0.7 C
Ljubljana
nedelja, 22 decembra, 2024

V tiskani Demokraciji preberite intervju s poslancem Jožetom Tankom: »Če na področju nezakonitih migracij ne bo pravega odziva na evropski ravni, ima to lahko usodne posledice za Evropo«

Piše: Vida Kocjan  

Z dolgoletnim poslancem, nekdanjim vodjem poslanske skupine v več mandatih in nekdanjim podpredsednikom državnega zbora Jožetom Tankom, izrednim poznavalcem poslovnika državnega zbora, zdaj pa predsednikom Komisije DZ za peticije, človekove pravice in enake možnosti ter članom več parlamentarnih odborov smo se pogovarjali sredi prejšnjega tedna. Ker smo v času predvolilne kampanje za evropske volitve, smo se v pogovoru dotaknili tudi te teme.

Dnevni redi rednih sej državnega zbora niso prav obsežni, zdi se, da vlada pripravi bolj malo zakonskih predlogov, je pa veliko predlaganih sprememb, te pa gredo večinoma po hitrem postopku. Kako je s tem?

Veliko preveč je nujnih postopkov sprejemanja zakonov in izrednih sej. Kar zadeva znanje in odzivanje na aktualne razmere, je koalicija izredno šibka. Ni zadev, ki bi Slovenijo ali pa stanje v Sloveniji utrjevale, da bi tudi prihodnje izzive lahko bolje prenašali. Vse se rešuje na hitro in na silo. Ko se nekdo nekaj spomni, predsednik vlade ali kdorkoli, dajo to v obdelavo in praktično gre vse po skrajšanem ali nujnem postopku z obravnavo na izrednih sejah. Praviloma so izredne seje predvsem orodje opozicije, vendar pa je zdaj tako, da je dve tretjini izrednih sej sklicala koalicija, čeprav v zadnjih dveh letih, to je v času delovanja te vlade, v državi poleg poplav ni bilo drugih izrednih razmer. Stvari, ki so povezane s poplavami, čeprav je bilo obljubljeno, da jih bodo urgentno reševali in jih je tudi treba urgentno reševati, pa bolj ali manj stojijo. Na tem področju se ne dogaja nič konkretnega. Delo vlade in državnega zbora zelo nekoordinirano, neurejeno poteka po nekem ad hoc principu. Veliko je tudi kršitev procesnih pravil. Tako veliko kršitev ni bilo še v nobenem mandatu in to si privoščijo predvsem tisti, ki določajo dnevne rede sej in vodijo seje.

Kaj se da pri kršitvah poslovnika narediti?

Redno je treba opozarjati na to, nobene tolerance ni potrebne do nikogar, ki opravlja kakršno koli funkcijo v okviru državnega zbora. Treba je biti navzoč in vztrajati pri izvajanju procesnih pravil. Saj poznate trditev, da je procedura mati demokracije.

Ste tudi član komisije za poslovnik, poteka o tem kakšna razprava?

V teku so nekatere spremembe poslovnika, nekatere so še iz prejšnjih obdobij, nekaj je tudi novih predlogov. Treba pa je vedeti, da spremembe poslovnika potekajo relativno počasi predvsem zato, ker je za sprejetje potrebna dvetretjinska večina navzočih. Koalicija v tem mandatu je zelo močna in lahko odločitve kadarkoli ustavi. Zato je v komisiji za poslovnik težko karkoli sprejeti, če se s tem ne strinja koalicija. Podobno je tudi pri običajnih odločitvah, kjer ni potrebna dvetretjinska večina, kar pomeni, da tudi navadnega sklepa, s katerim bi opozorili na nekatere stvari, ni mogoče sprejeti, ker glasujejo proti.

Celoten intervju si lahko preberete v tiskani izdaji Demokracije!

Tednik Demokracija – pravica vedeti več!

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine