Ukrajinsko žito, ki ga zaradi ruske blokade pristanišč večinoma s tovornjaki in rečnimi ladjami izvažajo v sosednje države, kot sta Romunija in Poljska, bodo po novem v nemška pristanišča prevažali tudi tovorni vlaki nemških državnih železnic. Pridelovalcem se tudi zaradi pomanjkanja skladiščnih kapacitet z izvozom žit mudi.
Nemške državne železnice načrtujejo uvedbo tovornih vlakov, ki bodo žito iz Ukrajine prevažali v nemška pristanišča, kjer ga bodo nato naložili na ladje, je poročala nemška tiskovna agencija dpa.
Žito bodo z vlaki pripeljali v nemška pristanišča Rostock, Hamburg in Brake, so sporočili iz nemških državnih železnic. Podrobnosti o količinah niso razkrili.
Po nemških železnicah sicer v Ukrajino že vozijo vlaki, natovorjeni s humanitarno pomočjo za tamkajšnje prebivalstvo. Kot je načrtovano, naj bi ti vlaki žito prepeljali na svojih povratnih vožnjah iz Ukrajine.
Ukrajinski izvoz žit je sicer junija dosegel 2,5 milijona ton, pred februarsko rusko invazijo na Ukrajino pa je bila ta številka do šest milijonov ton.
Velik del ukrajinskega žita se sicer trenutno prevaža s tovornjaki in rečnimi ladjami v sosednje države, kot sta Romunija in Poljska, tam pa ga natovorijo na čezoceanske ladje. Večina evropskih vlakov namreč zaradi drugačne širine železniških tirov v Ukrajini ne more voziti.
Zaradi pomanjkanja žitaiz Ukrajine grozita lakota in migrantska kriza velikih razsežnosti
Medtem iz Združenih narodov prihajajo opozorila, da zaradi pomanjkanja ukrajinskega žita, ki je večinoma namenjen na Bližnji vzhod in v Afriko, tem državam grozi lakota in množično preseljevanje v razsežnostih brez primere. In v teh razmerah nova slovenska vlada odstranjuje ogajo z južne meje…
Izvoz žit iz Ukrajine je trenutno za ukrajinske pridelovalce nujnega pomena, saj sovpada z začetkom poletne žetve, hkrati pa se ti srečujejo s pomanjkanjem skladiščnih zmogljivosti.