9.1 C
Ljubljana
nedelja, 17 novembra, 2024

(PREJELI SMO) Razpadanje civilizacije

Piše: Franc Bešter

Vsaka medalja ima dve plati, tako sta tudi znanost in tehnika izvršili ne le dobre, ampak tudi negativne učinke na naravo in družbo. Najprej: ta (racionalistična, industrijska) civilizacija je po njuni zaslugi zavladala na planetu, in človek je z njima začel segati celo po najbližjem vesolju. Prinesli sta blaginjo in neštevilne udobnosti, in na Zemlji dejansko po njuni zaslugi živi mnogo več ljudi kot bi brez njiju. Torej, znanost (za tehniko) in tehnika (visoko razvita orodja) sta omogočili vzpon te kulture, a v njiju se skrivajo tudi določene zanke, pasti, ki generirajo negativne učinke na naravo in družbo, in le-ti se tako v naravi kot v družbi nalagajo, kopičijo, in nazadnje, se bojim, bodo povzročili zaton civilizacije, temelječe na tem. Upam si trditi, da je le-ta zaradi njih danes že v fazi razpadanja. Če naj bi na tej osnovi začenjali nekaj novega, moramo dodobra poznati to sedanjost (stanje vsesplošne krize civilizacije), za to pa je potrebno poznati preteklost in procese, ki so pripeljali do takšne sedanjosti kakršno pač živimo.

Negativni učinki tehnike na naravo se v naravi kopičijo: kopiči se plastika v oceanih in kopiči se CO2 v atmosferi in iz ravnovesja meče vreme. Podobno se tudi negativni učinki znanosti in tehnike v ljudeh, v družbi, kopičijo. Znanost: za večino pripadnikov te kulture je »znanost« edino tista, ki je pomagala ustvariti tehniko, se pravi eksaktna, izkustvena, znanost o materiji. In te se večina uči po šolah sodobnega sveta. Tam pa se jo podaja, sprejema, razumeva na racionalističen način, tu v bistvu ne gre za znanost, ampak za racionalizem, za filozofijo, za razsvetljenski racionalizem: Razum lahko RAZSVETLI temo sveta – z resnico o tem svetu, zato je Razum z metodo te Znanosti zmožen spoznati resnico, se pravi odkrivati naravne zakone takšne kot so. Enačbe, formule znanosti so naravni zakoni. Vendar pa je takšna predstava zmotna, lažna – enačbe so samo miselna orodja, abstrahirani zapisi rezultatov eksperimentov.

A večina ljudi živi s tem načinom mišljenja in s takšno predstavo o svetu – navadno potem vse življenje. Toda ta racionalizem vodi v ateizem, ker si VSE zna (pravilno!) razlagati brez Boga. In to je bil eden glavnih razlogov, da se je v tej civilizaciji pojavil masovni ateizem, kot posledica tega pa kriza smisla ter duhovna in moralna kriza. Lahko celo rečemo, da je satan tisti, ki skozi šolski sistem in preko ljudi, a tudi preko tehnike (internet) hrani človeštvo z racionalizmom – v njegovem interesu je, da se širi ateizem, ker hoče pogubljati duše, jih spravljati v propad.

Znanost: to je bil teoretični vidik nekega procesa v tej kulturi, a svoje je seveda izvršila tudi tehnika kot »praksa znanosti«. Življenje s tehniko vodi v materialistični način življenja, in tudi materializem vodi v ateizem. Danes je veliko govora o sodobnem levičarstvu in o tistem, kar le- to slabega prinaša. Toda: kaj je levica? To so večinoma ateisti, v ta ateizem pa sta jih zapeljala racionalizem in materializem moderne dobe. Levičarji, ki so tudi internacionalisti in ki se požvižgajo na tradicijo in kulturne dosežke Evrope, hočejo to staro kulturo, ki jim je celo moteča, uničiti (tudi s pomočjo migrantov) in potem na tem ustanoviti močno centralizirano veliko Evropo. Pred seboj imajo torej uničenje nacionalnih držav in totalitarno Oblast.

Torej, globinski vzrok, ki grozi uničiti evropsko kulturo, tiči v moderni znanosti in tehniki, in tudi slovenska levica, ki nam povzroča te velike težave, ima korenine pri teh vzrokih. Ta civilizacija torej res razpada, stara celina se bo vedno bolj pogrezala v kaos.

V zvezi s tem pa je nujno treba omeniti še vpliv vsega tega na sodobno mladino. Najprej: ljudje otrok rojevajo manj zaradi znanosti in tehnike, iz več razlogov. Ker jih ne rabijo več kot delovno silo na kmetiji, ker so ovira pri karieri, zaradi krize okolja, ki jo je povzročila tehnika… . In tudi tista mladina, ki je, je zelo problematična (podivjana, nasilna) zaradi permisivne (vse- dovoljujoče) vzgoje, ta pa je

posledica izgube smisla (življenja, trpljenja), in tudi posledica tehnike: ker so jih spravili na svet krize okolja. In delo v šoli, z njimi, je zaradi odtujenosti (duhovne krize) in neštevilnih nemoralnosti močno oteženo.

S tem sem bežno omenil nekaj posledic negativnih učinkov znanosti in tehnike na družbo, in z nadaljevanjem hoje po tej poti se bo vsesplošna kriznost moderne dobe (kriza družine, šole, ekonomska, politična kriza….) samo še nadaljevala in stopnjevala, kar kaže na to, da bo iz tega sistema, ki naravo in družbo vodi v propad, nujno treba čim prej na nek način izstopiti. Nekaj je gotovo: radikalna preobrazba načina mišljenja in načina življenja bosta pri tem nujna.

Franc Bešter, Zg. Besnica

 

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine