Piše: Ana Horvat (Nova24tv)
Znano je, da si ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek izjemno prizadeva za ustanovitev novega nacionalnega letalskega prevoznika. Želja politkomisarjev po poceni letalskih prevozih je vedno večja, pri agitiranju za ustanovitev letalske družbe pa jim zdaj pomagajo tudi mediji. Delo že primerja zagrebško letališče z ljubljanskim, češ da ga prvo prekaša – vse za to, da bi javnost pritrdila željam Bratuškove.
Kot smo že poročali, je nova ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek v začetku leta napovedala sprejetje interventnega zakona, s katerim bo država oziroma bolje rečeno davkoplačevalci subvencionirala letalske linije na destinacije, ki se bodo infrastrukturnemu in gospodarskemu ministrstvu zdele ključne. S tem je, kot kaže, mogoče pričakovati sofinanciranje linij, ki bodo ekonomsko neuspešne, a zanimive za gospodo, ki rada potuje. Zdaj pri zadovoljevanju njenih apetitov sodelujejo tudi mediji, konkretno Delo, ki že nagovarja k pomanjkljivostim ljubljanskega letališča.
“Ljubljansko in zagrebško letališče po pandemiji okrevata podobno hitro, če gledamo stopnje rasti, po nominalnem številu potnikov pa zagrebško čedalje bolj prekaša Brnik. Prednost največjega hrvaškega letališča je, da je v tej poletni sezoni, ki se je začela včeraj, povezano s skoraj trikrat več destinacijami kot ljubljansko,” so zapisali v Delu. In četudi to drži, je na to s svojim zapisom dobro komentiral profil Svoboda na Twitterju, ki je zapisal: “Pozabili dodati, da je Zagreb tudi 3-krat večje mesto od Ljubljane, Hrvaška pa država z milijonsko diasporo. Primer: Zagreb ima povezavo v Karlsruhe/Baden-Baden, ki je izljučno namenjena diaspori, ki dela v industrijsko razviti deželi Baden-Württemberg.”
Ni naključje, da je prav v tem času objavljen tudi Delov članek, v katerem se sprašujejo, “katere so nove destinacije z ljubljanskega letališča in kdaj bo ministrstvo za infrastrukturo objavilo razpis za subvencije letalskim družbam”. Sodelovanje medijev z vlado je še očitneje po tem, ko je Bratuškova v preteklosti izpostavila, da je letalska povezljivost v zadnjih dveh ali treh letih bistveno slabša – razlog za to je po ministričinih besedah koronska kriza in stečaj Adrie Airways. Poleg “subvencioniranja potnikov” v okviru ministrstva deluje tudi delovna skupina, ki ugotavlja upravičenost ustanovitve nove letalske družbe. Glede na njene izkušnje in znanje bi pričakovali, da se bo zavedala, da bi bila morebitna vzpostavitev novega letalskega prevoznika metanje denarja v prazno, kot je to takrat komentiral poslanec in nekdanji minister Zvone Černač, vendar ni tako. Za zadovoljevanje svojih lastnih apetitov bi aktualna vlada kot tudi Bratuškova storili vse. Seveda na račun davkoplačevalskega denarja.
Spomnimo, da je k bridkemu koncu Adrie Airways prispeval prav tako imenovani finančni strokovnjak Klemen Boštjančič, za katerega so stari “Adriaši” povedali, da je bil eden najslabših direktorjev Adrie v njeni zgodovini. Sam sicer pravi, da je bila že ob njegovem prihodu Adria praktično potopljena, a ob tem ne gre pozabiti še zgodbe z Vegradom, ki je prav tako končal v stečaju, ko je bil Boštjančič tam prvi nadzornik. Zanimivo, prodajo Adrie Airways je na seznam (poleg ostalih) uvrstila prav vlada Alenke Bratušek, potem pa so jo prodali pod vlado Mira Cerarja nekemu sumljivemu skladu, še prej pa jo je morala država dokapitalizirati z dobrimi tremi milijoni evrov.
Od leta 2007 so davkoplačevalci v Adrio Airways vložili več kot 90 milijonov evrov. Zgovoren je tudi podatek, da je šla Adria Airways v stečaj, ko je bila ministrica za infrastrukturo prav Alenka Bratušek. Iniciativni odbor zaposlenih v Adrii Airways je po vložitvi predloga za stečaj družbe prst usmeril predvsem v vlado, ki po njihovih besedah ni izbrala najboljše odločitve za družbo in državo. Od vlade so zahtevali predložitev finančne analize, na podlagi katere je ta sklenila, da Adrie ni smiselno reševati.