Piše: Blagovest.si
“Seveda boste. Zato pa vas bomo temu primerno tudi obdavčili,” so zapisali v Mladem forumu v odzivu na zapis Radia Ognjišče: “Katoličani v RS pričakujemo, da bomo upoštevani kot enakovredni člani te družbe.” Se bomo katoličani tokrat uprli? Tako se sprašuje novinar Domen Mezeg na spletni strani Nova24tv.si (več TUKAJ).
Vprašanje je še kako na mestu. O poskusih obdavčevanja Cerkve smo sicer obširno pisali že prejšnji teden (TUKAJ). Ali je »mladoforumaše«, katerih mentaliteta je zelo podobna članom stranke Levica, spodbodel naš članek, ne vemo. Kot je znano, smo opozorili na ustavnopravne zadržke glede morebitnih davkov. Tu gre predvsem za vidik enakopravnosti verskih skupnosti, saj je videti, da bi pravoverni levičarji radi obdavčili le eno od njih. Kar je seveda v nasprotju z ustavo.
Lahko bi rekli, da gre morda v primeru odgovora Mladega foruma na pričakovanje predsednika SŠK (in njenega nekdanjega tajnika ter tiskovnega predstavnika) dr. Andreja Sajeta, sicer novomeškega škofa, bolj za neke pobožne želje in za značilni populizem, s katerim skušajo tudi odvračati pozornost od bistvenih tem. Lahko da gre tudi za napoved maščevanja, ker je vrh Cerkve podpiral prejšnjo vlado. To je mogoče še nekako razumeti. Težje pa je razumeti katoličane, ki temu ploskajo, češ saj se gre za obdavčevanje Cerkve kot institucije, torej sam ne bom nič prizadet, »one zgoraj« pa naj kar udarijo z davki. Takšno razmišljanje je dejansko zelo kratkovidno in tudi dolgoročno škodljivo.
Toda Mladi forum tokrat ni govoril o obdavčevanju Cerkve kot institucije, pač pa je glede enakopravnosti katoličanov kot državljanov napovedal, da jih bodo primerno obdavčili. Karkoli že to pomeni. Torej, podmladek pravne naslednice KPS bi obdavčeval ljudi glede na versko pripadnost, s čimer se spet postavlja vprašanje spoštovanje ustave. Vendar: tudi prejšnja, socialistična ustava (SR) Slovenije je jamčila versko svobodo. Koliko jo je bilo v resnici, presodite sami. Ustavnopravne razlage tedanjega časa so to pojasnjevale kot končno uresničitev možnosti izražanje ateističnega svetovnega nazora, saj naj bi po njihovo ustavni red pred revolucijo postavljal ateiste v drugorazredni položaj. Zato se je katoličanom na podlagi tovrstnih interpretacij ter raznih uredb, ki so določale moralno-politično primernost kot pogoj za določene službe, nalagalo bremena izključevanja.
Več si lahko preberete TUKAJ.