5 C
Ljubljana
sreda, 18 decembra, 2024

Rudarjenje Bitcoinov z energijo, shranjeno v odpadnih pnevmatikah

Piše: Digitalnidenar.si

Družba PRTI je odkrila način za razgradnjo starih avtomobilskih pnevmatik in jih spremenila v vir energije, ki se nato uporablja za rudarjenje bitcoinov na kraju samem.

PROBLEMATIKA
Kolo se pogosto označuje kot eno najpomembnejših orodij, kar jih je bilo kdaj koli izumljenih. Poleg tega avtomobili omogočajo potovanje po obsežnih površinah, njihove komodifikacije pa ni mogoče preceniti. Kljub temu so pnevmatike okolijska nadloga. Ne razgradijo se in jih je težko pravilno odstraniti. Še huje samo v Ameriki vsako leto zavržejo do 300 milijonov pnevmatik. Presenetljivo je, da 300 milijonov ne predstavlja niti vseh odpadnih pnevmatik, ki nastanejo v državi. Kar 10 % vseh proizvedenih pnevmatik ne prestane strogih proizvodnih in varnostnih standardov. Te neuspešne pnevmatike se običajno uvrščajo med industrijske odpadke in ne med odpadne pnevmatike. Kljub temu jih je treba vsako leto odstraniti.

Izzivi povezani z odpadnimi pnevmatikami se ne končajo. Mikroplastika iz pnevmatik konča v vodnih poteh in oceanih. Ko pnevmatike ležijo se v njih zbira deževnica, ki je odlično gojišče za komarje, ki lahko prenašajo virus Zahodnega Nila. Pnevmatike vsebujejo fosilno gorivo zato je kup pnevmatik težko pogasiti, če zagori, pa lahko požar traja dolgo časa.

Trenutno se pnevmatike odstranjujejo na več načinov in vsak način ima svoje posledice. Agencija za varstvo okolja ima celo posebno stran za odstranjevanje pnevmatik. Za zdaj so trije glavni načini odstranjevanja pnevmatik: sežiganje, zakopavanje in mletje. Nobena od teh metod ni zelo učinkovita ali uspešna. Pri sežiganju pnevmatik nastajajo številni toksini pri zakopavanju pnevmatik se kemikalije izločajo v zemljo iz zmletih pnevmatik pa nastajajo drobci gume za igrišča vendar še vedno ni znano, kakšne so možne posledice za zdravje.

Ti trije načini uničevanja odpadnih pnevmatik niso dovolj učinkoviti, da bi bistveno vplivali na vedno večjo zalogo. V zvezni državi Kolorado je največja količina odpadnih pnevmatik v državi. Ne glede na to ali gre za drobljenje, pristojbine za odpadne pnevmatike ali zakonodajo ne glede na to, kaj skuša Kolorado storiti se proizvede več odpadnih pnevmatik, kot se jih reciklira. Ta težava ni značilna samo za Kolorado; v indijskem mestu Nabipur je obtičala precejšnja količina pnevmatik z Zahoda zato so se zatekli k sežiganju. V Kuvajtu je eno največjih pokopališč pnevmatik na svetu z 42 milijoni pnevmatik. Obstajajo podjetja, ki pomagajo reciklirati stare pnevmatike: Številne rešitve vključujejo razgradnjo pnevmatik za izdelavo potrošniških izdelkov. V Kuvajtu pomaga zlasti eno podjetje: podjetje za recikliranje EPSCO Global General Trading trdi, da lahko reciklira do 3 milijone pnevmatik na leto – kar se sliši odlično, dokler ne ugotovimo, da bi za recikliranje vseh pnevmatik potrebovali več kot 14 let pri čemer ni upoštevana količina odpadnih pnevmatik, nastalih v tem času. (Ne pozabite, da samo v ZDA nastane do 300 milijonov odpadnih pnevmatik na leto.) Kaj torej lahko storimo za to obsežno okoljsko vprašanje?

REŠEVANJE PROBLEMA PNEVMATIK
Nobena od možnosti sežiganja, zakopavanja ali mletja pnevmatik ni resnično okolju prijazen način odstranjevanja pnevmatik. Tu se pojavi organizacija Product Recovery Technology International (PRTI). Družba PRTI je bila ustanovljena leta 2013, da bi poskušala rešiti svetovni problem odpadnih pnevmatik. Podjetje je prišlo do patentiranega postopka termičnega razgradnje s katerim se znebi odpadnih pnevmatik tako, da jih pretvori v dragocene vire energije in jekla.

Več si lahko preberete TUKAJ.

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine