Piše: L. B.
V Delu je bil 10. novembra objavljen prispevek bivše ravnateljice srednje šole v Kamniku (Gimnazija in srednja šola Rudolfa Maistra), mag. Vande Rebolj. Odzvala se je na tarnanje ravnateljev (predvsem osnovnošolskih), ki da ne morejo brez težav izvesti samotestiranja in ne zagotoviti varnega prostora za kader ter odkrite okužene učence in dijake.
Gospa Rebolj se je oprla na bogate tridesetletne izkušnje, ki jih je pridobila na ravnateljskih in temu podobnih mestih. Prepričana je, da so ravnatelji dolžni urediti vse potrebno za izvajanje vzgojno izobraževalnega procesa in da lahko z vplivom na učence in dijake izvedejo samotestiranje na prav vseh šolah. Če še nimajo tega urejenega, pa naj uredijo!
V nadaljevanju objavljamo njeno celotno razmišljanje, ki je bilo objavljeno, 10. novembra 2021, v pismih bralcev v Delu. Pri čemer dodajamo, da je gospa svetovnonazorsko bolj levosredinsko usmerjena, a je bila v Kamniku poznana kot profesionalna in sposobna ravnateljica.
SRAM ME JE
Ravnatelji tarnajo, da ne morejo brez težav izvesti samotestiranja in da ne morejo zagotoviti varnega prostora za kader in za tako odkrite okužene učence in dijake. Ni navodil! Oblasti niso vzpostavile pogojev! Pred tem so ravnatelji tarnali zaradi preveč navodil in zahtevali, naj jih oblasti pustijo, da v okviru svoje suverenosti, sposobnosti ter konkretnih šolskih razmer sami rešujejo covidne probleme.
Ravnatelji so utrujeni in naveličani covidnih turbolenc in od ideologije imenovane janšizem, a taki smo vsi – vsak na svojem področju. Prav gotovo lahko ravnatelji z vplivom na učence in dijake po lokalno določenem redu izvedejo samotestiranja na prav vseh šolah. Tudi »luknja«, kjer na nadaljnjo obravnavo počakajo bolni, se povsod najde. Če ni urejena, pa jo čez vikend uredite! Ob vsem se lahko okrepita optimizem in šolska vedrina. Priložnost, ki ji za to ni para! Tudi priložnost za šolsko otoplitev in za sestop s tronov med učence. To so ravnatelji v današnji situaciji in tudi kasneje, po covidu, med drugim dolžni zagotoviti.
Težko bi mi očitali, da ne poznam šolske prakse. Glede na to, da se v treh desetletjih na ravnateljskih in temu podobnih mestih, pod katerimi se je kalila tudi ministrica za šolstvo, doživela in rešila skoraj vse, kar je na njih mogoče, me je ob teh ravnateljskih zagatah sram stanu, ki mu pripadam.
Mag. Vanda Rebolj, Kamnik
Zanimivo, predvsem pa pomenljivo, je razmišljanje nekaterih drugih ravnateljev, ki so na nedavnem sestanku s predstavniki pristojnega ministrstva sprejeli naslednja stališča in jih zapisali v izjavi za medije, ki si jo lahko v celoti preberete tukaj: Izjava-zveze-ravnateljev-in-pomo_nikov-ravnateljev-10.11.2021 . V izjavi opozarjajo na nejasnosti v zvezi z obveznim samotestiranjem, pa da termin samotestiranje pomeni, da tega ne sme početi učitelj, otrok da se sam po navodilih proizvajalcev ne sme samotestirati in da v tako kratkem času v šolah ne morejo organizirati samotestiranja in primerno obveščati staršev.
Predstavljajmo si toliko kompliciranja v podjetju, ki je v zasebni lasti, z nekaj deset zaposlenimi. Bi direktor ogrozil posel ter odpovedal izvedbo naročila? Lahko bi, a na dan izplačila osebnega dohodka, bi bil zagotovo v veliki zagati. Za uspešno poslovanje, hitro najdeš rešitve, celo samoiniciativno.
Navedbe v izjavi za medije so nesmisli! Tudi odrasli niso posebej izučeni za samotestiranje, in pa za organiziranje bivalnega ali delovnega prostora v času bolezni. Starši z rojstvom otroka prevzamejo odgovornost zanj, pa čeprav se za to posebej ne izobražujejo in opravljajo izpita. Nekatere stvari so nam dane, nekatere stvari urejamo sproti, nekatere kot je npr. poklic pa si izberemo.
Za uspešno sodelovanje med starši, ravnatelji ter zaposlenimi v vzgojno izobraževalnem procesu in odločevalci je potrebno le malo posluha in kanček sočutja do sočloveka, in skupaj bi našli najboljše rešitve za vse, predvsem za otroke. Pokažimo, da skupaj zmoremo!