Piše: Moja Dolenjska
Sredi februarja smo mediji poročali, da bo prenova manj frekventne novogoriške železniške postaje stala neverjetnih 61,65 milijona evrov, na razpis se je prijavil zgolj en izvajalec, gradnja, ki se je že začela, pa se je podražila za neverjetnih 22 milijonov evrov. Izbran izvajalec je družba Kolektor Koling v lasti Stojana Petriča, tudi lastnika Dela.
Zdaj pa mediji poročajo še o razpisu za prenovo železniške postaje Jesenice, ki bo stala najmanj 170 milijonov evrov. Ta še posebej izstopa.
Razpis za Jesenice je konec lanskega leta objavila Direkcija RS za infrastrukturo. Ocenjena vrednost se je že pred tem z 81 milijonov evrov zvišala na 126 milijonov evrov. Nato pa so na razpis prispele tri ponudbe, najnižja je od podjetja Riko v lasti Janeza Škrabca. Ponudil je ceno 170 milijonov evrov, kar je več kot dvakratnik prvotno ocenjene vrednosti.
Naslednja dva ponudnika sta hrvaško podjetje Kufner Grupa (175,7 milijona evrov) in VOC Celje (179 milijonov evrov).
Za dve prenovi železniških postaj v Sloveniji (Nova Gorica in Jesenice) bomo tako državljani plačali najmanj 231,65 milijona evrov, kar bo skoraj dvakratni znesek prvotno ocenjene vrednosti.
Golobova vlada se pri tovrstnih projektih odloča predvsem za investiranje iz državnega proračuna in ne z denarjem iz evropskih skladov. Razlog je v tem, da je poraba pri investicijah, ki se financirajo z evropskim denarjem, strogo nadzorovana. Pri plačevanju iz državnega proračuna pa je to precej drugače.
Za skupni znesek 231,65 milijona evrov za dve železniški postaji (Nova Gorica in Jesenice) bi vlada lahko zgradila hitro cesto od avtoceste Novo mesto – vzhod do Osredka in nato še vsaj polovico avtoceste (s predorom pod Gorjanci vred) do Malin.
Za primerjavo. Vrednost gradnje hitre ceste od avtoceste Novo mesto do Malin je ocenjena na 442,24 milijona evrov.
Marca 2022 je vlada pod vodstvom Janeza Janše določila državno poroštvo družbi Dars za financiranje izgradnje odseka 3. razvojne osi jug (od Osredka v Novem mestu do Malin, 12,4 km s predorom pod Gorjanci). Vrednost investicije v tem delu je bila ocenjena na 325,24 milijona evrov. (vir: gzdbk.si)
Posodobljena vrednost od avtoceste Novo mesto – vzhod do Osredka (z mostom čez reko Krko vred in povezovalno cesto do Revoza, skupno 5,05 kilometra) je bila leta 2019 ocenjena na 80 milijonov evrov in nato posodobljena na okoli 117 milijonov evrov. Gradnja se bi morala začeti leta 2020 in končati 2024. Gradnja se še ni niti začela, saj novomeška civilna iniciativa s tožbami in pritožbami pravnomočnost gradbenega dovoljenja še vedno zavlačuje. Znano pa je, da civilno iniciativo vodi ena od upravnih inšpektoric, ki je blizu zdajšnji vladi.