5 C
Ljubljana
sreda, 18 decembra, 2024

Ljubljanska operna pevka Manca Hribar: ““Problem tega Zlodeja Smodeja je veliko širši od same zlorabe. V resnici kaže na gnilobo naše družbe in umetniške scene”

Piše: Andrej Žitnik (Nova24tv)

Hvala bogu, še vedno obstajajo tudi resnični kulturniki. Manca Hribar, operna pevka v ljubljanski operi, sicer spletna vplivnica, ki se predstavlja pod imenom MaloCezLes, je objavila, kar si misli o slovenski kulturi. Najbrž ji večina Slovencev pritrjuje, čeprav bo večina – sploh na levi sceni – ostala tiho. No, nekateri jo bodo zaradi te objave celo napadli. 

Takole je zapisala: “Problem tega Zlodeja Smodeja je veliko širši od same zlorabe. V resnici kaže na gnilobo naše družbe in umetniške scene. Ključen problem je v tem, da ljudje to vedo, stojijo zraven in glodajo kokice. Vsak, ki je pri polni zavesti in prostovoljno udeležen na dogodkih, kjer ve, kaj se v sosednji sobi dogaja je sokriv. Fact”

Spomnimo, da se je tudi koordinator Luka Mesec udeleževal “razstav” v zloglasnem Fotopubu. Čeprav je trdil, da Smodeja sploh ne pozna in grozil s tožbami, kasneje pa objavo izbrisal.

Druga stvar, ki jo razkriva pa je to, kako zelo je naša umetniško-kulturniška scena skrenila z vseh možnih poti okusnega. Vse v imenu umetnosti, umetnikov in umetniške svobode. Veste, umetnikove ideje zrastejo v njegovi glavi. To da si ga nekdo meče na roko in ejakulira pred celotno dvorano ali vleče mrtvega pujsa v centru mesta nekje zraste. To je ideja nekega človeka. Kakšnega? Je njegov um res tako poseben, da je edini, ki to šteka? Ker je… pazi.. umetnik! Je to res umetnost? Je to res aktualiziranje sveta? Ni. To je navadna bolanija.”

Pevki lahko le pritrjujemo. Ekscesi slovenske kulturniške scene so že dolgo znani. Vsi so vedeli o gledališkem igralcu Kravanji, ki se je prostituiral za gledališko vlogo, vsi so vedeli o “dobri vili” Jenullu in njegovih bleferskih kolegih, ki so se razkazovali sredi ljubljanskih ulic. Vsi so vedeli, da se na Metelkovi-mesto dogajajo spolni in drogeraški ekscesi in tudi posilstva. Pa so vsi gledali proč. Ker umetniške svobode nihče ni upal napadati. S tem ko so vsi gledali proč, smo kot družba dovolili, da se javno financirajo duševno bolni ljudje, z motnjami v spolnem razvoju.

Jaša Jenull “vodja protestov” (Foto: posnetek zaslona)

“In če se ti zdi to bolanija, si konzervativen. Preveč omejen. Ne štekaš. Ne štekaš globjega pomena, ki tiči za temi famoznimi umetniškimi dosežki. Guess what? Ker ga ni. Bodo rekli – ampak ljudje si želijo teater, ljudje si želijo nekaj drugačnega. Ne, tega si občinstvo ne želi. Tega si želijo izključno ti kvazi umetniki.”

Kljub temu, da si ljudje tega ne želijo, pa so prisiljeni takšne ekscese plačevati. Kot je včeraj povedal poslanec SDS Andrej Hoivik, so slovenski davkoplačevalci NVO-jem na področju kulture v zadnjih desetih letih nakazali neverjetnih 55 milijonov evrov. Gre za denar s katerim bi lahko izdatno financirali tako gasilce, kot zasebne šole, ki izvajajo javni program, pa bi ga še ostalo. Namesto tega smo dobili mrtvega pujsa v Ljubljani, odrasle moške oblečene v vile, porno ekscese v fotopubu in moško prostitutko na ljubljanski sceni homoseksualnih prodajalcev ljubezni. Pišite Asti Vrečko in zahtevajte odločne spremembe na področju zakona o javnem interesu na področju kulture.

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine