11.4 C
Ljubljana
četrtek, 22 aprila, 2021

Francoski Renault, pod katerega sodi novomeški Revoz, v zelo hudih škripcih: ukinil bo kar 15 tisoč delovnih mest in zaprl več tovarn!

Vodstvo francoskega avtomobilskega proizvajalca Renault bo predstavilo varčevalni program. Pričakuje  se ukinjanje delovnih mest in zaprtje nekaterih tovarn. Renault se namreč sooča s padcem prodaje in dobička, kar je koronavirusna kriza še potencirala, poroča STA.

 

Kot so sporolili, bo skladno z dve milijardi evrov vrednim varčevalnim programom v prihodnjih treh letih Renault po svetu ukinil skoraj 15.000 delovnih mest, od tega 4600 v Franciji.

“Ta načrt je ključen,” je informacijo po poročanju francoske tiskovne agencije AFP pospremila začasna generalna izvršna direktorica Clotilde Delbos. Pod omenjeno družbo sodi tudi novomeški Revoz.

Avtomobilska industrija se je zaradi pandemije novega koronavirusa znašla v hudih težavah. Povpraševanje je namreč strmoglavilo.

Kot je za francosko tiskovno agencijo AFP pojasnilo več virov, naj bi v prihodnjih treh letih Renault stroške zmanjšal za dve milijardi evrov. Ukinili naj bi približno 15.000 delovnih mest po vsem svetu, vključno s 4.600 delovnimi mesti v Franciji. V družbi upajo, da bodo število delovnih mest zmanjšali s prostovoljnimi odhodi, premestitvami in prekvalifikacijami zaposlenih.

Letna svetovna proizvodna zmogljivost proizvajalca naj bi se zmanjšala iz trenutnih štirih milijonov proizvedenih vozil na okoli 3,3 milijone.

Potekajo pa tudi pogovori Renaulta s francosko vlado glede možnosti posojila, v višini petih milijard evrov. A francoska vlada posojilo pogojuje s tem, da bi delovna mesta in proizvodnja ostali v Franciji. Država pa podjetje tudi prepričuje, naj se pridruži evropski iniciativi za električne avtomobile. Francija ima sicer v podjetju 15-odstotni lastniški delež.

Francija bo sicer domačo avtomobilsko industrijo, ki je močno na udaru zaradi koronavirusne krize, podprla z ukrepi v vrednosti več kot osem milijard evrov.

Podrobnosti o tem, koliko naj bi ukrep prizadel novomeški Revoz, niso znane.

Je pa že pred dnevi v javnost prišla informacija, da so avtomobilski proizvajalci Renault, Nissan in Mitsubishi najavili poglobitev sodelovanja v okviru njihovega zavezništva. Zavezništvo bo po načrtih do leta 2025 skoraj polovico modelov razvijalo skupaj, s čimer bodo zmanjšali stroške in povečali dobičkonosnost.

Po pričakovanjih se bodo z aktivnejšim sodelovanjem investicijski stroški znižali za do 40 odstotkov. Da bi povečali učinkovitost in konkurenčnost, bo po načrtih vsako podjetje prevzelo vodilno vlogo za določene modele vozil, tehnologije in regije. Ob tem nameravajo povečati tudi družbeno in okoljsko odgovornost, poročajo tuje tiskovne agencije.

Renaultova začasna generalna izvršna direktorica Clotilde Delbos je ob tem povedala, da je zdaj čas za “spremembo duha” v tristranskem zavezništvu. “Še vedno imamo pred seboj mnogo izzivov. Vendar smo danes popolnoma pripravljeni, ker imamo pravi okvir. Imamo pravo miselnost. Zbrali smo vsa orodja. Vsi skupaj smo, bolj kot kdajkoli prej, zavezani k temu, da se premaknemo naprej,” pa je dodal prvi mož Renaulta Jean-Dominque Senard.

Nissan bo po načrtu skrbel za razvoj športnih terencev SUV, Renault pa bo ohranil vlogo vodilnega na področju lahkih gospodarskih vozil. Podjetja znotraj zavezništva so doslej pri proizvodnji avtomobilov delila platformo, kar sicer počne mnogo proizvajalcev avtomobilov v zavezništvu ali združenih podjetij.

Zavezništvo se bo osredotočilo na en model na posameznem področju, ki bi ga razvilo vodilno podjetje v tem določenem segmentu, ostali dve pa prilagodili. Proizvodnja bi se lahko celo združila, kjer bo to smiselno.

Podjetja se bodo osredotočila tudi na svoje regije, kjer nameravajo povečati konkurenčnost. Nissan bo tako referenčno podjetje za Kitajsko, Severno Ameriko in Japonsko, Renault za Evropo, Rusijo, Južno Ameriko in Severno Afriko, Mitsubishi pa bo vodilni v državah ASEAN in Oceanije.

Iz Renaulta so naknadno v imenu zavezništva sporočili, da so tri podjetja v okviru načrta poglobitve sodelovanja sprejela shemo leader-follower. V okviru te bodo okrepila strategijo standardizacije od platforme do končnega vozila. Po segmentih izdelkov bodo določili vodilno vozilo (leader) in vozila, ki iz njega izhajajo (followers) in ki jih bo razvilo podjetje vodilnega vozila v sodelovanju z ekipami za razvoj vozil, ki bodo razvita iz vodilnega.

V okviru sheme bo zavezništvo bdelo tudi nad tem, da bo proizvodnja vodilnih vozil in vozil, ki bodo iz njih izhajala, za vsa tri podjetja potekala v najbolj konkurenčnem okolju. To pomeni tudi združevanje proizvodnje, če bo to smiselno.

Ena od proizvodnih enot zavezništva, ki ima v Evropi tovarne med drugim na Otoku, v Franciji, Španiji, Romuniji in Turčiji, je tudi novomeški Revoz, največji slovenski izvoznik. Portal Žurnal 24 je pred dnevi ugibal, da bi ti načrti lahko za Revoz pomenili tudi dodatek kakšnega Nissanovega modela k paleti modelov, ki jih izdeluje. V Revozu sicer ta teden še niso imeli informacij o usodi tovarne v sklopu dogajanja v zavezništvu in načrta prestrukturiranja Renaulta, katerega podrobnosti bodo znane v nadaljevanju tedna.

Sistem leader-follower bodo razširili tudi s platformami in pogonskimi skupinami na vse ključne tehnologije. Za avtonomno vožnjo se bo specializiral Nissan, za tehnologije za povezljiva vozila bo Renault zadolžen za platformo Android in Nissan na Kitajskem. Za glavni sistem arhitekture za elektriko in elektroniko bo zadolžen Renault, medtem ko si bodo razvoj posameznih električnih pogonov tri znamke delile.

Renault, Nissan in Mitsubishi so se sicer s težavami soočali že pred pandemijo novega koronavirusa, zaradi katere je mnogo držav zaprlo meje in uvedlo karanteno, da bi zajezili posledice virusa. Zavezništvo je lani prodalo 10,17 milijona vozil, kar je 5,7 odstotka manj kot leta 2018.

V skupino Renault sicer sodi tudi romunska avtomobilska družba Dacia, ki izdeluje nizkocenovna vozila.

Zadnje novice

Sorodne vsebine