Piše: Sara Kovač (nova24tv.si)
Vsako poletje v francoskem mestu Avignon poteka umetniški festival “Festival d’Avignon”, ki navdušuje ljubitelje umetnosti. Tokrat pa je marsikoga vidno razburila predstava z naslovom “Črna karta z imenom želja”, ki je postregla s prizorom povsem neokusnega in sprevrženega nabadanja plastičnih dojenčkov na palico.
Kot moderno umetnost se nam poskuša prodajati marsikaj, med drugim inštalacijo starih televizij, z mlekom napolnjene posode, žebelj, zabit v steno, celo uničevanje zastav. Ker pa se privrženci kulturnega marksizma dobro zavedajo, da je miselnost ljudi najlažje spreminjati skozi kulturo, je umetnost v zadnjem času postala še toliko bolj bizarna, uporablja se verige, izvaja razne perverzije, tudi takšno, ki se je odvila v Franciji.
Marsikdo je predstavo režiserke Rébecce Chaillon, ki se je odvila v prejšnjem tednu, označil za “rasistično in protibelsko”, saj nabadanje plastičnih dojenčkov izvajajo temnopolti igralci. Prav tako so ustvarjalcem očitali, da je uperjena proti družini in otrokom.
“Umetnost, ki to ni. Ni niti senca umetnosti. Sprevrženo in bolno.”; “Kakšen satanizem je to?”, “Za božjo voljo! Kaj hoče umetnik reči? Da bodo beli otroci spečeni na žaru?”; “Grozljivo”, “To ni umetnost, je provokacija.”; “Zelo bolna predstava, ki pošilja slabo sporočilo. Šlo bi lahko za bele, rjave ali črne dojenčke, takšno postopanje z dojenčki je preprosto napačno.”; “Nečloveško. To ni nikoli v redu”, so le nekateri od komentarjev, ki so se usuli v zvezi s predstavo.
S kritikami ni šparal niti predsednik katoliškega društva AGRIF Bernard Antony, ki je poudaril, da so ljudje upravičeno ogorčeni nad prizori, v katerih bele dojenčke vedno znova nabadajo temnopolti igralci. Povedal je, da če bi beli igralci na takšen način nabadali temnopolte dojenčke, bi se zagotovo sprožilo ogromno protestov in celo nemirov proti belemu rasizmu.
AGRIF od vodstva festivala pričakuje takojšnjo prekinitev tovrstne provokacije, ki je bila v resnici dvojno rasistična. V tisku se je namreč tudi poročalo, da na predstave vabijo določene skupine ljudi, kot so denimo potomke z afriškimi koreninami, lezbijke, nebinarne ženske. “To pomeni očitno rasno in spolno diskriminacijo kategorij, ki niso bile navedene,” je bil jasen.
Po podatkih Compagnie Dans le Ventre udeleženci niso bili navdušeni nad kar tremi predstavami. V primeru ene od njih je bil iz vrst občinstva dvignjen sredinec, ko je eden od nastopajočih spregovoril o policijski brutalnosti. Organizatorji festivala so sicer preko uradne strani obsodili napade ter “verbalno in fizično agresijo rasistične narave” proti umetnikom predstave, kjer se je zbadalo dojenčke, in jih opisali kot “nesprejemljive”, poroča CNews.