Piše: C. R.
Čeprav banke ves čas opozarjajo svoje komitente na previdnost zaradi prejemanja lažnih mail sporočil, v katerih se zlikovci izdajajo za bančne uslužbence in želijo dobiti od njih gesla, s katerimi bi prišli do denarja, pa so v teh dneh gorenjski policisti dobili prijavo res drznega dejanja.
In kaj se je zgodilo? Storilec je prestregel elektronska sporočila med podjetjema, se vmešal v komunikacijo ter pri izvajanju finančne transakcije zavedel plačnika, da je denar nakazal na njegov račun. Oškodovani družbi je poslal tako sporočilo, da je ta verjela, da ga pošilja prav podjetje, s katerim so poslovno sodelovali. Ob tem pa je seveda spremenil številko transakcijskega računa in tako z lahkoto oškodoval družbo, a so prevaro odkrili prepozno. Kakšen je bil znesek, ki ga je v roke dobil zlikovec, ni znano, bo pa neprevidnost pustila hude in trajne posledice pri poslovanju podjetja.
“Podjetja pozivamo, naj pri izvajanju transakcij pred potrditvijo pri zanesljivem viru še enkrat preverijo, če so podatki pravi, da kasneje ne bi bili ogoljufani. Tarča tovrstnih goljufij so podjetja, škode pa običajno večje. Zlasti ranljivi so lahko operacijski sistemi, ki se ne posodabljajo več in ki so brez ustrezne zaščite. Previden pa je treba postopati tudi pri odgovarjanju na elektronsko pošto. Ne odgovarjajte avtomatično in vedno preverite podatke elektronskega naslova, torej, da je prejemnik dejansko tudi pošiljatelj in ne nekdo drug. Pozorni bodite na podrobnosti,” sporočajo s policije.
Da, vrag se skriva v podrobnostih – in če nismo pozorni nanje, lahko vse skupaj postane zelo boleče.