Piše: C. R., STA
Na trasi drugega tira Divača-Koper so izkopali 1005,4 metra prvega in najdaljšega predora Lokev. Z izkopom predora Lokev so začeli novembra lani, doslej pa so naleteli že na 21 kraških jam, so sporočili iz projektnega podjetja 2TDK in dodali, da odkritja zaenkrat ne vplivajo na rok izgradnje projekta.
Kraške jame so ena največjih neznank, so zapisali na 2TDK in dodali, da do območja, kjer bodo kraški pojavi najbolj vidni, sploh še niso prišli.
Vse kraške jame doslej so odkrili pri predoru Lokev. “Nekatere so dovolj velike, da se da v njih priti brez plezalne ali druge tehnične opreme, najdaljši stalaktiti so dolgi tudi en meter. Sicer pa na podlagi izvedenih geofizikalnih meritev pričakujemo, da bomo ob gradnji drugega tira našli približno 10 večjih in približno 100 manjših jam, ki jih bomo skušali ohraniti v čim večjem številu,” so zapisali.
Vhod v največjo jamo, ki so jo odkrili do zdaj, je bil velik šest metrov, dolžina vseh izmerjenih rovov pa znaša 69 metrov. V jami izstopajo stalaktiti, stalagmitov je manj. Kot so opisali na 2TDK, je jama zelo bogata z drobnimi sigastimi tvorbami.
Predor Lokev bo dolg 6714 metrov, zato na 2TDK podobnih pojavov pričakujejo še precej. “Če izračunamo pavšalno, najdemo pri gradnji predora Lokev kraško jamo vsakih 50 metrov,” so zapisali. Jame ob odkritju po pojasnilih projektnega podjetja raziščejo, izmerijo in dokumentirajo strokovnjaki krasoslovci z Inštituta za raziskovanje krasa. Ti predlagajo ukrepe, ki jih skladno s protokolom potrdijo v Zavodu RS za varstvo narave, območni enoti Nova Gorica.
Odkritja jam sicer zaenkrat ne vplivajo na rok izgradnje drugega tira med Divačo in Koprom, bi pa lahko odkritje kraškega pojava velikih dimenzij zaustavilo gradnjo za dalj časa. “Inženirje najbolj skrbi, da bi naleteli na kraško jamo, ki bi zahtevala mostno konstrukcijo,” so zapisali.