1.9 C
Ljubljana
petek, 22 novembra, 2024

Prehranska kriza blizu konca?

Piše: Andrej Žitnik

Rusija, Ukrajina in Turčija so ob podpori Združenih narodov podpisale dogovor, ki bo sprostil žito, ki je zaradi ruske blokade trenutno še vedno ujeto v ukrajinskih pristaniščih, so sporočili iz turške predsedniške palače.

Do podpisa naj bi prišlo zelo kmalu, saj so dogovor doslej podpisale vse partnerice dogovora. “Istanbulski sporazum” je za Ukrajinsko stran podpisal minister za infrastrukturo Oleksandr Kubrakov, v turškem imenu njihov minister za obrambo Hulusi Akar in v imenu Združenih narodov, ki za dogovor jamči, generalni sekretar Antonio Guterres.

Pričakuje se le še podpis Rusije, do katerega naj bi prišlo zelo kmalu. Podpis, če bo do njega dejansko prišlo, bo precej olajšal prehransko krizo, s katero se trenutno sooča svet.

Izvoz žita bo v primeru podpisa deloval tako, da bo ukrajinska stran vodila tovorne ladje, ki so bile do tega trenutka ujete, iz pristanišča v Odesi, skozi obalne vode, ki so posejane z minami, na odprtem morje. Tam naj bi se na rusko zahtevo izvedla inšpekcija tovora, ob prisotnosti Turčije. Gre sicer za nepreverjene informacije iz diplomatskih virov, navaja Reuters.

Mi ne podpisujemo ničesar z Rusijo! 
Ukrajinska stran je pred podpisom sporazuma dala svetovni javnosti jasno vedeti, da ne podpisuje nobenih dokumentov z Rusijo, temveč z Turčijo.

“Dogovor smo podpisali z Turčijo in Združenimi narodi in zato imamo obligacije imamo do njih. enak dogovor je z Turčijo in Združenimi narodi podpisala Rusija,” je zapisal svetovalec v kabinetu predsednika Zelenskega in dodal, da dogovor v nikakršnem smislu ne vključuje spremstva ruskih ladij ali ruske prisotnosti v ukrajinskih pristaniščih. Povedal je še, da bodo kakršnekoli ruske provokacije naletele na takojšen vojaški odgovor ter da bodo inšpekcije ladij, če bodo potrebne, izvajale v turških teritorialnih vodah.

Nekaj žita je že prej zapustilo državo
Ukrajina je sicer že pred podpisom tega dogovora iskala načine, kako žito spraviti iz države na mednarodne trge. Manjše količine so zapustile državo po kopenski poti, preko železnic, ki pa niso prilagojene za tovrstne transporte. Nekaj žita je Ukrajino zapustilo tako, da so ladje zaplule navzgor po Donavi, a tudi tu so bile tovorne kapacitete precej omejene.

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine