1.7 C
Ljubljana
petek, 22 novembra, 2024

(AKTUALNO) Iz prve roke: Po klicu na številko 114 ugotovili, da tudi tam ne vedo nič!

Piše: T. B. (Nova24tv.si)

Vlada je vzpostavila klicni center za obnovo po poplavah, delovati je začel danes. Klicni center je bil vzpostavljen za nudenje vseh informacij o obnovi po avgustovskih poplavah, vendar smo po klicu na številko 114 ugotovili, da tudi tam ne vedo nič. Po pogovoru z enim od zaposlenih smo izvedeli, da so telefonisti na klicnem centru prostovoljci, ki so imeli le en dan uvajanja, dela jih 16, nimajo pa nobenih dodatnih informacij razen tistega, kar piše na spletu.

Za zagotavljanje vseh informacij po avgustovskih poplavah je Golobova vlada vzpostavila klicni center na številki 114. Pričakovali smo, da bomo ob klicu na številko izvedeli vse ključne informacije in dobili vse odgovore na nujna vprašanja o tem, kaj lahko žrtve poplav pričakujejo in kdaj jim bo obljubljena pomoč izplačana, vendar nam na niti eno samo vprašanje niso znali odgovoriti, češ, da “teh podatkov nimajo” in da si vse lahko preberemo na spletni strani.

“Pozdravljeni, poklicali ste brezplačno telefonsko številko, na kateri vam nudimo aktualne informacije o obnovi po poplavah 2023,” se je oglasilo avtomatizirano sporočilo ob klicu na 114. Po več kot minuti čakanja na odziv se je na drugi strani oglasila telefonistka in me vprašala, kako mi lahko pomaga. Povedala sem ji, da sem bila poplavljena in da me zanimajo vse informacije v zvezi s pomočjo in drugimi morebitnimi informacijami, ki so še na voljo. “Kaj vas zanima, katera smer? Ste bila poplavljena?”, me je vprašala, nakar sem ji povedala, da mi je poplavilo vse v stanovanju in da me zanima, kaj mi pripada od pomoči in kdaj jo lahko pričakujem. Telefonistka je ponovila moje besede in mi dejala, da imam možnost izredne pomoči kot solidarnostne pomoči in me napotila na spletno stran, češ, da imam tam vse informacije in napotke za ukrepe v poplavah.

Klicni center 114 nima nobenih podatkov
Kljub temu, da so tam po njenih besedah vse informacije, sem želela izvedeti več, zato sem ji povedala, da je bila z moje strani že podana vloga za izredno socialno pomoč na Center za socialno delo in da me zanima, kdaj bo pomoč dodeljena. Na CSD so namreč dejali, da čakajo na sprejem intervetnega zakona, ki pa je zdaj že bil sprejet, pomoči pa še kar niso bile izplačane. “Hm, kdaj pa bo? Kdaj bodo pomoči?” je na glas vprašala nekoga od sodelavcev. “Na centru za socialno delo ste oddala vlogo?” me je še enkrat vprašala. Ko sem ji pritrdila, me je še enkrat vprašala isto in mi povedala, da je rok do 31. 12. 2023. Še enkrat sem ji ponovila, da sem to vlogo že oddala in da me zanima, kdaj bo pomoč izplačana, saj na izplačilo čakam že slab mesec, nakar mi je odgovorila: “Ja, kdaj pa bo, pa nimamo podatka, edino če vaša vprašanja posredujem naprej.” Poudarila sem, da je zadeva problematična, ker je sanacija prostora obvezna, sploh ker prihaja zima in da v stanovanju ne morem bivati, dokler se ne sanira. “Nič, bom dala vaša vprašanja kar naprej, ker jaz tega ne vem točno, bom si zapisala, dala v sistem, kdaj bo pomoč, vas zanima?”. Ker me je zanimalo, kako je s povračilom stroškov začasnega bivanja drugje, sem jo vprašala: “Ali vi kaj veste o tem?”, nakar mi je odgovorila, da ne in da bo tudi to vprašanje posredovala naprej.

Telefonistka je dejala, da me bodo kontaktirali “strokovnjaki”
Omenila sem ji tudi pomoč Karitasa, na katero so žrtve prav tako pošiljale vlogo za pomoč, in sicer me je prav tako zanimalo, kdaj bo ta pomoč izplačana, nakar je bil njen odgovor: “Ne, kdaj bo od Karitasa pomoč, to vas zanima? Bom še to vprašanje zapisala”, mi je odgovorila. Kar se tiče stroškov in položnic za energijo, je bilo moje naslednje vprašanje, kako se bodo obračunali. Gen-i je namreč na spletni strani objavil novico, da bo avgustovska položnica obračunana normalno, da pa se bo kasneje naredil poračun. Četudi je tako, so zaradi sušenja in razvlaževanja vse žrtve poplav porabili precej več elektrike, zato bodo stroški višji, plačilo položnic pa ima svoj rok. Iz tega naslova me je zanimalo, ali kaj vedo, če se bodo roki za plačilo položnic prestavili, ali bo možen odlog plačila, da potem ne bi prišlo še do kakšnih izklopov ali dodatnih stroškov. “Seveda, razumem, bom dala tudi to vprašanje naprej, kako je z odlogom plačila,” mi je odgovorila. Prav tako sem vprašala, kako je z ostalimi zadevami, kot so plačilo vode, odvozom komunalnih odpadkov in ostalimi stroški. “Kako je z ostalimi položnicami, ne? Bom dala konkretno vaše vprašanje naprej, drugače pa tukaj na gov.si je bolj splošno napisano, ne, vem, ja”, je bil njen odgovor. Vprašala me je po številki in elektronski pošti in dejala: “Dobro, bom jaz to zapisala, pa vas bodo konktaktirali naši strokovnjaki”.

Kako bo z ostalimi stroški, nam prav tako niso znali povedati. (Foto: Freepik)

Ker je vlada tudi občinam obljubila pomoč po poplavah, sem na klicnem centru povprašala tudi o tem, kako je s pomočjo na lokalni ravni in ali je potrebno še kaj dodatno zaprositi za ta sredstva ali izpolniti kakšen dodatni obrazec. Ob tem je dejala: “To pa ne vem, to je na ravni občin, verjetno bodo, sigurno bodo,” je zatrjevala, nakar sem jo še enkrat vprašala, da me zanima, na kaj moram biti pozorna, saj obstajajo določeni roki, ki pa jih ne bi rada zamudila. “Mhm, vem, ja,” je dejala in ponavljala vprašanja za mano, ker si jih je najbrž zapisovala. Poudarila sem, da prihaja zima, da bo ogrevanje potrebno in da se želim čim prej vrniti domov, medtem ko je gospa na telefonu ponavljala, da “ve in razume“. Doslej je bilo na občinah potrebno izpolniti le obrazec prijavo oziroma popis škode, ki pa je še vedno nihče ni prišel popisat. O tem telefonistka ni vedela nič, delovala je presenečeno, da še nihče ni prišel ničesar popisat.

“Glejte tukaj imate na gov.si tudi izredno denarno pomoč za kritje stroškov najetega stanovanja, a ste videla to, pod drugo alinejo je,” je dejala, češ da je našla obrazec o, katerem sem jo prej spraševala, in sicer, ali obstaja tudi denarna pomoč za kritje stroškov začasnega bivanje drugje (za tiste, ki jim je poplava uničila bivalni prostor). Pojasnila mi je, da gre za solidarnostno pomoč največ v višini dveh minimalnih dohodkov, ki so neodvisni od plače. Prebrala mi je par stavkov s spletne strani in povedala, da mi pripada znesek dveh minimalnih dohodkov. Potem ko sva zaključili pogovor, mi je rekla, da mi bodo tekom dneva odgovorili na mail, ker pa nisem našla obrazca za povračilo stroškov za najem bivanja oziroma je bil ta enak kot vloga za izredno socialno pomoč, sem jih klicala še enkrat.

“Vse je še v zraku” in “Žal, tako pač je”
Tokrat se je oglasil telefonist, ki sem ga znova vprašala za omenjeno vlogo, njegova reakcija pa je bila še bolj zmedena. “Obrazec za, čakajte, dajte še enkrat, obrazec za prijavo za … čakajte, bom malo pogledal, mi smo danes šele začeli, s stroški bivanja drugje? Samo malo …”, je dejal in iskal obrazec na spletni strani. Po nekaj sekundah se je obrnil k sodelavcu in vprašal: “A ti mogoče veš, kako je za stroške bivanja nekje drugje v času poplav? A kdo mogoče ve, kako je s stroški bivanja v času poplav, če živiš drugje?” se je očitno zadrl v prostoru, v ozadju pa se je oglasila gospa, ki mu je rekla, naj mi reče, naj malo počakam. “A si dal na tiho,” je dejala gospa iz ozadja, gospod pa je rekel, da drži mikrofon, in še nekaj sekund spraševal druge o tem obrazcu. Po nekaj trenutkih je dejal, da je “končno našel zadevo” in me preusmeril na spletno stran in isti obrazec, kot je vloga za izredno pomoč. Ko sem mu rekla, da sem to že izpolnila in oddala in da sta solidarnostna pomoč in plačilo stroška začasnega bivanja dva ločena stroška, mi ni znal pojasniti, zakaj je tako in zakaj je tudi za to obrazec isti.

“Tu žal nisem jaz sodeloval pri teh ukrepih, samo te informacije naprej podajam, žal, tako je,” so bile besede telefonista, ko mi ni znal odgovoriti. Ko sem tudi njega povprašala o pomoči na lokalni ravni in ali so kakšni dodatni obrazci, je dejal, “verjetno bo treba spet kake obrazce izpolnjevati, saj pri nas nič ne gre brez izpolnjevanja obrazcev, to bo verjetno še prišlo, ker tudi jaz ne vidim še nikjer. Stvari niso dorečene, vse se spreminja sproti, tu je še vse v zraku”, je dejal. Ko sem mu povedala, da ni prav, da je “vse v zraku, sploh če imajo klicni center vzpostavljen z namenom zagotavljanja informacij za pomoč, ki je potrebna takoj in čez tri mesece”, mi je dejal, da se vsega zaveda, vendar, da dela na osnovi podatkov, ki jih ima in so na spletni strani, “če bi v moji moči bilo, bi se stvari drugače obračale, se pa pač tako, kot se, v taki državi smo, žal“, je dejal prostovoljec na drugi strani klicnega centra, ki je namenjen zagotavljanju informacij žrtev poplav. Je treba sploh še kaj dodati?

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine