3.2 C
Ljubljana
četrtek, 14 novembra, 2024

Ministri za promet glede široke javne mreže polnilne infrastrukture za alternativna goriva

Piše: L. B.

Na Brdu pri Kranju je potekalo neformalno srečanje prometnih ministrov ob prisotnosti komisarke za promet Adine Vălean. Sodelujoči so spregovorili o nekaterih ključnih vidikih predloga uredbe o vzpostavitvi infrastrukture za alternativna goriva, ki je del zakonodajnega svežnja »Pripravljeni na 55«. Zavzeli so se za jasne cilje in široko javno mrežo polnilne oziroma oskrbovalne infrastrukture za alternativna goriva v prometu.

Evropski zeleni dogovor določa 90-odstotno zmanjšanje emisij v prometu do leta 2050, njegova uresničitev pa bo velik izziv, saj se bo povpraševanje po prevozu v prihodnjih desetletjih še naprej povečevalo.

Predlog nove uredbe o vzpostavitvi infrastrukture za alternativna goriva vsebuje zavezujoče cilje za zagotovitev zadostne minimalne infrastrukture v podporo zahtevani naraščajoči uporabi vozil na alternativna goriva pri vseh načinih prevoza in uporabo čistih goriv.

Predsedujoči minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec je poudaril, da bo za uspešno evropsko preoblikovanje mobilnosti na alternativna goriva potrebna široka javna mreža polnilne infrastrukture, ki bo omogočala preprosto in pregledno uporabo za vse fizične in poslovne uporabnike mobilnosti, ki se zavedajo pomena prehoda na čisti promet.

Prometni ministri so bili enotni, da potrebujemo dovolj ambiciozno in skladno načrtovanje infrastrukture držav članic, ki bo dobro prilagojena povečanju podnebnih ambicij za leto 2030. Vsem uporabnikom vozil na alternativna goriva je treba omogočiti neovirano potovanje po Evropski uniji tako, da bodo pospešili vzpostavljanje polnilne infrastrukture v Uniji. »Če želimo široko sprejemanje vozil na alternativna goriva med uporabniki, potrebujemo tako polnilno in oskrbovalno infrastrukturo, ki bo preprosta in pregledna ter bo zagotavljala popolne informacije in ustrezne možnosti plačila. Tako bomo tudi pospešili rast trga nizkoemisijskih in brezemisijskih vozil ter naredili pomemben korak naprej proti 55-odstotnemu zmanjšanju emisij toplogrednih plinov v Evropski uniji do leta 2030,« je poudaril minister Vrtovec. Med ključnimi izzivi je zagovarjanje usklajenega delovanja proizvajalcev vozil na alternativna goriva, proizvajalcev alternativnih goriv in ponudnikov polnilne infrastrukture.

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine