3.3 C
Ljubljana
sreda, 24 aprila, 2024

V duhu woke miselnosti: Vsi enakopravni, vsi zaostali?

Piše: Sara Bertoncelj

Vse bolj očitno je, da se uresničujejo napovedi filma Idiocracy, v katerem je našo nekoč inteligentno družbo dokončno pokopal komercializem, ki je ljudi spremenil v vodljiva in butasta bitja. Slabo izobraženemu ljudstvu je vsekakor bolj enostavno vladati – kar pa se seveda najlažje doseže tako, da se v ta namen prilagodi celoten šolski oziroma izobraževalni sistem. K tej ideji vsekakor, kot podpora, pripomorejo tudi ideje o enakosti, enakopravnosti, enakih možnostih in vse kar sodi v vse bolj popularno “woke” ideologijo, ki nam jo prodajajo že na vsakem koraku. Portal Russia Today poroča, da so v Združenih državah Amerike naredili že korak naprej, kalifornijsko ministrstvo za šolstvo je napovedalo, da mora vrzel med dobrimi učenci in njihovimi manj sposobnimi vrstniki izginiti – četudi na račun nadarjenih. Kot vemo, ameriški trendi slej kot prej dosežejo tudi nas.

Kalifornijsko ministrstvo za šolstvo je napovedalo, da mora vrzel med dobrimi učenci in njihovimi manj sposobnimi vrstniki izginiti. A kot kaže, zgolj besede niso dovolj – šole bi morale v učilnicah  dejansko zagotavljati “pravičnost”. Sledenje temu cilju bi vključevalo tudi fakultete, ki bi zadrževale dobro delujoče študente, ob tem pa njihove manj intelektualne vrstnike potisnili naprej, kot da bi bili vsi resnično enaki po sposobnostih. To, da bi skupine nadarjenih posameznikov obtičale v situaciji, ko jih zadržuje en sam vrstnik, ki preprosto ne more pravilno rešiti težave in potrebuje posebna navodila, je za šolo ali učence same težko nekaj, na kar bi bili ponosni.

V torek objavljen obsežen in na stotine strani dolg manifest kalifornijskega ministrstva za zdravje opisuje, kako se morajo šole osredotočiti na “aktivna prizadevanja” v matematiki. S prizadevanji, da se na fakulteti ne bi uveljavili “nadarjeni” oziroma talentirani, je treba začeti že na začetku izobraževanja K-12 (v ZDA izobrazba od vrtca do 12. razreda). Taka politika staršem nalaga, da če želijo enako brezplačno javno izobraževanje, kot kjer koli drugje v svojem šolskem okolišu, nimajo druge izbire, kot da svoje otroke podvržejo rasističnemu blatenju in ukrivljeni novi obliki matematike, ki se mnogim zdi žaljiva. Dejansko bodo matematično nadarjeni otroci zadržani do zadnjih nekaj let srednje šole, kar jih bo v bistvu prisililo, da bodo izpustili priložnost, da bi svoj talent izpopolnili v mlajših letih. “Zavračamo ideje o naravnih talentih,” navaja predlog in vztraja, “da ni nobenega kriterija, ki bi določal, kdaj je en otrok nadarjen, drugi pa ne.” Predlog želi tudi idejo prirojene matematične nadarjenost in samo nadarjenost nadomestiti s stališčem, da je vsak učenec na poti rasti. Avtorji nedavno izdanega okvira za poučevanje matematike so se odločili, da je preveč učencev razvrščenih v različne matematične skupine, glede na njihove naravne sposobnosti in trdijo, da nadarjeni kalifornijski otroci svojim vrstnikom dolgujejo, da žrtvujejo svoje priložnosti, dokler lahko – vse v imenu enakopravnosti.

Foto: Twitter

Uvedli bi model poučevanja  po metodi najnižjega skupnega imenovalca
Na srečo kalifornijskih študentov (in njihovih staršev) predlog še ni prenesen v politiko Nacionalne uprave za šolstvo, vendar obstaja tveganje, da se bodo ideji pridružile tudi nekatere druge zvezne države. Zvezne države Oregon, Virginija in Illinois na primer, so tej skrajni ideji naklonjene. Virginia se je še posebej želela pridružiti prizadevanju, da bi izobraževanje otrok preoblikovala v nov, pokroviteljski slog družbenega nadzora. Prejšnji mesec je Virginia napovedala, da bo racionalizirala izobraževalno pravičnost. Pripravili so načrt, ki vključuje nadomestitev matematike s “temeljnimi koncepti”, znebili bi se namreč algebre, geometrije, trigonometrije in računanja. Uvedli bi model poučevanja po metodi najnižjega skupnega imenovalca, napredne matematične tečaje oziroma razrede pa bi ukinili vse do vstopa v 11. razred. New York City je medtem odpravil pogoje za sprejem v nekatere izmed svojih najprestižnejših zasebnih šol in ogorčil starše, ki verjamejo v vzgojo v bolj “tradicionalnem” okolju. Dalton, prestižna zasebna šola v mestu, je lani sprožila manifest proti rasizmu, ki je zahteval, da institucija najame 12 častnikov za raznolikost in celo psihologe, da bi zatrli travmatični stres, ki temelji na rasi.

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine