Toplejši dnevi že vabijo motoriste, da sedejo na svoje jeklene konjičke in se podajo novim kilometrom naproti. Ker pa so lahko prvi spomladanski kilometri zelo nevarni in polni pasti, inštruktor varne vožnje Vojko Safran svetuje dobro spomladansko pripravo tako motorja kot motorista. Lani so bili motoristi udeleženi v manj prometnih nesrečah.
“Motor je lahko varno prevozno sredstvo v vsakem letnem času. A zavedati se moramo, da tako v zimskem času kot tudi zgodaj spomladi, ceste nimajo primerne temperature, saj so bolj hladne in poškodovane. To pa pomeni slabši oprijem pnevmatik s cestiščem, zaradi česar lahko motor zdrsne prej, saj se pnevmatika ne segreje na primerno delovno temperaturo,” je za STA pojasnil vodja programov za motoriste v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem Vojko Safran.
Zato je treba pred začetkom sezone po njegovih besedah opraviti servis motocikla. Med drugim je treba preveriti zavorno tekočino, pnevmatike, nivo olja pogonskega motorja in hladilne tekočine, tlak in morebitne vidne poškodbe tekalne površine. Poskrbeti je treba tudi za ustrezno opremo, to je za zaščitno čelado in kombinezon, pa tudi za dobro psihofizično stanje.
“Na začetku sezone se moramo namreč zavedati, da nimamo enake motoristične kondicije, kot jo imamo na koncu prejšnje sezone. Glede na to, da vožnja z motorjem zahteva popolno psihofizično prisotnost in občutek, bodimo na to ob začetku sezone še posebej pozorni,” opozarja Safran. Med drugim zato priporoča ukvarjanje s športom oziroma ohranjanje primerne psihofizične kondicije skozi vso leto.
Inštruktor varne vožnje, ki na tečajih motoriste že dolga leta uči treninga vožnje z motorjem, motoristom svetuje, da na začetku sezone izbirajo krajše izlete z večkratnimi postanki. Pri tem pa ne glede na dolžino vožnje ne smejo pozabiti na primerno zaščitno obleko.
“Četudi se z motorjem odpeljemo samo na kavico, poskrbimo za ustrezno pripravo motorja in zaščitno obleko. Bodimo pozorni in osredotočeni na vožnjo ter druge udeležence v prometu. Upoštevajmo tudi predpise, saj je največ hudih prometnih nesreč ravno v domačem kraju,” opozarja.
V letu 2018 se je po podatkih Javne agencije RS za varnost prometa na slovenskih cestah zgodilo 939 prometnih nesreč z udeležbo voznikov enoslednih motornih vozil, to je 14 odstotkov manj kot v letu 2017. Pri tem je bilo 18 smrtnih žrtev, od tega 16 med motoristi in dve med mopedisti, kar je za 38 odstotkov manj kot v letu prej. Slednje pomeni, da se je stanje varnosti med vozniki enoslednih motornih vozil v minulem letu v primerjavi z letom 2017, ko je bilo 29 smrtnih žrtev, izboljšalo, je za STA povedala Vesna Marinko iz sektorja za razvoj in koordinacijo varnosti cestnega prometa.
Največ prometnih nesreč – 121 – so povzročili motoristi, stari med 35 in 44 let in tisti, stari med 45 in 54. Največ prometnih nesreč s smrtnim izidom pa so v letu 2018 povzročili motoristi, stari med 18 in 24 let. V teh nesrečah je umrlo pet ljudi. Sledijo jim motoristi, stari med 25 in 34 let, ki so povzročili štiri prometne nesreče s smrtnim izidom.
Agencija za varnost prometa bo 18. marcem po navedbah Marinkove začela nacionalno preventivno akcijo za večjo varnost motoristov, ki bo potekala do 31. marca. Cilj akcije je opozoriti motoriste, naj ne precenjujejo svojih sposobnosti in voznih razmer, vse ostale udeležence v prometu pa bo opozarjala na strpno in preudarno vožnjo ter na dodatno previdnost na cesti.