Piše: Sara Kovač (Nova24tv)
Čeprav želi ministrstvo za okolje in prostor z novelo zakona pitno vodo še bolj zaščititi, saj bodo omejili spreminjanje priobalnih zemljišč in onemogočili umazane gradnje, bomo kmalu priča referendumu, katerega pobudniki zavajajoče ponavljajo slogan za čisto pitno vodo. Jasno je, da je namen tega zavajanje ljudi, ki si novele zakona niso prebrali. Očitno pa so se zavajanju, katerega cilj je nasprotovati vladi Janeza Janše, sedaj pridružili tudi v Sindikatu Lidl. To so namreč sporočili prek uradne Facebook strani in s tem dokazali, da jih očitno bolj kot skrb za delavce zanima vtikanje v aktualno politično dogajanje.
Na Facebook strani so zapisali, da so se v sindikatu z vso vnemo pridružili gibanju za vodo. To naj bi po njihovem prepričanju zajemalo tudi boj proti privatizaciji priobalnih zemljišč – prepuščanju skupnega dobrega trgu in kovanju profitov. “Delavke in delavci se zavedamo, da je naša odzivnost nujna, ko je govora o ključnih političnih vprašanjih, ki vplivajo na življenja vseh nas. Z razumevanjem, kaj ta zakon pomeni za našo prihodnost, kdo bo profitiral in kako bo delavstvo ponovno izigrano, se je naše članstvo aktiviralo in tako vstopa v kampanjo, v kateri sodelujejo različne generacije, od dijakov, delavcev do upokojencev.”
Njihov angažma je izrazito aktivne narave
Očitno se je sindikat kampanji pridružil aktivno. Iz zapisa je namreč mogoče jasno razbrati, da so se z letaki, plakati in broškami kampanje odpravili med sodelavce, prijatelje, svojce in širšo lokalno skupnost. “V naslednjih dneh tako na terenu kot na delovnih mestih izobražujemo in nagovarjamo! Pridružite se nam! 11. 7. gremo DELAVKE IN DELAVCI na referendum glasovati PROTI zakonu, PROTI politikom in predstavnikom kapitala, ki nas iz dneva v dan tlačijo in izkoriščajo!” navajajo.
Pojavil se je kup kritičnih odzivov s strani kupcev
Sodeč po odzivih na družabnem omrežju Twitter je mogoče videti, da je ljudi omenjeni levičarski aktivizem izrazito razjezil. O tem sami po sebi najbolje pričajo naslednji komentarji: “Podjetje Lidl si s takim akcijam privošči preveč. Ni problema, gremo pa v Hofer.”; “Škoda, sem mislil, da, ste bolj pametni, žal ste izgubili še enega kupca…”; “Tole pa bo šlo na upravo v Avstrijo. Vprašanje, če se Vorstand strinja s političnim aktivizmom svojih delavcev pod znamko Lidl”; “Mene ne boste več vidli, čeprav sem bil kar reden gost”; “Naša družina in še nekaj njih od agitpropa vaših sindikalistov dalje, ne bomo več kupovali pri vas. Vsaj 350 000 desno usmerjenih kupcev ne odobrava tega početja in mnogi od njih vas bodo odslej zaobšli. Vi pa kar verjemite v “demokracijo”.”
Ko je eden od uporabnikov Twitterja Lidl Slovenija povprašal, če odobravajo zlorabo imena Lidl v politične namene, so mu iz podjetja sporočili naslednje: “Spoštovani, v Lidlu Slovenija verjamemo v demokratičnost in odločanje po lastni vesti, kot podjetje pa se o aktualnih političnih vprašanjih ne izrekamo. Podjetje Lidl ne predstavlja sindikata Lidl, kot tudi ne zastopa njegovih stališč in mnenj. Sindikat sicer nosi ime Lidl, na kar kot podjetje v skladu z zakonodajo ne moremo vplivati.”
Utemeljitev marsikoga ni zadovoljila
Očitno pa ljudje nad odgovorom Lidla niso bili zadovoljni, saj so se pojavili komentarji v smislu: “Tole ste pa Lidl Slovenija zelo slabo utemeljili. Ker se sindikat vaših delavcev z imenom podjetja LIDL zelo politično opredeljuje… A to pomeni da se moram bati obiska vaših Lidl trgovin če bom nosil majico “Ne maram butlov”? Morda me pa kakšen Lidl sindikalist napade kar v trgovini?”; “Lidl Slovenija upam, da boste ukrepali, ker to je pa prestopilo mejo.”; “Lahko vplivate z internimi akti, ki prepovedujejo/omejujejo uporabo imena podjetja (čeprav kot del poimenovanja sindikata) v politične ali drugačne namene. Lahko povprašate kolege iz VB kako se to dela. Dobro ime podjetja je vedno na prvem mestu.”
Lidl je v svoj odgovor ponavljal ena in isto in sicer kako podjetje Lidl ne predstavlja sindikata Lidl, kot tudi ne zastopa njegovih stališč in mnenj. Lahko se v podjetju še tako sprenevedajo, dejstvo pa je, da odzivi govorijo sami zase. Ljudje so na račun političnega aktivizma sindikata, ki nosi ime podjetja, vse skupaj logično povezali s podjetjem. Glede na to, da je cilj vsakega trgovca, da ustvari čim več prometa, omenjena drža podjetja, ki aktivizma sindikata ni obsodil, izjemno preseneča. S tem se namreč odganja kupce, ki so siti levičarskega aktivizma. Če pa se ozremo v preteklost, pa morda vse skupaj niti ni toliko čudno. Pred leti smo bili namreč priča skrajno nenavadni poslovni politiki.
Pred časom je trgovska veriga Lidl na nekaterih svojih grških izdelkih z embalaže umaknila krščanske križe z najbolj znane grške cerkvice Anastasis, s čimer so užalili številne vernike po vsem svetu, v javnosti pa so burili duhove s prodajo piva Komunajzer z imeni Josip, Broz, Tito in Jovanka. Pri tem se niso zmenili za dejstvo, da s takšno politiko častijo ime tako diktatorja kot tudi totalitarnega sistema. “Naš namen ni bil nikakor nagovarjati politična čustva”, so namreč v odzivu zapisali. Ne glede na to, da pri Lidlu vztrajno ponavljajo, kako njihov namen naj ne bi bil nagovarjati politična čustva je dejstvo, da so dejanja tista, ki štejejo. Ljudje si namreč ta zapomnijo in na podlagi mnenja, ki si ga ustvarijo, se nato odločajo, kje bodo kupovali. Trgovin konec koncev ne manjka.