0.2 C
Ljubljana
ponedeljek, 23 decembra, 2024

»Pobarvajte spomine« – darilo zavarovalnice Generali, da svojim bližnjim za praznike podarite spomine

 

Piše: C. R.

 

Zavarovalnica Generali predstavlja projekt »Pobarvajte spomine«, s katerim želijo osvetliti prevečkrat spregledano tematiko demence. V Generaliju so že od začetka poslovanja zavezani k ustvarjanju vseživljenjskega partnerstva ob skrbi za trajnostno delovanje. Z aktivacijo »Pobarvajte spomine« želijo stati ob strani družinam, v katerih zaradi demence bledijo skupni spomini in jim vsaj za trenutek polepšati letošnje praznike, zato na spletni strani omogočajo ustvarjanje pobarvank iz družinskih fotografij.

Možnost ustvarjanja pobarvank ni zgolj gesta, saj je dokazano, da sta barvanje in ogledovanje fotografij učinkoviti metodi, ki pomagata pri ohranjanju kognitivnih sposobnosti in zato lahko zavirata pešanje možganov ter nastanek demence.

Projekt »Pobarvajte spomine« poteka v sodelovanju z društvom Spominčica – Alzheimer Slovenija – Slovensko združenje za pomoč pri demenci. Skupaj z njimi omogočajo družinam, da svoje najljubše fotografije pretvorijo v pobarvanke in jih podarijo svojim najbližjim. Na tej spletni strani je na voljo aplikacija, ki družinske fotografije spremeni v pobarvanke, te pa lahko družine v prazničnem času pobarvajo s svojimi bližnjimi in tako poskrbijo, da njihov spomin ne bo zbledel, obenem pa ustvarjajo nove spomine.

»V zavarovalnici Generali smo ponosni, da že vrsto let podpiramo projekte, ki prepoznavajo družbeno pomembne teme. Kot pravi vseživljenjski partner in nekdo, ki stoji ob strani v vsakem trenutku, se zavedamo, da je pozornost, ki jo namenimo bližnjim, največje darilo. V duhu konkretnih dejanj, ki jim je Generali zavezan vse od svojega prvega dne, smo se odločili za projekt Pobarvajte spomine. Z njim nagovarjamo vse družine, ki jih je tako ali drugače prizadela demenca in izgubljajo skupne spomine. S projektom želimo na pozitiven in topel način prispevati k osvetlitvi tako razširjene bolezni, kot je demenca ter jim vsaj za trenutek polepšati letošnje praznike,« je ob začetku projekta povedala Svetlana Almaš, direktorica marketinga in odnosov z javnostmi v zavarovalnici Generali.

Zelo pogost simptom pri ljudeh z demenco je tesnoba, barvanje pa ima zaradi ponavljajočih se gibov sproščujoč učinek. Ogledovanje in barvanje fotografij, na katerih so poznani ljudje in njim dragi družinski člani, lahko pri bolnikih z demenco pomagajo spodbuditi spomine – na fotografijah prepoznajo sebe, dogodke, svoje bližnje. Vse to pa vzbudi določena čustva, kar možgane spodbudi k priklicu spominov in upočasnjevanju izgube kognitivnih sposobnosti. Obenem je barvanje pobarvank tudi zelo vključujoča aktivnost, saj lahko združuje različne generacije.

Kako ustvariti personalizirano pobarvanko? Na tej spletni strani lahko uporabniki prek spletne aplikacije naložijo izbrane družinske fotografije z računalnika ali mobilnega telefona. Aplikacija fotografije obdela in iz njih ustvari pobarvanke, ki so pripravljene za tiskanje.

(Foto: arhiv Zavarovalnice Generali)

Kaj je demenca?

Demenca je kronična in neozdravljiva bolezen možganov, ki prizadene možganske celice. Je bolezen, ki ne prizadene le bolnika, ampak tudi njegove bližnje. Ohranjanje kognitivnih sposobnosti vpliva na obvladovanje čustev, motivacijo, primerno družbeno vedenje in splošno družabnost osebe. Bolezen bolniku povzroča čustveno stisko in družbeno izključenost. Za neformalne skrbnike, običajno partnerja ali otroke, demenca predstavlja hudo čustveno in tudi finančno obremenitev, ki pogosto vodi v izgorelost.

V Sloveniji več kot 43.000 obolelih

V družbi je demenca še vedno stigmatizirana, bolezen pa je pogosto odkrita pozno ali celo ni diagnosticirana. Po ocenah Svetovne zdravstvene organizacije živi po svetu več kot 47,5 milijona ljudi z demenco, v Evropi več kot 9 milijonov. Predvidevanja kažejo, da se bo njihovo število v dvajsetih letih podvojilo. V predlogu strategije obvladovanja demence v Sloveniji do leta 2030 je ocenjeno, da je v Sloveniji več kot 43.000 obolelih, zanje pa skrbi približno 100.000 svojcev, zdravstvenih in socialnih delavcev ter drugih.

Matej Demšar iz zavarovalnice Generali, prejemnik naziva NAJ prostovoljec po globalnem izboru mreže ljudi za pomoč ljudem The Human Safety Net, je ob teh napovedih in začetku projekta »Pobarvajte spomine«, dodal: »Skupaj s sodelavci verjamemo v moč prijaznosti, ki tako med delovnim časom kot tudi izven njega, prinaša medčloveško toplino. Kot zaposleni Generalija se zelo rad udeležim številnih družbeno odgovornih iniciativ naše zavarovalnice, tokrat pa mi je tudi kot prostovoljcu iniciativa »Pobarvajte spomine« še posebej prirasla k srcu, saj verjamem, da lahko že s pozornostjo in časom, ki ga posvetimo drugim, ustvarimo lepe spomine vsem. In točno to je resnični čar praznikov.«

GENERALI zavarovalnica, d. d. je v Sloveniji prisotna od leta 1997 in letos obeležuje 25-letnico. Je vodilna mednarodna zavarovalnica v Sloveniji in del Skupine Generali, enega največjih svetovnih ponudnikov zavarovanj in upravljanja premoženja. Ustanovljena je bila leta 1831, prisotna je v 50 državah sveta, s skupnim prihodkom od premij, ki je leta 2021 presegel 75,8 milijard evrov. S skoraj 75.000 zaposlenimi po vsem svetu in 67 milijoni strank ima Skupina vodilni položaj v Evropi in čedalje pomembnejšo pozicijo v Aziji in Latinski Ameriki. V Srednji in Vzhodni Evropi deluje Skupina preko svoje regionalne pisarne v Pragi. Z inovativnimi in prilagojenimi rešitvami, najboljšo uporabniško izkušnjo in digitaliziranimi globalnimi distribucijskimi zmogljivostmi je Generali v osrčju svoje strategije zavezan k grajenju vseživljenjskega partnerstva s strankami. Z namenom ustvarjanja pravičnejše in odpornejše družbe ter vrednosti za vse deležnike, je trajnostni razvoj vključen v vse strateške odločitve.

(Foto: arhiv Zavarovalnice Generali)

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine