Piše: Vida Kocjan
Jožef Jelen je novi poslanec Slovenske demokratske stranke. Prihaja iz Mozirja, v državnem zboru je član treh odborov: za infrastrukturo, okolje in prostor, kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano ter odbora za obrambo. Jelen: »Ministrica na odborih daje vtis, kot da podpira kmete, vendar so odločitve ministrstva v nasprotju s tem. Imam občutek, da nima podpore pri predsedniku vlade Robertu Golobu.« Najin pogovor je nato potekal o področjih, ki jih pokrivajo ti odbori.
Demokracija: Koalicija Svoboda je ukinila avtocestno policijo, zdaj pa se čedalje bolj kaže, da je bila to velika napaka. Zastoji in nered na avtocestah so veliki. Kako komentirate to vladno potezo?
Jelen: Ukinitev avtocestne policije je še ena od katastrofalnih potez Golobove vlade. Te posledice občutimo vsi, še zlasti tisti, ki se vsakodnevno vozimo po avtocestah. Slovenija je tranzitna država in ena glavnih prometnih povezav med vzhodnim in zahodnim delom Evrope. Z ukinitvijo avtocestne policije se je poslabšala varnost na teh cestah, veliko več je kršitev, ki pa ostanejo nekaznovane, saj policijskih patrulj ni opaziti toliko kot prej. Pozitivni učinki avtocestne policije so bili predvsem v krajšem času intervencij pri posameznih dogodkih, kar je pomenilo predvsem krajše zastoje.
Demokracija: Ali ni čudno, da je bila kreatorka ukinitve avtocestne policije prav nekdanja notranja ministrica Tatjana Bobnar, ki je zdaj svetovalka predsednice republike?
Jelen: Razloge, ki sta jih navajala ministrica Tatjana Bobnar in takrat prvi človek policije Boštjan Lindav, so neučinkovitost, pomanjkanje kadra v prometni policiji in finance. Če pogledamo neučinkovitost, se ta v tako kratkem času ne da izmeriti. Pomanjkanje kadra je treba urediti s prerazporeditvijo in povečanjem učinkovitosti. Kar pa zadeva finance, je projekt sofinanciral DARS, tako da je pravi razlog ukinitev avtocestne policije zagotovo politična odločitev in izničenje uspešnega dela Janševe vlade.
Demokracija: Kako doživljate vse te cestne peripetije? Vladajoči nas usmerjajo na vlake, na vožnjo s kolesi ipd.?
Jelen: Vse to, kar se zdaj dogaja na slovenskih cestah, še posebej na avtocestah, je odraz politike vlade Roberta Goloba. Janševa vlada je v prejšnjem mandatu začela z decentralizacijo Slovenije, kar pripomore k temu, da je manj dnevnih migracij in manj avtomobilov na avtocestah. Po nekaterih informacijah naj bi Pošta Slovenije preselila svoj sedež iz Maribora v Ljubljano, kar bo dodatno obremenilo cestno infrastrukturo ob konicah. Treba si bo bolj prizadevati za posodobitev železniške infrastrukture, kot si sedaj prizadeva ministrica Alenka Bratušek. Vožnja s kolesi je pa seveda smiselna bolj za mestna središča in bo varnejša, ko bo v mestih manj prometa in bodo urejene kolesarske poti.
(…)
Biografija
Jožef Jelen je bil na zadnjih državnozborskih volitvah izvoljen v volilnem okraju Mozirje, kjer je prejel 32,18 odstotka oz. 3.249 glasov. Mozirjan in ponosen Zgornjesavinjčan je poročen in oče dveh hčera, aprila je dopolnil 58 let. Po izobrazbi je rudarski tehnik. Vso delovno dobo je bil zaposlen v Premogovniku Velenje. Bil je tudi podžupan občine Mozirje. Za poslanca je bil tokrat izvoljen prvič. V lokalno politiko se je vključil že leta 2002, kot dolgoletni svetnik in podžupan si med osebne uspehe šteje viden razvoj občine Mozirje, ki je postalo lepo urejeno »zeleno« mesto. Je zagovornik tradicionalnih vrednot, kot so pravičnost in skrb za malega človeka. Po duši in srcu je športnik. Njegovo življenjsko vodilo je: Nikoli se ne ustavljaj!
(Celoten intervju je objavljen v novi številki revije Demokracija.)