Piše: Sara Kovač (Nova24tv.si)
Ob 20.30 je šla na vlak za Ljubljano. Ob 22.20 so jim v Trbovljah povedali, da je proga zaprta zaradi plazu in da bo prišel bus. Ob 23.00 so jim povedali, da pride bus predvidoma čez dve uri. Slovenske železnice, vi ste nesposobni en bus organizirat v dostojnem času, samoukinite se!”, je bila kritična ena od uporabnic Twitterja v zvezi z odzivom Slovenskih železnic med včerajšnjim iztirjenjem vlaka pred postajo Sava.
Od vladajočih poslušamo o prometnih zamaških, kako pomembna je vzpostavitev učinkovitega, dostopnega in udobnega javnega prometa. Še posebej se izpostavlja pomen potovanja po železnicah. A kdor redno potuje z vlaki, ve, da vožnja z železnicami le ni tako prijetna, kot bi si marsikdo želel, zamude so namreč pogosta stalnica. Marsikoga jezi tudi sama komunikacija ob nepredvidenih dogodkih, nadomestnih prevozih itd. Kar nekaj razburjenja je sodeč po odzivih na Twitterji nastalo tudi v primeru nedavnega iztirjenja vlaka.
V ponedeljek ob ob 21.35 je zaradi naleta na plaz, ki se usul čez oba tira, pred postajo Sava iztiril vlak, ki sicer vozi na relaciji Zidani Most–Ljubljana. Na vlaku, ki je na račun neurja v Zasavju vozil z nižjo hitrostjo kot sicer, je sedelo 20 potnikov. Pri iztirjenju vlaka nihče ni utrpel poškodb, železniška proga pa bo po navedbah Slovenskih železnic do nadaljnjega zaprta, potnikom pa bo medtem na voljo nadomestni avtobusni prevoz.
“V glavnem Slovenske železnice organizacija v izrednih razmerah je ocena -1234559276299482616. Da ljudem niti ne poveste, kako in kaj, zdajle je v Trbovlje prišel z nami potnik, ki gre v München! Upam, da mu boste hotel uredili!”, je zapisala ena od ogorčenih potnic. Drugi uporabnik Twitterja pa je v zvezi s tem zapisal: “Mogoče bi lahko svoje vožnje oglaševali kot avanturistične dogodivščine? V vsakem lunaparku veš, kaj te čaka (dolgcajt), tole z našimi vlaki je next level, lahko bi užgali doplačilo za vsako uro napetega čakanja, kaj sledi. Alenka pa bi najela Urško, da vam poje …”
Na Slovenskih železnicah glede nezadovoljstva okrog čakanja na nadomestni prevoz pravijo, da je v teoriji enostavno, “žal pa je že sredi dneva včasih težko dobiti proste avtobuse in šoferje, včasih pripeljejo iz drugega konca Slovenije, ker jih na območju dogodka ni mogoče aktivirati. Potem pa se sešteje še čas za pot, na roke pa nam večinoma ne gre niti teren”. Na to jim je uporabnica Twitterja odgovorila: “Ne me hecat, do Celja je 35 km in do Ljubljane 60 km, niso to več sto km razdalje. In busov ne vlečejo iz nule, pogodbo imajo s prevozniki. In če ob 10h zvečer niso sposobni zrihtat busa, je to še en razlog, da se samoukinejo.”
O neprijetnih uporabnikov Slovenskih železnic smo v preteklosti že pisali. Eno od potnic, ki je želela z vlakom priti iz Jesenic v Ljubljano, je namreč razjezilo, ker so pred potjo obvestili, da bo kar 45 minut zamude. Ljudje so iz tega razloga odšli iz železniške, ženska, ki je sprva na peronu pojedla sendvič, se je po obvestilu, da ima vlak 25 minut zamude, odločila, da odide na kavo v lokal na postaji. Ko pa je odšla čez 20 minut kupit karto, ji je prodajalka vozovnic povedala, da je vlak navkljub napovedani zamudi že odpeljal. Kdor se vsakodnevno ne vozi z vlakom, je lahko v teh dneh doživel neprijetno presenečenje, ko se je želel nekoliko pred deveto zvečer iz Ljubljane odpraviti proti Štajerski. Obveščen je bil namreč, da bi moral odpotovati že ob pol deveti. Čeprav je na tabli pisalo, da je pred deveto organiziran avtobusni prevoz, se je lahko na blagajni sprijaznil z dejstvom, da bo pač treba dve uri čakati na zadnji vlak ob 23. uri. Govorjenje, da je obvestilo o tem na spletni strani, še posebej starejšim, ne more popraviti uporabniške izkušnje. Nekdo, ki je potoval do Celja, je namesto ob 22:22 na cilj prispel ob pol eni uri zjutraj naslednji dan. Še kasneje pa so na cilj prispeli seveda potniki, ki so bili namenjeni do Maribora.
Pri Slovenskih železnicah navajajo, da si želijo, da bodo vsa dela čim prej zaključena in da ne bi bilo nobenih nepredvidenih oz. izrednih dogodkov, v primeru, ko pa so neizogibni, da bi vse potekalo gladko in v čim krajšem času. Slednje si želijo tudi uporabniki Slovenskih železnic, da jim ne bo treba na vlak iz previdnosti odhajati že uro prej v strahu, da ne bodo zamudili na dogovorjeno mesto ali v službo. Ob trenutnem stanju je pač nemogoče pričakovati, da bodo ljudje v večji meri presedlali na vlake. Sicer pa je dovolj povedno, da se niti ministrica za infrastrukturo v službo ne vozi z vlaki. Pravi, da bo drugače, ko bodo ti vozili pogosteje.