Piše: Gal Kovač (Nova24tv.si)
Naši zvesti bralci so nas opozorili na še en medijski monopol, ki se predstavlja kot neodvisen in objektiven, a v resnici povsem enoznačno podpira kandidate levih političnih opcij. To je medij Megafon v lasti bosanskega tajkuna Aca Kabanice. “Občane izredno moti “modus operandi” bosanskega tajkuna, ki s svojim medijem megafon.si brezglavo in z vso močjo tolče po protikandidatih. Občani Izole in Kopra si tega divjega zahoda ne želijo, čeprav sam temu pravim bolj divji Balkan,” je zaskrbljeno ugotovil naš vir.
Kot smo uspeli izvedeti, cilji Aca Kabanice niso medijske in ne ideološke narave. “Cilji gospoda s članka so jasni in usmerjeni predvsem v pridobivanje zemljišč za gradnjo stanovanjskih sosesk in podobnih investicij,” nam je razložil vir.
O Kabanici so slovenski mediji nazadnje na veliko pisali, ko je od nekega drugega znanega imena Milana Mandariča leta 2020 v Kopru odkupil precejšnje zemljišče, umeščeno med koprsko sodišče in nakupovalno središče Park center. Tedaj je napovedal, da namerava na dotičnem zemljišču zgraditi do 150 stanovanj, a se je zataknilo, ker je bilo pred gradnjo potrebno spremeniti še prostorski načrt. Med Popovičevim županovanjem je bilo namreč namembnost zemljišča spremenjena v parkovne površine. Kot je prebrati v medijih, Kabanica, Madarič in Popovič niso v najboljših odnosih. Prav hudo so se sporekli med referendumom, v katerem so Koprčani glasovali o uveljavitvi prostorskih aktov na delu območja Urbano središče Barka.
A ne glede na podrobnosti odnosa med zgoraj omenjenimi akterji je jasno, da se številni Kabaničini posli dotikajo ali tečejo vzporedno z javnim interesom. V ta namen, torej vplivanje na odločevalce, ki določajo, kaj javni interes je in kaj ni, je leta 2020 ustanovil spletni portal Megafon, ki je nemudoma dvignil veliko prahu. To je namreč portal, ki že na prvi pogled poroča skladno z zelo specifičnim poslovnim in partikularnim interesom nekega posameznika, Kabanice seveda. Ko se je medij ustanovil, so denimo v spletnem portalu Regional obala zapisali, da gre za portal, ki se “prodaja kot neodvisen medij”, da pa gre v resnici seveda za Kabanico, ki je že pred tem hotel kupiti Primorske novice, a mu ni uspelo. Danes vemo, da je Primorske novice od Splošne plovbe odkupil medijski mogul Martin Odlazek, ki s svojo posredno koncentracijo medijskega lastništva jasno krši zakonodajo, v najslabšem primeru pa razkriva slabost in neustreznost obstoječe zakonodaje.
Vse, kar medij ne sme biti
Obalni poslovnež Kabanica pa se je širjenja obalnega vpliva lotil precej “hohštaplarsko”, saj medijske platforme sploh ni vpisal v razvid medijev, kot narekuje zakonodaja. Kot so ugotovili v Regional obali, ni jasno, ali Kabanica ni poznal zakonodaje ali pa jo je namerno kršil. Bolj kot to je v oči bodlo dejstvo, da je ta medij začel nemudoma razpečevati vesti, ki so neposredno vezane na javni interes.
Praksa iz Republike Srbske
Kabanica naj bi se tovrstnih praks naučil v Bosni in Hercegovini, kjer je (ali je imel) postavil portal Srpskacafe.com, ki deluje v Banja Luki. Tudi tam so se pojavljali podobni članki, kjer nek zasebni interes skuša v javnem prostoru izvajati pritisk na odločevalce, ko ti sprejemajo odločitve javnega pomena.
Podpora Gibanju Svoboda
No, že prvi pogled na Kabaničev Megafon pokaže, na katerega “konja” tokrat stavi Kabanica. Njegov portal več kot očitno preferira kandidate leve politične opcije. O tem pričajo tudi delovanje njegovih drugih poslov, recimo zunanjega mobilnega oglaševanja, kot je jasno videti iz naslovne fotografije tega članka. Na njegovih mobilnih plakatnih mestih se namreč nasmiha Milan Bogatič, kandidat Golobovega Gibanja Svoboda za župana Izole. Videti je, da si gospoda od morebitnega političnega uspeha na prihajajočih volitvah veliko obetata. Vsaj tako je soditi glede na izjemno blagodejno pisanje, ki ga je Bogatič deležen v Megafonu.
Ali bosta lahko Bogatič in Kabanica “poslovno sodelovala” in kakšna bo narava tega sodelovanja, bo jasno po volitvah. Apetiti so očitno zelo veliki.