7.5 C
Ljubljana
petek, 15 novembra, 2024

Ne nasedajte medijskemu mainstreamu, ki straši z volilnim molkom! Ta ne velja več, brez strahu lahko javno poveste, da ste ZA zakon o vodah!

Piše: Janja Strah

Kot pred vsakimi volitvami ali referendumom medijski mainstream straši volivce opominja na volilni molk in straši z globami za kršitelje volilnega molka. A prevladujoči mediji ne povedo bistvenega. Volilni molk velja le za organizatorje referendumske (volilne) kampanje in za z njimi povezane osebe, ne pa tudi za vse druge (običajne) državljane (volivce).

Državna tiskovna agencija (STA) je danes zapisala: »V času, ko velja volilni molk, so prepovedane vse oglaševalske vsebine in druge oblike propagande, katerih namen je vplivati na odločanje volivcev na glasovanju. Tako je prepovedana vsakršna propaganda v medijih in elektronskih publikacijah, propaganda z uporabo telekomunikacijskih storitev, nameščanje novih plakatov in razdeljevanje letakov s politično oglaševalsko vsebino, objavljanje videospotov oziroma oglasov ter druge vrste pozivanja volivcev, kako naj glasujejo.«

Obvestilo STA ne pove bistvenega, da je namreč Vrhovno sodišče RS že leta 2016 redefiniralo pojmovanje volilnega molka. Prepoved propagande ali nagovarjanja volivcev velja le za organizatorje referendumske kampanje in s kampanjami povezane osebe, medtem ko za ostale prepoved in s tem molk ne velja več.

Posamezniki in tudi mediji lahko danes in jutri pišejo in razpravljajo o zakonu o vodah, kolikor si zaželijo. Prav tako lahko na družbenih omrežjih objavijo, kako bodo oziroma so glasovali. Lahko fotografirajo glasovalni listič in ga objavijo. Nič od tega ne pomeni kršitve volilnega molka. Vrhovno sodišče namreč navaja pet pogojev (namena propagande), ki jih mora nekdo izpolniti, da krši volilni molk. Za propagando, ki jo zakon v času volilnega molka prepoveduje, se šteje, ko posameznik, medij, portal in drugi nekaj objavi z namenom vplivanja. Pogoj za to, da objava krši zakon, je tudi ta, da mora biti objava javna in usmerjena k širokemu krogu ljudi, prav tako mora biti del načrtnega in sistematičnega ravnanja ter, nazadnje, ponovljena večkrat ali biti del širšega sistematičnega sklopa objav.

Drage bralke in dragi bralci Demokracije, ne bojte se povedati svoje mnenje tudi danes in jutri, pa četudi osebno ali preko Facebooka ali Twitterja.

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine