Piše: Blagovest.si
Iz svetega evangelija po Janezu (8,1-11): Tisti čas je Jezus krenil proti Oljski gori. Zgodaj zjutraj se je spet napótil v tempelj. Vse ljudstvo je prihajalo k njemu, on pa je sédel in jih učil. Pismouki in farizeji so tedaj pripeljali ženo, ki so jo zalotili pri prešuštvovanju. Postavili so jo v sredo in mu rekli: »Učitelj, tole ženo smo zasačili v prešuštvovanju. Mojzes nam je v postavi ukazal take kamnati. Kaj pa ti praviš?« To so govorili, ker so ga preizkušali, da bi ga lahko tožili. Jezus se je sklonil in s prstom pisal po tleh. Ko pa so ga kar naprej spraševali, se je vzravnal in jim rekel: »Kdor izmed vas je brez greha, naj prvi vrže kamen vanjo.« Nato se je spet sklonil in pisal po tleh. Ko so to slišali, so drug za drugim odhajali, od najstarejših dalje. In ostal je sam in žena pred njim. Jezus se je vzravnal in ji rekel: »Kje so, žena? Te ni nihče obsódil?« Rekla je: »Nihče, Gospod.« In Jezus ji je dejal: »Tudi jaz te ne obsojam. Pojdi in odslej ne gréši več!«
Postni čas se je že prevesil v drugo polovico. Tudi po evangelijskih odlomkih med tednom vidimo, da je Jezus v čedalje bolj polemičnem odnosu s svojimi nasprotniki iz vrst pismoukov, farizejev, saducejev in tudi herodovcev. Nanj so prežali tudi zeloti – sikariji, uporniki proti rimskemu okupatorju, saj so ga hoteli pridobiti zase. Če je Jezus najprej želel preprečiti, da bi se širil glas o njem kot pričakovanem Mesiji, sedaj tega ne skriva več.
Če smo se prejšnji teden ustavili ob priliki o izgubljenem sinu, se sedaj srečamo s primerom prešuštnice, ki so jo zalotili. Morda je niti ne bi kamnali, pač pa so jo zlorabili za to, da bi z njo osramotili Jezusa. Po postavi bi jo morali usmrtiti. Tako kot ob vprašanju o plačevanju davkov se Jezus tudi tokrat izvije iz neprijetnega primeža. Po postavi bi moral biti tožnik nezveste žene njen prevarani mož. On bi moral prvi vreči kamen – do tega je imel po tedanjem pojmovanju vso pravico. Vendar pa, ali je bil on brez greha?
Več si lahko preberete TUKAJ.