Piše: Sara Kovač (nova24tv.si)
Čeprav je ljudstvo na aprilskih volitvah pokazalo predsednici Stranke SAB, Alenki Bratušek “STOP”, se je ta s pomočjo Roberta Goloba vrnila nazaj na politično sceno kot nekakšen feniks. Še več, postala je kar ministrica za infrastrukturo. Na četrtkovem zaslišanju pred matičnim odborom je napovedala sprejetje interventnega zakona, s katerim bo država oziroma bolje rečeno davkoplačevalci subvencionirali letalske linije na destinacije, ki se bodo infrastrukturnemu in gospodarskemu ministrstvu zdele ključne. S tem je tako kot kaže mogoče pričakovati sofinanciranje linij, ki bodo ekonomsko nezanimive, a zanimive za gospodo, ki rada potuje in ima seveda zmožnosti za to.
Alenka Bratušek je v vlogi kandidatke za ministrico za infrastrukturo v četrtek nastopila pred matičnim odborom, kjer je povedala, da je poudarek na trajnosti. Poleg vlaganja v kolesarsko infrastrukturo je dejala, da če se želi razpravljati o zelenem, je potrebno železnicam dati prioriteto. Ni pa samo napovedala dvotirnosti več železniških povezav, ampak večjo povezljivost Slovenije s pomočjo interventnega zakona v letalskem prometu. Kot je dejala, naj bi šlo za subvencioniranje potnikov na destinacijah, ki jih bodo z ministrstvom za gospodarstvo določili kot ključne.
Bratuškova je povedala, da pričakuje, da bo interventni zakon sprejet v kratkem, ker kot pravi, želijo s temi spodbudami ujeti poletno sezono, ki se začne konec marca. Objavljen bo tudi javni razpis, pred dodelitvijo kakršnegakoli evra pa je po njenih besedah nujno, da zeleno luč prižge tudi Evropska komisija. “Na ministrstvu za infrastrukturo smo že ustanovili širšo medresorsko delovno skupino, ki ugotavlja razloge, predvsem pa si želimo dobiti odgovor, ali bi bila ustanovitev nove letalske družbe upravičena. Verjamem, da bomo nekje do polovice leta na zelo argumentiranih dejstvih in podatkih uspeli priti do odgovora,” je še med drugim povedala.
Šlo bo za metanje davkoplačevalskega denarja čez okno
Napoved Bratuškove kaže, da očitno letos s pomočjo turističnih bonov oziroma subvencij ne bomo reševali slovenskega turizma, ampak se bo raje subvencioniralo linije, kamor določena gospoda rada potuje. Najbrž ni potrebno posebej poudarjati, da subvencioniranje ekonomsko nezanimivih linij predstavlja metanje davkoplačevalskega denarja v prazno. Ravno tako pa metanje denarja v prazno predstavlja vzpostavitev nove Adrie Airways, kar je sicer na zaslišanju opozoril tudi nekdanji minister za infrastrukturo in prostor Zvonko Černač. Kritičen pa je tudi nekdanji minister za gospodarstvo Matej Lahovnik, ki je idejo o nastanku nove letalske družbe komentiral: “Stare finte za nove osle”: kaj pa, če bi vsi, ki imajo idejo o novi letalski družbi, vanjo raje vložili svoj denar namesto proračunskega?!” No, tukaj nedvomno ni mogoče pozabiti, kako klavrno se je vse skupaj z Adrio končalo, navkljub zalaganju z državnim denarjem.
Toliko o pomenu vladnega zmanjševanja ogljičnega odtisa, saj se bo sedaj sofinanciralo letalske karte. Kot kaže pot predsednice Državnega zbora RS Urške Klakočar Zupančič s Falconom na Dunaj le ni bil tolikšen kiks, kot bi si morda kdo mislil. Ta vlada namreč eno obljublja, drugo pa je praksa. Iz tega razloga nedvomno ne čudijo kritični komentarji državljanov, ki so se naravnost usuli po napovedi interventnega zakona, v smislu: “Norčevanje iz davkoplačevalcev dosega nove nivoje”; “Metanje davkoplačevalskega keša v letalske družbe se nadaljuje. Za tiste destinacije, ki so potrebne, se je že po propadu Adrie pokazalo, da smo dovolj tržno zanimivi. Lufthansa in Turkish Airlines pač ne rabita slovenskega subvencioniranja.”; “Zelena preobrazba, ogljični odtis, podnebne spremembe …?”; “Od Janševih bonov za ohranjanje gostov doma, falconiziramo zdaj goste visokoogljično v tujino. Upam, da ne pozabijo dopolnit seznam subvencij še za: torbice Gucci, opero, letalske karte za Pariz, Bern, Bali … pomfri in dagnje moonlight swingerclub …”; “ROFL Štefka iz Prekmurja bo plačevala gospodi iz Ljubljane izlete v evropske prestolnice.”; “Leteti z letalom je človekova pravica. Za ljudi, proti kapitalu. In ostale običajne fraze.”
Te subvencionirane linije, ki bodo pač po odločitvi vladajočih, financirane, nedvomno ne bodo v korist tistim, ki se stežka prebijajo iz dneva v dan. Kakorkoli, bodo pa ti prisiljeni vplačevati denar za tiste, ki radi letujejo. Naj razume, kdor more, še posebej v tako težkih časih. Če bi se subvencioniralo vsaj turizem doma, bi od tega imeli korist vsaj naši državljani, sedaj pa jo bodo imeli tisti, kamor se bo subvencionirano letovalo.