Kakor poroča STA, dela pri izgradnji drugega železniškega tira Divača-Koper tečejo hitro in brez zastojev, trenutno je odprtih sedem delovišč. Eno od njih, predor pri Lokvi na Krasu, si je danes ogledal infrastrukturni minister Jernej Vrtovec.
Doslej so izvrtali 600 metrov cevi, skupaj pa je na drugem tiru trenutno izvrtanih več kot tri kilometre predorskih cevi.
Ne glede na podražitve v zadnjih mesecih ostaja nespremenjena tudi finančna konstrukcija te investicije. Če pa bo prišlo do zahtevkov za podražitev materialov, “pa je naloga 2TDK, da to uskladijo”, je še poudaril minister.
Generalni direktor družbe 2TDK Pavle Hevka pa je danes povedal, da je izkopanih že 3300 metrov predorov od skupne dolžine 37 kilometrov. “Izvajalci napredujejo po 11 metrov na dan, načrtujemo pa, da bi izvrtali celo po 15 metrov predorske cevi na dan. To je dokaz, da bo drugi tir zgrajen v roku in se bomo leta 2026 že vozili po njem,” je dejal Hevka.
Težave jim sicer povzročajo delovna dovoljenja, predvsem za turške delavce. Če bodo dovoljenja dobili dovolj hitro, bodo lahko odprli še več delovišč. “To je bistvenega pomena, saj tudi to poceni gradnjo, vse poteka hitreje,” je dejal Vrtovec. Hevka pa je dodal, da nekatera gradbišča, ki bi jih lahko že odprli, čakajo zaradi pomanjkanja delovne sile, ki je v Sloveniji ni mogoče dobiti.
Delo nekoliko ovirajo tudi odkrite podzemne jame na trasi drugega tira, vendar še vedno sledijo postavljeni časovnici. Pospešeno gradijo tudi viadukte; 18. maja naj bi končali dela na viaduktu Glinščica.
Vrtovec je poudaril še, da je dobro poskrbljeno za varnost delavcev in zato ne prihaja do nepotrebnih nesreč.