3.3 C
Ljubljana
četrtek, 19 decembra, 2024

Nadzorniki SŽ o domnevno spornih izplačilih za nadomestni avtobusni prevoz

Nadzorni svet Slovenskih železnic (SŽ) na današnji seji med drugim obravnava domnevno sporna izplačila nekaterim avtobusnim prevoznikom, ki so jih železnice najemale za nadomestne prevoze. Pri teh naj bi prišlo do nepravilnosti, po poročanju spletnega portala Siol.net se je več zaposlenih znašlo tudi v disciplinskih postopkih.

Nadomestne avtobusne prevoze so na SŽ v zadnjih štirih letih najemali zaradi številnih zapor prog, ki jih je med posodobitvijo domačega železniškega omrežja obnavljala in nadgrajevala država. Po poročanju omenjenega portala so v tem času za približno 100.000 avtobusnih prevozov porabili več kot deset milijonov evrov, pri čemer avtobusnih prevoznikov niso izbirali z javnimi razpisi.

Med največjimi prejemniki tega denarja niso največja domača avtobusna podjetja, pač pa so največje zaslužke ustvarili majhni prevozniki in samostojni podjetniki. Največja prevoznika Nomago in Arriva sta po poročanju Siola skupaj prejela manj kot desetino denarja za nadomestne prevoze.

Največ, tri milijone evrov, je prejelo podjetje Šmitrans, ki je v lasti Ranka Šmitrana. Slednji je največje zaslužke ustvaril po tem, ko so konec leta 2015 v Slovenijo množično začeli prihajati begunci. Po informacijah virov Siola iz SŽ so jih prevažali avtobusi starejšega datuma, ki naj bi jih Šmitrans kupil prav za ta namen. V tem obdobju so podjetju, ki ima deset zaposlenih, posli s SŽ prinesli več kot polovico prihodkov.

Drugi največji prejemnik denarja za nadomestne prevoze je podjetje Temna luna 5. Prav v poslih s tem podjetjem naj bi se pojavilo največ sumov nepravilnosti. Podjetje Temna luna 5 ima tri zaposlene in je še leta 2016 zabeležilo 97.000 evrov prihodkov, za stroške dela pa je porabilo dobrih tisoč evrov. V zadnjih dveh letih je medtem podjetje od posla s SŽ prejelo skoraj dva milijona evrov. Lani je Temna luna 5 ustvarila več kot 700.000 evrov prihodkov, približno sedemkrat več kot v letu dni pred tem, dodaja portal.

Nadzorni svet naj bi preverjali tudi informacije, da je direktorica in lastnica Temne lune 5 Brigita Cvetko v kazenskem postopku, zaradi česar njeno podjetje ne bi smelo poslovati s SŽ. Na železnicah so za portal pojasnili, da je bila Cvetkova res v kazenskem postopku, a je bil ta leta 2010 ustavljen, za kar da je pridobila ustrezna potrdila. Kakšne ukrepe bo sprejel nadzorni svet SŽ, bo znano po današnji seji.

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine