Piše: T. B. (Nova24TV.si)
Da je slovensko zdravstvo Ahilova peta Golobove vlade, je vidno že od nastopa mandata vlade. Sistem v zdravstvu je začel razpadati, novega ministra za zdravje še vedno nimamo, je pa v pripravi zdaj tudi nova aplikacija, ki po mnenju nekaterih služi “ovajanju” zdravnikov. Kljub zagotavljanju koristnosti njenega namena je ta vprašljiva, zato smo se z vprašanji obrnili tudi na Zdravniško zbornico Slovenije.
Ministrstvo za zdravstvo je v okviru svetovnega dneva varnosti pacientov sporočilo, da pripravlja novo aplikacijo. Trdijo, da bo aplikacija namenjena anonimnemu sporočanju težav med zdravstveno obravnavo, vendar se zdi, da je to le lepši izraz za njen resnični namen, in sicer “ovajanje” zdravnikov, ki so že tako pod pritiskom in tarča od nastopa nove vlade na oblast. Aplikacija bo namenjena tako bolnikom in njihovim svojcem kot zdravstvenim delavcem.
Kot poroča državni medij, pripravlja ministrstvo za zdravje novo aplikacijo, gre za aplikacijo, ki bo opolnomočila bolnika in njegov glas in prek katere bodo lahko bolniki, svojci in zdravstveni delavci anonimno sporočali vse težave, ki so jih doživeli med zdravstveno obravnavo. Pravijo, da bo to omogočilo korektivno in preventivno ukrepanje, hkrati pa bo aplikacija učna platforma za vse izvajalce zdravstvene dejavnosti, so navedli v sporočilu za javnost. Pa je res tako enostavno?
“Nedavno sem moral prisebnemu bolniku povedati, da bo umrl, ker zdravilo nima več dovolj močnega antibiotika za njegovo hudo odporno bakterijo. Takih težkih trenutkov je žal veliko. Pol berem, da bi nas birokrati še ovajali. In kaj naj si mislim?!“ se je na novico o aplikaciji na Twitterju odzval infektolog Federico V. Potočnik. Seveda je varnost bolnikov odgovornost vseh sodelujočih v zdravstveni obravnavi – prav bolniki sami lahko znatno pripomorejo k izboljšanju varnosti in kakovosti zdravstva, vendar neobjektivnost vpliva na upravičenost določene ocene ali mnenja, česar pa očitno ministrstvo ni predvidelo.
Vsak je že kdaj potreboval zdravstveno obravnavo pri družinskem zdravniku ali na urgenci. In razmere niso enake, bolnikov je na slednjem mestu bistveno več, tudi razlogi so različni. Različni pa so tudi bolniki, nekateri pridejo zaradi hujših poškodb ali bolezni kot drugi. Vsak pa subjektivno dojema situacije in obravnavo, zato je lahko tudi ocena obravnave subjektivna ocena posameznika, sestavljena iz več dejavnikov, tudi določenih čustvev ali predsodkov. Posledično tudi “ocene” ne bi bile realne in objektivne. Zato se porajajo vprašanja, čemu je pravzaprav namenjena omenjena aplikacija, zanimalo pa nas je tudi mnenje Zdravniške zbornice Slovenija o tem, zato smo se nanjo obrnili z vprašanji. Odgovore objavimo, ko jih prejmemo.