
“Vstopili smo že v februar, a še vedno ni znano, katere povezave bo država subvencionirala. Ko bo sprejela odločitev, bo ugotovila, da letalski prevozniki novih linij ne morejo vzpostaviti kar čez noč,” je ocenil. Takšen zakon je po njegovih besedah še ena potrditev, da je obravnava letalskega sektorja v Sloveniji videti “tako, kot da bi to počeli petletni otroci”.
Nad podatkom, da ima Slovenija najslabše letalske povezave v regiji, bi se morala vlada po Šćuričevem mnenju resno zamisliti. “V preteklosti so bile sprejete številne slabe odločitve – vključno s to, da so Adrio Airways dali v roke nekomu, ki o upravljanju letalskega prevoznika ni vedel ničesar – a se iz njih očitno niso ničesar naučili,” je poudaril.
Naklonjen ni niti zamisli o ustanovitvi novega nacionalnega letalskega prevoznika, saj so dobičkonosne linije prevozniki že prevzeli. “Tudi če bi ga ustanovili, ne bi dolgo letel na destinacije, kot so Frankfurt, Zürich in Pariz,” je prepričan.
Slovenija bi po njegovem mnenju potrebovala prevoznika, ki bi letel na destinacije v regiji Zahodnega Balkana; na primer v Sarajevo, Skopje, Prištino in Tirano, pa tudi na nekatera slabše pokrita letališča v drugih regijah. “To je izjemno pomembno z vidika turizma, predvsem kongresnega, kjer želi Slovenija po lastnih besedah igrati osrednjo vlogo,” je dejal.
Najboljša rešitev je po njegovem mnenju sodelovanje s prevoznikom, ki že leti na vsaj večji del omenjenih destinacij in bi v Ljubljani namestil eno ali dve letali. “V okoliških državah obstajajo manjše letalske družbe, ki se želijo širiti in bi jih tovrstno sodelovanje gotovo zanimalo,” je prepričan. Denarja za takšen projekt ima Slovenija po njegovih besedah očitno dovolj, saj stane manj kot dolgoročnejše subvencioniranje prevoznikov.
Nedavno sprejeti zakon predvideva subvencioniranje 50 odstotkov letaliških pristojbin prevoznikom, ki bodo vzpostavili povezave, ki jih bo določila država, v treh letih v skupni vrednosti 5,6 milijona evrov letno. Po informacijah časnika Dnevnik ima ministrstvo za infrastrukturo ob tem še vedno na mizi tudi predlog za ustanovitev novega nacionalnega letalskega prevoznika.
Konferenca, ki je danes potekala v Ljubljani, je bila med drugim namenjena razpravi o potencialu letalskega sektorja južne Evrope. Udeležili so se je predstavniki nekaterih letalskih prevoznikov, proizvajalcev letal in medijev iz panoge.