6.4 C
Ljubljana
četrtek, 19 decembra, 2024

Uspeh spletne Univerze Southern New Hampshire

Piše: Damian Ahlin

 V ZDA se je univerza Southern New Hampshire za učenje na daljavo med pandemijo povečala za 40.000 študentov in 1.000 zaposlenih in slovi po uspehih. Spletna  univerza Southern New Hampshire s pomočjo Googlovega programa ustvarja pot za vsakega od svojih 180.000 študentov.

Univerza Southern New Hampshire (SNHU) je v 18 letih povečala število študentov za 64-krat, z 2 800 na 180.000 in postala največja spletna univerza v Združenih državah Amerike. Ima enako spletno populacijo kot mesti Burgos in Albacete, v treh letih pa želi doseči 300.000 študentov, toliko kot Valladolid ali Vigo. Arhitekt njenega razmaha je Paul Leblanc, njen rektor, ki je uspešno obrnil odnos med študenti in univerzo. Zaradi tega si zdaj številne ustanove v Združenih državah Amerike prizadevajo posnemati ta način izobraževanja.

Ko je Leblanc leta 2003 prevzel ustanovo v Manchestru, ustanovljeno leta 1932 za usposabljanje vojaškega osebja, je imela le 16 digitalnih uslužbencev in nekaj sto udeležencev izobraževanja na daljavo. Najbolj inovativen vidik metode zasebne neprofitne univerze SHNU je, da po osebnem pogovoru z enim od več kot 300 svetovalcev in po odgovorih na vprašalnik, ki ga je pripravila skupaj z Googlom, oblikuje izobraževalne poti, prilagojene vsakemu študentu. Odgovorni direktor, ki se je udeležil svetovnega izobraževalnega foruma, je to povedal v Madridu, kjer se je srečal s študenti pedagoške smeri na univerzi Camilo José Cela, kjer so ga sprejeli z velikim pričakovanjem.

SNHU združuje profile študentov glede na njihove potrebe in znanje. Zakaj bi se učili nekaj, kar že znate, zakaj ne bi povečali vaše znanje?

Univerza mora biti zgrajena za vse, pravi Leblanc. Googlov program, ki ga že uporabljajo, razvijali pa ga bodo še dve leti, vedno bolj učinkuje.

Profesor Johann Neem je v svoji knjigi Iskanje cilja v dobi reform, postal zelo kritik saj meni, da to usposabljanje zanemarja vprašanja razprave in razmisleka, ki bi jih morala univerza zagotoviti študentom.

Ne učite se samo v učilnici. Zato pripravljamo zemljevid znanj in spretnosti: kaj znaš in kaj lahko narediš s tem, kar znaš, saj to zanima delodajalce.

SNHU želi odpraviti tradicionalne izpite in že uporablja simulacije. Naj pokažejo, kaj zmorejo. Veliko sodelujemo z delodajalci, da bi ugotovili, kater profil in znanja potrebujejo in prilagodili ocenjevanje. Univerze ni na seznamu 650 najboljših fakultet v ZDA, ki ga je pripravila revija Forbes -skupaj jih je 3.900– vendar Leblanc kot merilo upošteva njene nadpovprečne plače diplomantov. S praktičnim inženirskim tečajem lahko zaslužijo 77.000 dolarjev             -66.000 evrov- na leto. Včasih tudi dvakrat več.

Leblancova formula učenja na daljavo ni več namenjena le zaposlenim odraslim, ki si lahko vzamejo nekaj ur za študij -to je večina študentov, ki se učijo na daljavo- ampak tudi tistim, ki so pravkar končali srednjo šolo.

Letos je prva generacija učencev, ki so odrasli kot digitalni domorodci. Učenje na zaslonu je zanje veliko bolj udobno. Domačo nalogo naredijo na mobilnem telefonu in ne na prenosnem računalniku, zagovarja rektor Leblanc. Poleg tega je življenje v kampusu v ZDA zelo drago, študij na daljavo pa mladim brez sredstev omogoča, da lahko delajo, kot to velja za odrasle. Šolnine so nižje        -2.100 evrov na semester v primerjavi z običajnimi 8.600 evri za digitalno diplomo-.

Med pandemijo se je število zaposlenih na univerzi SNHU povečalo za 1.000, število študentov pa za 40.000, kar je enako kot na univerzah v Valencii in Baskiji po desetletjih delovanja. Za Leblanca bi bil popoln projekt, da greš en dan zjutraj v razred, naslednji dan pa si zvečer od doma ogledaš učno uro.

Za spletne študente imamo hibridni sistem. Na primer, obstaja program za duševno zdravje, v katerem se učiš na daljavo vendar dvakrat na leto preživiš čas v rezidenci.

Leblanc, ki je doktoriral iz retorike, kompozicije in tehnologije na Univerzi v Massachusettsu, obžaluje birokratske ovire pri preoblikovanju izobraževanja.

Pomembno je, da obstaja velika potreba po usposabljanju, tudi če se ne zamenja službe. Prepričan je, da je prekvalifikacija edini način, da se izognemo razočaranju in revščini.

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine