“Zavedamo se, da urejena prometna infrastruktura predstavlja podporo gospodarstvu in mobilnosti prebivalstva. Njena prenova in nadgradnja morata potekati načrtovano in gospodarno,” pravijo v SDS za področje infrastrukture.
Na podlagi Strategije razvoja prometa in Nacionalnega programa razvoja prometa v RS bo pripravljen operativni načrt izvedbe. Vzporedno bodo preverjene posamezne umestitve infrastrukture na področju prometa v prostor (posodobitev oz. gradnja novih cestnih povezav – 3. razvojna os; gradnja obvoznic; rekonstrukcije in prenove državnih cest; izvedba prometnih ukrepov za boljšo pretočnost prometa na najbolj obremenjenih odsekih; pospešitev nadgradnje najbolj prometne AC povezave proti Primorski v šestpasovnico; preveritev umestitve 2. tira oz. nove proge Divača-Koper; preverba smotrnosti dveh koridorjev na področju nadaljevanja obalne hitre ceste in povezave do Hrvaške …).
“Pospešili bomo modernizacije in novogradnje železniške infrastrukture na obeh koridorjih, prednostno na t. i. V. koridorju. Uredili bomo železniška postajališča, prednostno železniško in avtobusno postajo Ljubljana,” obljubljajo v SDS in dodajajo:
“Ko bo SDS vodila vlado, bo glede nove proge Divača-Koper (t. i. 2. tir) najkasneje v šestih mesecih po prisegi vlade izbrana cenovno najbolj optimalna varianta dvotirne proge in pripravljen predlog modernizacije na ostalem delu koridorja, spremenjen DPN, gradnja bo trajala največ štiri leta, na delu trase, kjer ni potreben DPN, pa se bo gradnja pričela takoj po potrditvi najbolj optimalne variante.”
V SDS bodo vzpostavili nacionalnega upravljavca javnega potniškega prometa in prenovili subvencioniranje javnega potniškega prometa; nujna naloga bo uskladitev voznih redov s ciljem čim boljše dostopnosti storitev za uporabnike; razširitev uporabe enotne vozovnice in nadgradnja sistema z uporabo različnih prevoznih sredstev (vlak-avtobus-taxi). Uvedli bodo javni potniški promet po morju med obalnimi mesti (Ankaran-Koper-Izola-Piran) ter vključili dostavne žičnice v sistem JPP. Zavzeli se bodo za krepitev letalskega prometa in zagotovitev pogojev za širitev letališča Portorož.
“Slovenija kot majhna in tranzitno prehodna država mora ohraniti sedanji sistem cestninjenja za vozila do 3.500 kg. Potrebne so samo določene posodobitve in uvedba elektronskega nadzora, zato bomo ohranili sistem vinjet in jih digitalizirali, saj so vinjete dobra rešitev – prijazna do stalnih uporabnikov AC in sprejemljiva za občasne uporabnike,” še pravijo v SDS in dodajajo, da bodo prepolovili stroške za prvo pridobitev vozniškega izpita, uvedli dodatne vzpodbude za vse mlade, ki vstopijo v sistem opravljanja vozniškega izpita s 16. letom starosti.
Program SDS za področje infrastrukture in prostora si lahko v celoti prebere TUKAJ.