10.2 C
Ljubljana
ponedeljek, 18 novembra, 2024

Zakaj je srečni dobitnik 2-milijonskega posla podjetje odprl šele tik pred razpisom?

Piše: Ž. K. (Nova24TV)

Medtem ko v Sloveniji še vedno odmeva afera odstopljene ministrice Sanje Ajanović Hovnik, ki je po prijateljskih in družinskih relacijah delila davkoplačevalska sredstva, se očitno pripravlja nova, tokrat na ministrstvu za obrambo. Požareport razkriva, da je na razpisu za “dokumentirano resničnostno serijo”, namenjeno promociji Slovenske vojske, zmagalo podjetje Luke Zorenča, nekdanjega pripadnika specialnih sil. Njegovo podjetje Akademija Ris d. o. o. ne posluje in je bilo očitno kupljeno tik pred razpisom, in sicer prav za ta razpis. Požar še poroča, da se kaj takega ne bi moglo zgoditi brez vednosti nespornih vodij obrambnega resorja – Marjana Šarca in Damirja Črnčeca.

Ministrstvo za obrambo je 25. avgusta objavilo javno naročilo za dokumentarno resničnostno serijo. Ta bi morala obsegati minimalno 10 epizod, dolgih približno 45 minut, prilagojenih mladim med 16. in 30. letom starosti. Namen? Vzpodbuditi razmislek pri mladih o prostovoljnem služenju vojaškega roka in morebitnem sodelovanju s Slovensko vojsko.

Kot na vsakem razpisu so morali tudi pri tem pošiljatelji ponudb izkazati določene kompetence. Razpis izpostavlja tri ključne reference. Prvo, da je moral ponudnik dokazati, da je v preteklosti izvedel vsaj tri produkcije v podobnem obsegu, kot jih zahteva naročnik, in so bile predvajane v osrednjem večernem terminu z gledanostjo, merljivo pri AGB Nielsen, in del na spletni strani, vključeni v MOSS. Drugo, izkazati mora zadostne kadrovske in tehnične zmogljivosti in predložiti dokazilo, da se bo serija prikazovala na televizijskih programih nacionalnega dosega. Dokazila so navedena na 13. strani razpisne dokumentacije.

Na razpis sta se prijavila dva ponudnika. Akademija Ris d. o. o. in podjetji Sme, kreativna produkcija, d. o. o. ter Multimedijske storitve Jan Kok s. p., ki sta oddali skupno ponudbo. Kot že rečeno, je zmagalo podjetje Akademija Ris d. o. o. Iz javno dostopnih poslovnih registrov izhaja, da je Zorenč podjetje prevzel šele 26. junija letos (MORS je razpis objavil 31. avgusta), in sicer od prejšnjega lastnika Marka Lovšina. Podjetje MPL trade d. o. o. je bilo predhodno registrirano za prodajo plovil. Zorenč je odprl transakcijski račun Akademije Ris tik pred objavo razpisa, in sicer 1. avgusta. “Podjetje, registrirano v Zagradcu pri Grosupljem tudi sicer sploh ni poslovalo, nima nobenega prometa in tudi ne zaposlenih,” razkriva Požar.

Požar nadaljuje, da je Zorenč tudi zelo dobro zadel razpisani znesek. Njegova ponudba je znašala 1.950.403 evrov, ponudba konkurence pa zgolj 800 tisoč evrov.

Posledično se zastavljata dve bistveni vprašanji. Kako je možno, da je na razpisu zmagalo podjetje, kupljeno pred kratkim očitno z namenom kandidiranja na omenjeni razpis, ki hkrati nima zaposlenih in tudi ne posluje. Zorenč, sicer avtor avtobiografske knjige Ris: izpoved bivšega pripadnika specialnih sil doslej v javnosti ni znan kot ustvarjalec filmskih produkcij. Drugo vprašanje pa je domnevna vpletenost političnega vrha v rezultat razpisa. Požar piše, da Zorenčeva zmaga na javnem razpisu ni mogla iti mimo védenja in odobritve Šarca in Črnčeca. Slednji in zmagovalec razpisa naj bi se dobro poznala, čeprav Požar “ta hip teh navez še ne more formalno dokazati“.

Zmagovalcu razpisa smo poslali novinarska vprašanja. Povprašali smo ga o njegovih dosedanjih referencah, razlogih za ustanovitev podjetja tik pred javno objavo razpisa ter o morebitnih poznanstvih na vrhu ministrstva za obrambo. Zmagovalca razpisa smo vprašali sledeče:

Spoštovani,
vaše podjetje Akademija Ris d.o.o. je zmagovalec javnega naročila MORS za pripravo Dokumentarne resničnostne serije. Ker ste podjetje prevzeli šele pred kratkim, podjetje ne posluje, prav tako nima zaposlenih, so se pojavile insinuacije, da je razpis pravzaprav prirejen. Zato nas zanima vaš splošni komentar novinarskih navedb na portalu Požareport in še:

• Ali ste v preteklosti bili odgovorni za pripravo večjih filmskih produkcij. Če ste, katerih?

• Ali lahko potrdite, da ste postali lastnik podjetja z razlogom, da ste se prijavili na javno naročilo?

• Ali lahko potrdite, da osebno poznate državnega sekretarja Damirja Črnčeca in/ali ministra za obrambo Marjana Šarca? Če ju poznate, kdaj in kje ste se spoznali?

Za vaše odgovore se vam že vnaprej zahvaljujemo.

Odgovoril nam je še isti dan. Njegov odgovor objavljamo v celoti:

Pozdravljeni,
Za uvod naj vam pojasnim, da sem nekdanji pripadnik Enote za specialno delovanje Slovenske vojske in imam za seboj obširne izkušnje in podrobno poznavanje vojaškega poklica. Odkar sem zapustil Slovensko vojsko se ukvarjam z različnimi načini popularizacije vojaških veščin in poklica. V svojih letih delovanja v uniformi sem jaz in kolegi s katerimi sodelujem častno in ponosno nosili grb Slovenske vojske, domoljubje pa nam je vtkano v DNK.
O svojih izkušnjah sem napisal knjigo Ris, ki je bila natisnjena v angleščini in slovenščini v skupaj štirih natisih in ponatisih ter prodana v več kot 5500 izvodih. Po knjigi je tudi zasnovana serija ponujena v razpisu. Že več let na podlagi svojih izkušenj iz specialnih sil izvajam številne kompleksne tečaje napredne medicine in preživetja v naravi. Del teh tečajev in dogodkov je tudi medijska ekipa, ki producira epizodne serije. Nekatere angleške verzije na kanalu Youtube imajo tudi več kot 2 milijona ogledov.

V razpisu skupaj s podizvajalci izpolnjujemo vse zahtevane reference, kar je potrdila tudi razpisna komisija. Kot zahteva razpis so bile naše oddaje predvajane na največjih komercijalnih televizijah, glavni nastopajoči pa imajo skupaj več desetletij izkušenj najzahtevnejših profilov v vojaškem poklicu.

Akademija Ris d.o.o. je naravna progresija mojega s.p.-ja s katerim sem posloval dolga leta. Ustanovljen je z lastnim kapitalom oziroma z mojimi osebnimi prihranki, od koder izvira tudi bančna garancija. Podjetje Akademija Ris d.o.o. ni brez zaposlenih, pogodbeno pa že več let sodelujem s številnimi sodelavci z izkušnjami iz medijskega in vojaškega področja. V ceno 1.597.870 € je vključena predprodukcija, produkcija serije, produkcija selekcije, postprodukcija in ekstenzivna marketinška dejavnost. Produkcija 10ih delov serije je izjemno obsežna, prav tako je tehnično zahtevna izvedba selekcije.
V ceno so vključene tudi avtorske pravice produkcije celotne sezone zasnovane na moji knjigi.

Lahko vam potrdim, da ne Damirja Črnčeca ne Marjana Šarca nisem še nikoli v življenju videl v živo, ne z enim ne z drugim nisem imel nobenega osebnega kontakta.

Lep pozdrav

Luka Zorenč

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine