0.7 C
Ljubljana
nedelja, 22 decembra, 2024

Električni Ferrari: največji izziv zadnjih štirideset let

Piše: Damian Ahlin

Leta 1985 se je začelo oblikovanje najboljšega športnega avtomobila vseh časov in dve leti pozneje se je rodil model F40. Danes je leto 2025 cilj za predstavitev prvega 100 odstotno električnega Ferrarija.

Drzne, a tradicionalne oblike. Prvi električni Ferrari ne sme biti neuspešen, saj mora povzročiti čar, presenečenje in športnost kot noben drug superavtomobil.

Če vemo, da bo Ferrari do leta 2025 izdelal svoj prvi popolnoma električni avtomobil, je pričakovanje enako veliko kot glede prihoda Ferrarija Purosangue, prvega SUV-ja, ki ga bo podjetje iz Maranella svetu predstavilo po evropskem poletju 2022 in o katerem je splet že preplavljen z vohunskimi fotografijami in zunanjimi upodobitvami. Njegova zasnova ni nič uradnega, kar je del čarobnosti in pričakovanja.

Toda prehod na športni avtomobil na baterijski pogon, glede na to, da je ena od najbolj priljubljenih lastnosti avtomobilov, ki jih je ustvaril Enzo Ferrari, zvok njihovih motorjev z notranjim izgorevanjem, zlasti njegovega ikoničnega V12, bo pravgotovo bil kot pečat vseh časov.

Pod imenom GTO je leta 1985 začel nastajati avtomobil, ki je spremenil zgodovino znamke Ferrari. Po naročilu samega Enza Ferrarija je bil zasnovan najhitrejši avtomobil na svetu in tako se je leta 1987 rodil F40, prvi superavtomobil v zgodovini, ki je premagal Porscheja, ki je zmagal v prvenstvih F1 v letih 1984 in 1985.

Pojavile so se ideje, zamisli in celo izumi. Nekateri so zelo futuristični, drugi povsem starinski. Nobena od njih ni uradna, vse pa so namenjene dokazovanju, da Ferrari ne more biti podoben nobenemu drugemu športnemu avtomobilu.

Med temi vzorci je v zadnjih nekaj tednih prišla v javnost druga različica nečesa, kar je bilo na družbenih omrežjih objavljeno že pred letom dni. Gre za skupno delo dveh umetnikov avtomobilskega oblikovanja, ki svoje stvaritve občasno razstavljata na Instagramu. To sta @colorsponge in @ashtorp. Zamislila sta si nekakšno Ferrarijevo električno vozilo, imenovano Evinetta, ki poskuša združiti baterijsko električno platformo in motor Tesle Model S, najšportnejšega vozila znamke Elona Muska, ter obliko, ki izhaja iz modela Ferrari Berlinetta iz leta 1973.

Odsotnost menjalnika, izpušnih plinov in mehanske prostornine, ki jo zahteva visokozmogljiv motor, kot je V12 v Berlinetti, ter kompaktna velikost elektromotorja ali baterije, ki zavzema ravno in veliko površino, kot je celotno dno avtomobila, omogočata oblike, na katere v avtomobilu z motorjem z notranjim izgorevanjem ne bi mogli niti pomisliti. V tem smislu električni športni avtomobil ima velike možnosti na prelomni način.

Ustvariti avtomobil, ki se bo zapisal v zgodovino, mora biti najtežja naloga za tiste, ki so odgovorni za vodenje Ferrarijevega vstopa v popolno elektrifikacijo svojih izdelkov. Ta izziv je namenjen vodstvu, inženirjem, predvsem pa novim peresom v Maranellu, ki morajo za uspeh prevzeti velikansko odgovornost. Če jim bo uspelo, bi se avtomobil morda moral imenovati Ferrari F80.

Vir: Infobae

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine