Piše: Andrej Žitnik (Nova24tv)
So politiki in so državniki. Prve naplavi politična resničnost, kot to slikovito pove naš kolumnist Tomšič, druge in Slovenijo z njimi pa prepoznajo v tujini. Kdaj so o Sloveniji največ poročali tuji mediji, je danes zlahka preverljivo na spletnem orodju, ki so ga ustvarili znanstveniki iz Stanforda.
Ameriški gledalci so o Sloveniji povsem nepresenetljivo največ izvedeli v času vlade Janeza Janše, ko je ta gostoval na skoraj vseh mednarodnih medijih, na katerih je skušal “zbobnati” čim več globalne podpore za Ukrajino.
Takrat je bilo bistveno, da se v globalni javnosti ustvari široki konsenz, da je potrebno Ukrajini pomagati vojaško, torej z neposrednimi donacijami orožja ter politično, tako da se ji pokaže jasna evropska pot. Ker je bil nekdanji predsednik Janša eden najbolj kompetentnih sogovornikov na mednarodnem odru, ne čudi, da je domala obšel celotno abecedo mednarodnih kabelskih televizij, kar pa je dosledno zabeležilo tudi Stanfordovo analitično orodje.
Zgornji graf prikazuje, koliko se je Slovenija v tem letu pojavljala na ameriški kabelski televiziji. Rezultat je prikazan na grafu, kjer je na X osi zabeležen datum, na Y osi pa čas (v minutah). Jasen skok v količini omemb je opaziti med 7. in 21. marcem, ravno takrat, ko je Janez Janša izvedel serijo televizijskih nastopov.
Graf pa prikazuje še nekaj drugega. Podatki jasno kažejo, da se je količina omemb drastično zmanjšala po volitvah, ko je predsednik postal Robert Golob, ki je popolna neznanka za mednarodno javnost. Kako se je strokovna javnost spraševala, kdo sploh je ta možakar, so pisali v članku: Izraelski strokovnjak o slovenskem in albanskem premierju: Oprostite, ampak kdo sta ta dva?
Golob je doslej imel en večji nastop za mednarodne medije, a se ni ravno posrečil, milo rečeno. Za BBC je povedal, da je večina prebivalcev Zahodnega Balkana zvesta Rusiji, kar je seveda nesmisel. O tem lahko več preberete v tem članku: Robert Golob “ustrelil kozla” v svojem prvem intervjuju za BBC
Kaj je Stanfordov TV analizator?
Stanfordov TV analizator je posebno orodje, ki objektivno meri, koliko časa in kdaj se je neka ključna beseda pojavila na ameriški kabelski televiziji. Uporablja ga lahko kdorkoli, uporablja pa novo “deep learning” tehnologijo, ki so jo razvili znanstveniki na univerzi Stanford.