0.3 C
Ljubljana
ponedeljek, 23 decembra, 2024

Hoče vlada omejiti tudi vožnjo z javnim prevozom?

Piše: T. B. (nova24tv.si)

Še včeraj smo slišali nasvet Alenke Bratušek, naj se v izogib gnečam na cesti vozimo z javnim prevozom, danes pa beremo, da bi morali omejiti tudi vožnjo z javnim prevozom. Upokojencem seveda. Doslej so namreč imeli upokojenci medkrajevne avtobusne prevoze brezplačne, zdaj pa bi vlada tudi to omejila oziroma razmišlja, da bi medkrajevne avtobusne prevoze vsaj na najbolj obremenjenih linijah upokojencem začeli zaračunavati. 

“… peljejo se tudi po petkrat na dan, samo da se peljejo, in potem pride do gneče,” so osrednji mediji citirali navedbe vodje sektorja za javni potniški promet Matjaža Vrčka. Ne le, da je Golobova vlada že od začetka nastopa udrihala po upokojencih, ampak s tem še nadaljuje. In medtem ko se ministrice vozijo na službene poti za nekaj deset tisoč evrov, bi državljanom odvzeli vse – do zadnjega evra. Kaj na to poreče infrastrukturna ministrica Alenka Bratušek, ki si je volilno bazo zgradila na problematiki upokojencev, še ni znano, bo pa zanimivo videti, kako in če se bo tudi tokrat postavila za ljudi, za katere se je do prihoda na položaj “borila”.

Gneča na cesti je problematika, ki je zadnje čase precej bolj v ospredju, sploh ker se je turistična sezona končala, ljudje pa so se iz dopustov vrnili na delo. Še nekaj dni nazaj smo slišali izjavo infrastrukturne ministrice Alenke Bratušek, ki je ljudem svetovala, naj se manj vozijo z avtomobilom in več z javnim prevozom, v petek pa je njen ministrski kolega kot eno od možnosti za zmanjšanje gneč na cesti izpostavil tudi ukinitev brezplačnih medkrajevnih avtobusnih prevozov za upokojence, češ, da se so oni krivi za gnečo na avtobusnih linijah do Obale, Bleda in Bohinja ter v Pomurje. Skratka, povsod. Spomnimo, da je bila ravno Bratuškova tista, ki si je volilno bazo še iz časa SAB na zadnjih državnozborskih volitvah zgradila na poudarjanju problematike upokojencev.

Se bo Bratuškova tudi danes postavila za upokojence? (Foto: STA)

Še več, prav ona je tista, ki je pred leti upokojencem uredila brezplačni medkrajevni javni prevoz in se s tem velikokrat pohvalila v javnosti. Doslej se na to še ni odzvala, vprašanje pa je, ali se sploh bo, za N1 so v njenem kabinetu izjavili, da se morajo o tem najprej pogovoriti v vladi in stranki Gibanje Svoboda.

Poniževalen odnos do upokojencev

Poniževalen odnos pa do upokojencev ni pokazala le vlada, ampak tudi vodja sektorja za javni potniški promet Matjaž Vrčko, ki je v četrtkovi oddaji na Radiu Slovenija med drugim dejal, da: “Upokojenci te karte izkoristijo, kolikor jih lahko, se peljejo tudi po petkrat na dan, samo da se peljejo, in potem pride do gneče.” Ukrep vozovnic za brezplačen medkrajevni prevoz je zaživel z julijem 2020. Do brezplačnega prevoza so upravičeni upokojenci oz. starejši od 65 let, ki niso v delovnem razmerju ali ne opravljajo samostojne registrirane dejavnosti. Upravičeni so tudi imetniki invalidske kartice ugodnosti in vojni veterani. Od oktobra 2021 je brezplačen prevoz za omenjene skupine v veljavi tudi za ljubljanski in mariborski mestni potniški promet.

Foto: STA

Pričakovati je sicer, da bo nasprotovanja morebitnemu zaračunavanju medkrajevnih avtobusov upokojencem kar nekaj, navsezadnje so upokojenci največja skupina prebivalstva v Sloveniji, ki obenem zelo redno hodijo tudi na volitve. Ironično je, da se ministrsto izgovarja, da je tudi za subvencioniranje omenjenih vozovnic neka meja, čeprav je ta meja zabrisana, ko pride do “službenih” potovanj ministric, kot je bilo nedavno potovanje ministrice za javno upravo Sanje Ajanović Hovnik. Ta je namreč odpotovala v ZDA na Forum, ki bi se ga lahko udeležila prek spleta. Ne le to, s seboj je vzela tudi kolegice in moža, zapravila pa kar 33 tisoč evrov. Več o tem si lahko preberete tukaj. Zdaj država za zagotavljanje brezplačnih vozovnic za upokojence letno nameni nekaj manj kot 20 milijonov evrov.

Dejstvo, da Golobova vlada en dan govori eno in drug dan nekaj drugega, ne preseneča. So pa njihove ideje vse prej kot razumne in funkcionalne. Zmanjšanje avtomobilov na cesti, potem pa omejitev javnega prevoza, kar bi ljudi v vsakem primeru spet spravilo nazaj v avtomobile. In to vse z izgovorom “da ni denarja”, kar je še bolj iracionalno ob upoštevanju drugih “nepotrebnih” stroškov, ki jih vlada ustvarja z nepotrebnim turizmom.

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine