0.3 C
Ljubljana
ponedeljek, 23 decembra, 2024

Slovenski turizem pripravljen na prihod gostov-zdaj je čas, mar ne?

Piše: Vane T. Costa

Slovenska turistična organizacija (STO) skupaj s slovenskim turističnim gospodarstvom intenzivira promocijske aktivnosti za zagon turizma ob ugodni epidemiološki sliki Slovenije. Ta je privedla do obsežnejšega sproščanja ukrepov za preprečitev okužbe z novim korona virusom in s tem odpiranja gostinskih in nastanitvenih dejavnosti in druge turistične ponudbe po vsej državi. To je dobro izhodišče za začetek glavne poletne turistične sezone v Sloveniji, ki tudi tokrat postavlja v ospredje varna, zelena, aktivna, zanimiva doživetja, temelječa na nacionalnih standardih za zdrav in varen turizem v okviru znaka odgovornih potovalnih standardov Green&Safe.

STO skupaj s številnimi partnerji izvaja osrednjo vseslovensko motivacijsko kampanjo Zdaj je čas. Moja Slovenija. Njen cilj je navdušiti prebivalce Slovenije za oddih v Sloveniji in s tem spodbuditi okrevanje slovenskega turističnega gospodarstva. STO izvaja tudi različne aktivnosti na ključnih tujih trgih slovenskega turizma. Marsikje na tujih trgih je zelo živo, druge malo manj, nekje pa zmeda. Španci, Portugalci, Grki vedo kako in že delajo. Bolgari so zmedeni in njihove obmorski centri  kažejo klavrno podobo. Nekje to izkoristijo in pritegnejo nove goste , ki so imeli prej druge destinacije za svoje.  To so usmeritve na katerih temeljijo aktivnosti. Kako pa potekajo?

Vse ugodnejše epidemiološke razmere so vladi omogočile sproščanje ukrepov za zajezitev epidemije in postopno odpiranje gostinsko-turistične dejavnosti. Epidemija je dodatno spomnila na pomen slovenskega turizma za naše gospodarstvo, saj je v največji meri prizadela prav turizem in vse z njim povezane dejavnosti. Na ministrstvu smo se na to pravočasno odzvali in turizem vključili v prav vseh osem protikoronskih paketov vladnih ukrepov, s čimer je bil ohranjen tisti nujen utrip turistične panoge, ki je potreben za ponoven zagon panoge. Je tako rekoč pripravljen  interventni zakon za gospodarstvo in turizem, ki bo dodatno naslavljal izzive podjetij v turizmu. Vendar bo najbolj k živahni poletni turistični sezoni prispevala  precepljenost prebivalstva in upoštevanje visokih higienskih standardov. Tukaj pa je to obratno sorazmerno  od pričakovanj,  ki temeljijo na urejenosti kadrovskega nabora v branži. Ti prej omenjeni  standardi bodo zahtevali več kadra glede na pričakovano in morebitno resnično odzivanje gostov. Ali bo to opazno tudi po iztržku ali samo pri oživitvi,  pa je  »vroč krompir«,  vprašanje,  ki se ga deležniki v branži ne dotaknejo radi ta hip. Da je le oživitev!?

Kvalitetna in vsebinska oživitev turizma  bo prinesla uspeh

»Če kdaj, potem je zdaj čas, da raziščemo vse tiste skrite kotičke naše Slovenije, ki jih doslej še nismo. Turistični boni so veljavni še do konca leta, zato bi bilo resnično škoda, da ostanejo neizkoriščeni. Svetu predstavljamo Slovenijo kot zeleno butično destinacijo za najbolj zahtevne goste – tiste, ki iščejo razgibana in aktivna doživetja in možnost, da se ustavijo za trenutek in se razvajajo. Vse to Slovenija ponuja tudi nam, Slovencem, zato preživimo del oddiha tudi doma,« je med drugim izjavil  na današnji novinarski konferenci Simon Zajc, državni sekretar  na MGRT.

foto: Vane

»Evropska potovalna komisija v svojem zadnjem poročilu o kratkoročnih potovalnih namerah znotraj Evrope navaja, da je delež Evropejcev, ki nameravajo potovati v naslednjih šestih mesecih, trenutno na najvišji stopnji vseh raziskovanj in znaša 56%. Evropejci si želijo na svojih potovanjih predvsem varnosti in zdravja ter miru in sprostitve. Na STO od začetka pandemije vzdržujemo stik s turisti in poslovnimi partnerji ter prilagajamo aktivnosti razmeram. Usmerjamo se na domači in na bližnje trge, digitalizirali smo poslovne dogodke in še bolj krepimo razvoj trajnostnih in edinstvenih doživetij, je dejala  Mag. Maja Pak, direktorica Slovenske turistične organizacije (STO).

Na domačem trgu skupaj s turističnim gospodarstvom  se že izvaja vseslovenska motivacijska kampanja Zdaj je čas. Moja Slovenija., s katero želijo pritegniti prebivalke in prebivalce Slovenije k odkrivanju zanimivih kotičkov in ponudbe, kot so je lahko deležni le doma. Aktivnosti ki so  izvedene na tujih trgih vzbujajo  precej zanimanja za počitnice v Sloveniji, na podlagi česa se da sklepati,  da je možno  pričakovati  postopno povečanje števila  tujih gostov in  že prvi  napovedani fizični poslovni dogodki.

foto: Vane

Uspešnost v branži bo odvisna od mnogih dejavnikov, poleg že znanih kot je precepljenost prebivalstva, splošne zdravstvene situacije in sproščanja omejitev tudi od varnostnih standardov na destinaciji, dostopnosti in privlačnosti ponudb. Tu ne bo možnosti »popravca«v razmerju med zadnja dva dejavnika kot sta varnostni standardi in dostopnosti  ponudbe , finančno in logistično. Seštevek   v napakah se ne sme zgoditi, v presežkih pa pričakovan in zaželen.  Konkurenca med ponudniki bo močna, vendar pa Slovenija že vrsto let razvija in nadgrajuje svojo zavezanost trajnostnemu in varnemu turizmu po meri sodobnega gosta, ki si želi avtentičnih butičnih doživetij daleč od množičnega turizma.

Vse skupaj, predvsem uspešnost oživitve in hitrost  premikanja voza ki sliši ime »turizem« pa je zelo odvisen od hitrosti prilagoditve razmeram, ki jih ta trenutek narekuje situacija. Če bo to uspešno se bodo premikale in premaknile več stvari v hiši v kateri domuje »Turistično gospodarstvo«.

Zdaj  je čas, čas za Slovenijo!

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine