0.3 C
Ljubljana
ponedeljek, 23 decembra, 2024

Začetek gradnje najdaljšega podvodnega predora na svetu med Nemčijo in Dansko

Piše: Damian Ahlin

18 kilometrov dolga infrastruktura bo od leta 2029 dalje obe državi povezovala v 10 minutah z avtomobilom in 7 minutah z vlakom.

S položitvijo temeljnega kamna na nemškem otoku Fehmarn se je ta teden simbolično začela gradnja predora pod Baltskim morjem med Nemčijo in Dansko.

Danski minister za promet Benny Engelbrecht je v Fehmarnu povedal, da bo 18 kilometrov dolg predor povečal privlačnost železniške povezave med Hamburgom in Kopenhagnom. Dodal je, da je to dobro tudi za okolje.

To je projekt, pri katerem lahko ugotovimo, da se Evropa zbližuje.

Minister za promet Šlezviga-Holštajna Bernd Buchholz je govoril o čudovitem dnevu. To je res projekt stoletja, je dejal. Dodal je, da je fiksna povezava Fehmarn velika priložnost. Po njegovih besedah so nasprotniki projekta glasna manjšina in stavi na to, da bo v prihodnosti prišlo do dogovora.

Na danski strani od julija potekajo dela za izkop predorskega jaška. Od septembra tudi na nemški strani. Po načrtih bo 18 kilometrov dolg cestni in železniški predor končan leta 2029.

Danska bo krila stroške gradnje predora v višini približno 7,1 milijarde evrov. Nemčija bo pa krila stroške cestnih in železniških povezav v višini 3,5 milijarde evrov.

Nemško sodstvo je pred letom dni po večletnih pravnih postopkih prižgalo zeleno luč za gradnjo največjega podvodnega cestnega in železniškega predora na svetu. Infrastruktura bo povezovala danske otoke Lolland-Falster z nemško regijo Schleswig-Holstein in potekala pod Baltskim morjem.

 

Okoljski strahovi

Dela na danski strani naj bi se začela 1. januarja 2021, dela v Nemčiji pa so zaradi številnih pritožb že več let prekinjena.

Med nasprotniki projekta so različni okoljevarstveniki, ki se bojijo uničenja okolja in narave.

Vendar je nemško najvišje upravno sodišče zavrnilo njihove argumente in ugotovilo, da ni bilo večjega tveganja ali poslabšanja za ladijski promet ali naravo.

Po morebitnem odprtju leta 2029 bo skozi predor iz Nemčije na Dansko mogoče priti v 10 minutah z avtomobilom in 7 minutah z vlakom, namesto v eni uri, kolikor traja vožnja s trajektom čez Fehmarnski pas.

Vir: www.larazon.es

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine