2.3 C
Ljubljana
sreda, 6 novembra, 2024

(DOSJE ADRIE AIRWAYS, 3. del) Se je del od 30 milijonov evrov, ki so izginili iz Adrie Airways, stekel v žepe »old boysev«?

Lastnik Adrie Airways, 4K Invest, očitno ni imel dolgoročnih načrtov z našo letalsko družbo,  še celo več – jasno kaže, da je šlo za načrtno izčrpavanje družbe Adria Airways. Načrti 4K Invest niso bili logični, v poslovanju je bilo opaziti številne nejasne odločitve o prenosu denarja in plačilu računov, je poročala spletna stran 24ur. 

Kot pravijo neuradne informacije, v finančnem poročilu o poslovanju Adrie Airways za leto 2018 piše, da ima ta okrog 35 milijonov evrov kratkoročnih obveznosti in 14 milijonov evrov negativnega kapitala. Adria je pod taktirko 4K Invest-a posojala posadke tujim družbam, nato pa najemala letala s posadko vred v Romuniji in drugih evropskih državah. Cena, ki jo je Adria plačala za te najeme, je meglena, latnike je najbolj zanimalo oddajanje dobro izurjene posadke v najem v tujino. Tako so bila Adrijina letala vedno pripravljena za lete po Evropi, lastne  (Adriine) lete po Balkanu pa so združevali ali pa jih v zadnjem trenutku odpovedali. Po neuradnih informacijah, ki jih je pridobila 24ur.com,  je Adria od družb v Star Alliance dobila po nekaj milijonov na mesec, kar kaže, da je polovica Adriine flote letala za druge družbe.

Orjaška finančna luknja

Kar pa je pri vsem tem najbolj sporno, če ne celo kriminalno, so denar, ki so ga za najem plačevale družbe Lufthansa, Swiss Airlines in druge, nakazoval tudi na račune, ki niso bili neposredno povezani z Adrio, zato je Adria postopoma izgubljala denar, čeprav je delala dobro. Kratkoročne težave letalske družbe, ki teh težav v preteklosti ni imela toliko časa, so postale stalnica in so leta 2018 izbruhnile v ogromno finančno luknjo, ki se nikakor ne bi smela zgoditi. Adria je torej zaradi nakazil denarja na omenjena z Adrio nepovezane račune, poslovala z velikansko izgubo, kljub temu da so bila Adriina letala, ki so letela za Lufthanso, Swiss in druge, zelo zasedena – zasedenost je bila tudi več kot 85-odstotna – in vedno v pogonu. V zgodbo je vpletenih več podjetij, ki se vrtijo okrog 4K Investa in nekdanjih poslovnih partnerjev. Kot so povedali viri v tujini, je 4K Invest z Adriinim denarjem prevzel in kupil Darwin Airlines, zaradi česar Švicarji iščejo 10 milijonov evrov, ki so izginili neznano kam, tudi prek Slovenije, Adria pa je bila je bila obsojena na plačevanje visokih najemnih pogodb za letala saabe 2000, ki so cele mesece stali neuporabljeni v Švici in nato še v Sloveniji. Letalo, ki ne leti, je ogromen strošek za majhno letalsko družbo. Denar pa je prek Slovenije in zapletenega sistema lastnikov in deležnikov izginil tudi na Malto, kar niti ni skrivnost, saj so mediji o tem že pisali.

Prodali letala in jih najeli nazaj

Tako so tožilci v Švici odkrili, da je Darwin Airlines kmalu po prevzemu Adrie na račune v tujini nakazal 1,6 milijona evrov, kot razlog za to je bila navedena prenova in preimenovanje v Adria Airways Switzerland, vendar naj temu  ne bi bilo tako: denar naj bi bil namenjen pokrivanju izgub v Adrii. Kot pravijo informacije tožilcev v Švici, gre za znesek več kot 10 milijonov evrov, za katerega ni jasno, kam je šel ali pa je bil le delno nakazan, saj je Adria v tistem letu večino izgub pokrila s prodajo letal in povratnim najemom istih letal. V Švici tako preiskujejo, zakaj je del denarja končal na računih, ki nimajo neposredne zveze s 4K Invest, ter tudi sumljive poslovne prakse lastnikov, ki so pripeljale do bankrota. Tako sta bila poskus prevzema suhojev in namera, da bi sam Suhoj celo dokapitaliziral Adrio, nemogoča, najverjetneje samo taktični manever, s katerim so si kupili čas pri upnikih.

Prvi znak, da gre pri Adrii vse narobe, je bila odprodaja letal in njihov najem nazaj, pa se ni nihče zganil. Najem je Adrio pehal v rdeče številke, kar lastnikom, 4K Invest-u, seveda ni bilo nič mar.

Kdo v Sloveniji je imel od prodaje Adrie 4K Invest korist?

4K Invest je v preteklosti že potopil številna podjetja in zato je bilo pravzaprav čisto očitno, da lastniki 4K Invest z Adrio niso imeli poštenih dolgoročnih načrtov, in to so po informacijah 24ur.com menda vedeli mnogi ljudje na različnih slovenskih ministrstvih v Sloveniji, a so se Adrio kljub temu odločili prodati, pa čeprav so glasno zvonili vsi alarmi, da 4K Invest ni noben strateški partner. Na tem mestu se gre vprašati, ali se ni morda del izginulega Adriinega kapitala pretočil tudi na katerega od računov omenjenih oseb s slovenskih ministrstev….

Prvi del dosjeja o Adrii Airways si lahko preberete TUKAJ, drugega pa TUKAJ.

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine